וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: Fallout 4 - כמו סימס רק אחרי שואה גרעינית

אילן גלר

1.12.2015 / 5:22

הכותר הרביעי בסדרת המשחקים האפוקליפטיים הפופולרית מאפשר לכם לבנות בתים וקהילות, לפתח מסחר ולדאוג למזון ואנרגיה - וכל זה בנפרד מהמשימות והאקשן שאתם אמורים ליהנות מהם. הבעיה היחידה היא שהמשחק נוטה לקרוס לעתים קרובות מדי

מתברר שמלחמה אטומית זה לא כל כך נורא. נכון, קשה להשלים תחילה עם כל האובדן וההרס, אך עם קצת עבודת כפיים מצליחה האנושות לקום על הרגליים ולהתאושש. משבר הדיור סוף סוף נפתר, ושכונות פרבריות של בתי-גפרורים הופכות לקהילות משגשגות בלב השממה.

זהו החזון האופטימי במפתיע שמביא הכותר Fallout 4, האחרון בסדרת משחקי התפקידים הפופולרית שהתפרסם בזכות העובדה שביום השקתו הוא גרם לצניחה משמעותית בנתוני הכניסות לאתרי פורנו. העולם שאותו הוא מביא כה גדול, עשיר ומלא באטרקציות מעניינות, שייתכן כי הפגיעה הזו תימשך עוד זמן מה. אם תתחברו לאווירה ולסגנון שלו, Fallout 4 הוא מסוג המשחקים שיוכלו להעסיק אתכם במשך חודשים ארוכים.

אבל כדי שזה יקרה, חייבים לתפוס יוזמה. בניגוד מוחלט לרוב משחקי הווידאו הפופולריים של השנים האחרונות, Fallout לא מושך אתכם באף ממשימה למשימה, מוביל אתכם דרך מסדרונות צרים שאי אפשר לטעות בהם (או להחליט ללכת לכיוון אחר גם אם מאוד רוצים). בתחילת המשחק אנחנו זוכים להיכרות קצרה ושטחית מאוד עם העלילה וחלק מהדמויות, מגלים שהעולם נחרב ושאנחנו שרדנו בזכות מקלט שנבנה עבור המעטים והנבחרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוף העולם, שמאלה./מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי שתצאו מהמקלט, יזמין אתכם העולם המרשים הזה לחקור ולגלות אותו. גבולות המפה תיאורטיים בלבד, ואפשר ללכת שעות על גבי שעות ברחבי בוסטון הווירטואלית (העיר בה מתרחשת רוב העלילה) והפרברים הסמוכים אליה. לפעמים תיכנסו לבתים ותגלו בהם סיפורים מסמרי שיער של הישרדות וזיכרון, דמויות שירתקו אתכם או סתם אתגרי אקשן מפתיעים. אבל חייבים להסתובב, לנסות, לחפש, וגם למות (שוב ושוב) אם תלכו למקום הלא נכון. גם זה בסדר, כל עוד מבינים שהמשחק הזה הוא מה שתעשו ממנו, ולא סיפור מורכב מראש שאנחנו רק צופים בו מהצד.

החידוש המרכזי לעומת משחקי Fallout הקודמים הוא זה שהזכרנו בתחילה: האפשרות להקים ולעצב בתים וקהילות. תחילה זהו ביתכם שלכם, ולאחר מכן יישובים שלמים שאליהם יצטרפו עוד שורדים מהתופת. חובבי הניהול יכולים לבחור במבנים מעוצבים מראש, בעוד שהיצירתיים מוזמנים להרכיב את הבית מאפס. צריך גם לדאוג למקורות אנרגיה, מזון ומסחר. הממשק לא תמיד הכי נוח (היוצרים העדיפו שלא להעניק למצב הניהול נקודת מבט נפרדת), אך ייתכן בהחלט כי בסופו של דבר משרת ראש העיר תעסיק אתכם יותר מכל שאר המשימות והאתגרים האחרים גם יחד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החליפה הזו תשמש אתכם יותר מהאוטו./מערכת וואלה!, צילום מסך

אולם רגע לפני שאתם רצים לחנות (הפיזית או האלקטרונית), כדאי לציין משהו על רמת הגימור. החברה המפתחת, Bethesda, זכתה לשם לא מעודד כאחת שאומנם אחראית למשחקים עצומים ומלאי תוכן, אך רעועים מהבחינה הטכנית. אם מישהו קיווה כי המעבר לדור הקונסולות החדש - של הפלייסטיישן 4 וה-Xbox One - ישנה משהו בקשר לזה, צפויה לו אכזבה. לעתים קרובות יותר מדי, Fallout 4 הוא משחק שנשבר מול עיניכם. הגרפיקה ממילא אינה מרשימה במיוחד, ובאגים ויזואליים שונים ומשונים מייצרים מצבים אבסורדיים אם לא תוקעים את המשחק ממש.

זה אומר שאם אינכם מעריצים של סדרת Fallout, ולא דחוף לכם להתחיל מיד בהרפתקה החדשה, אולי כדאי שתמתינו כמה חודשים; עד אז סביר להניח שהמפתחים יספיקו לשחרר כמה וכמה טלאים ועדכונים שישפרו את מצבו הטכני, וסביר להניח שגם המחיר ירד משמעותית לעומת זה שנקבע בעת ההשקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully