וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך הכי פשוטה לפרוץ לחשבון פייסבוק של מישהו אחר

30.11.2015 / 6:41

השיטה הזו לא עובדת תמיד, ובטח פחות רלוונטית מול גולשים שמקפידים לאבטח את החשבון שלהם, אבל רובנו לא משתמשים בשכבות הגנה נוספות מעבר לסיסמה ולא מקפידים לבחון את הפרופילים של האנשים הזרים שאנחנו מאשרים להם חברות - ושם טמונה הסכנה האמיתית

פייסבוק. ShutterStock
מתחילים מהמסך הזה./ShutterStock

פייסבוק הפכה בעשור האחרון לחלק חשוב בחיי רבים. זה המקום שרובנו מתקשרים, אנחנו מקיימים שם שיחות אישיות, מפרסמים תמונות ובגדול רובנו נתאכזב מאוד אם נקום בוקר אחד ונגלה שהחשבון שלנו נחטף על ידי מישהו זר.

כל מי שמתחזק פרופיל מושקע יודע כמה נוראי זה עלול להיות אם יפרצו אלינו או ישנו לנו את הסיסמה, אבל גולשים שרוצים להתנקם בנו יכולים פשוט למחוק לנו את החשבון ברגע שהם משיגים גישה אליו. הפרופיל שלנו מוגן בסיסמה אחת בלבד ופייסבוק מאפשרת לשחזר או לאפס אותה בלא מעט דרכים.

רבים מאיתנו מקבלים בפייסבוק הצעות לחברות מאנשים זרים - זו גם מהות הפייסבוק, לא רק לשמור על קשר אלא גם ליצור קשרים חדשים. אבל אישור פרופילים זרים עלול להציב אותנו בסיטואציה פגיעה במיוחד, ולא רק מעצם העובדה שכעת הם יכולים לראות את כל הפרסומים הפרטיים שלנו, שאנחנו לא משתפים עם כל העולם אלא רק עם חברים.

בשל שיטת הפריצה המוכרת והפשוטה בעזרת שלושה חברים, חשוב להקפיד שאם כבר אנחנו מאשרים אנשים שאנחנו לא מכירים, לוודא לפחות שנתקלנו בהם בתגובות או בלייקים, שיש לנו חברים משותפים איתם והכי חשוב - להיכנס לפרופיל של מי שביקש חברות, לוודא שהוא פעיל ולא מכיל רק תמונת פרופיל (שאולי נגנבה בקלות ממשתמשים אחרים או מהרשת).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא תמיד אפשר להגיע למסך הזה, אבל לא מעט חשבונות עדיין חשופים למתקפה הזו./מערכת וואלה!, צילום מסך

רובנו לא מגיעים לשלב הזה אבל הרשת החברתית עושה הכול כדי שנצליח לאפס את הסיסמה ולהמשיך להשתמש בפרופיל שלנו. אחת האפשרויות המוצעות היא לאפס סיסמה בעזרת שלושה חברים. אם הצלחנו לשתול שלושה פרופילים או, ששלושה אנשים עושים יד אחת לפרוץ לחשבון, כל התהליך הופך לדי פשוט.

כל מה שצריך לעשות הוא להיכנס לפייסבוק מדפדפן שלא מתחבר אוטומטית לחשבון שלכם (אפשר רק לפתוח חלון גלישה אנונימי) ושם להקליק על "שכחת את הסיסמה?" מתחת לשדה מילוי הסיסמה במסך ההתחברות המוכר.

כעת תתבקשו להזין את כתובת המייל או הטלפון אבל אם תקליקו על " לא זוכר/ת את הדוא"ל או הטלפון שלך?" תתבקשו להזין רק את שם החשבון שתרצו לפרוץ אליו (שזה סיומת הלינק בגלישה רגילה לחשבון). עד כאן כל המידע גלוי ולא מאתגר במיוחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לבחור את משתפי הפעולה./מערכת וואלה!, צילום מסך

בשלב הזה כבר תראו את תמונת הפרופיל כדי לוודא שאכן מדובר בחשבון הרצוי. בתחתית אזור השדות להזנה תמצאו את הלינק "אין לך עוד גישה לפרטים אלה?", לחיצה עליו תוביל לעמוד נוסף שם תצטרכו לבחור באפשרות "אין באפשרותי לגשת אל הדוא"ל שלי". בחלון הבא תזינו את כתובת המייל שלכם פעמיים ומשם תתבקשו לבחור חברים מרשימה שיסייעו לכם לשחזר את הסיסמה.

חשוב לזכור שפייסבוק מכירה את הטריקים האלה ומנסה כל הזמן להוסיף עוד שכבות אבטחה, הבעיה היא שרוב המשתמשים לא מכירים את זה ורבים משאירים את האבטחה שלהם ללא המנגנונים החדשים.

כדי להימנע מניסיונות פריצה בדרכים פשוטות כאלה חשוב לעדכן את האזור המתאים בהגדרות הפרופיל שלכם (בלינק הזה או בנתיב: הגדרות > אבטחה). אם לא בחרתם שם שלושה חברים שיסייע לכם מראש, הפורץ יוכל לעשות זאת בשמכם וכך להכשיל אתכם. אפשרות נוספת היא להשתמש בסמארטפון שלכם כדי לשחזר סיסמאות; כל האופציות האלה קיימות שם וחשוב לבחור שכבת הגנה נוספת שתשמור עליכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully