וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצא את הטרול שהטריד אותו ברשת אחרי ארבע שנים של חיפוש

אילן גלר

1.12.2015 / 4:15

עורך הדין האמריקני ביל היידלי עמל מאז 2011 על איתור מגיב אנונימי ברשת שהאשים אותו בשחיתות בעת שהתמודד על תפקיד ציבורי בטקסס. אחרי שהשקיע 35,000 דולר בתביעות הוא גילה שמדובר במישהו שהוא מכיר

איש כועס על המחשב. ShutterStock
ארבע שנים ו-35,000 דולר אחרי./ShutterStock

לפני ארבע שנים, בחודש דצמבר 2011, החליט עורך הדין ביל היידלי לנסות ולרוץ בבחירות המקומיות של מחוז פריפורט שבטקסס. במהלך הקמפיין התראיין לעיתון מקומי המפעיל גם אתר אינטרנט, ולאחר פרסום הראיון מיד הופיעו בו גם תגובותיו של מגיב אנונימי שהאשים את היידלי בניסיון לכופף את מנגנוני הממשל לצורך עשיית רווח אישי. רוב הפוליטיקאים מתעלמים מהאשמות כאלו, גם אם יש בהן עילה לדיבה, אך לביל היידלי לא הייתה שום כוונה לוותר.

במהלך ארבע השנים שחלפו מאז אותו יום, רדף היידלי את המגיב האנונימי, שהחליט להשמיץ אותו, במאמץ משפטי חסר תקדים. תחילה נאלץ לפנות לבית המשפט בכדי לקבל מאתר האינטרנט של העיתון את כתובת ה-IP של המגיב. לאחר מכן שוב חזר ותבע, הפעם בכדי לקבל את פרטי המשתמש מספקית האינטרנט שלו קומקאסט. זו התנגדה לחשיפת המידע, ונכנעה רק לאחר קרב משפטי ממושך שעלה לביל לא פחות מ-35,000 דולרים.

בסופו של דבר התברר כי המשמיץ הוא אדם בשם פרנק קוק, תובע מדינה במחוז סמוך שנטר טינה להיידלי - עד עתה לא ברור בדיוק מדוע. "הכרתי אותו מספיק כדי לומר לו שלום ברחוב", מעיד ביל על מידת ההיכרות של שניהם, וטוען כי אין לו שום מושג מה בדיוק גרם לפרנק לשנוא אותו כל כך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביל הדלי./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • טרול רשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully