וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל יכולה לפרוץ מרחוק 74% מכל מכשירי האנדרואיד בעולם

אילן גלר

1.12.2015 / 5:18

מסמך שהודלף ממשרדו של התובע הראשי בניו-יורק חושף שלגוגל היכולת לפתוח מרחוק כל סמארטפון, המריץ אנדרואיד מגרסה 5 ומטה, אם בית המשפט ידרוש זאת

לוגו אנדרואיד. ShutterStock
רוב העולם לא עדכן עדיין לגרסה האחרונה של אנדרואיד./ShutterStock

חוששים לפרטיות המידע המאוכסן במכשיר הסמארטפון שלכם? כדאי שתשדרגו את גרסת האנדרואיד - או תקנו אייפון. זו המסקנה העולה ממסמך שהודלף ממשרדו של התובע הראשי בניו-יורק, וחושף כי למעלה מ-74 אחוזים ממכשירי האנדרואיד בעולם ניתנים לפתיחה מרחוק על ידי גוגל, במקרה ובית המשפט יצווה עליה לעשות כך.

לפי המסמך, כל מכשירי האנדרואיד המצוידים במערכת הפעלה מגרסה 5 ומטה, חשופים לפתיחה מרחוק. בגרסה 6 הפעילה גוגל כברירת מחדל אפשרות של הצפנת המידע במכשיר, ולפיכך אינה יכולה להעביר את המידע הזה לרשויות גם אם בית המשפט יקבע כי עליה לעשות כך - זה פשוט בלתי אפשרי מבחינה טכנית. אולם רוב המשתמשים בסמארטפונים מבוססי אנדרואיד לא עדכנו עדיין את מכשירם לגרסה 6 ועל כן הם חשופים לחיטוטי המשטרה.

מדוע באייפון הבעיה פחות מהותית? ובכן, גם אפל הפעילה את אפשרות קידוד המידע כברירת מחדל רק בגרסה 8 של מערכת ההפעלה iOS,, אולם מאחר ומערכות ההפעלה למכשירי אייפון מופצות בו-זמנית לכל מכשיר בעולם, 91 אחוז מהמשתמשים כבר שדרגו את המכשיר שלהם לגרסה 8 או 9. הרשויות בארה"ב, אגב, כלל לא מרוצות מהמצב שנוצר, ועמלות על העברת חוק שיאסור על היצרניות להפעיל את הקידוד הזה אוטומטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully