וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: נקסוס 5X - הרמי קליינשטיין של הסמארטפונים

1.12.2015 / 11:02

החדש של גוגל הוא דוגמה קלאסית לטלפון חכם בינוני וסביר. הוא מצויד בממשק מעולה (אנדרואיד 6.0) ומפרט בינוני שמצליחים יחד להשתלב לסמארטפון חביב ומהנה אבל לא משתלם במיוחד. ה-5X לא נכשל בשום שלב, אבל גם לא פוגע בול באף קטגוריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קורא טביעות האצבע נוח במיוחד./מערכת וואלה!, צילום מסך

נקסוס 5X החדש של גוגל מתוצרת LG הוא שד קטן וחמוד, אבל אם להתחיל מהסוף - הוא לא שווה את הסכום שדורשים עליו. בתוך הקייס הפלסטיקי הקליל דחוס מפרט לא מרשים במיוחד אבל עדיין מצליח להציע מספיק כוח ומהירות כדי שיהיה מאוד כיף להשתמש בו.

ה-5X נחשב לפחות יוקרתי מבין שני הנקסוסים החדשים שיצאו לאחרונה (הושק יחד עם ה-6P מתוצרת וואווי) ובמחיר שנע בין 2,290 ל-2,700 שקלים (תלוי אם רכשתם את הדגם עם 16 ג'יגה או 32 ג'יגה) יש לא מעט מתחרים עם מפרט מרשים יותר. אבל אם יש משהו שאפשר ללמוד מגוגל (וגם מאייפון, לצורך העניין) זה שמפרט זה לא הכול בחיים.

ה-5X מצויד במסך 5.2 אינץ' ברזולוציית 1080p, עם מעבד שש ליבות 1.8GHz 808 Snapdragon, לצד 2 ג'יגה זיכרון RAM וסוללת 2,700 מיליאמפר-שעה. יש לו מצלמת 12.3 מגה-פיקסל אחורית עם מנגנון לייזר פוקוס (שאמור לסייע בצילום בתאורה חלשה) ומצלמה קדמית של 5 מגה-פיקסל.

ההרכבה שלו טובה אבל במהלך השימוש יש תחושה שכל מכה עלולה להשאיר עליו צלקת או להביא לפינויו המהיר לחדר המיון לסמארטפונים. ה-5X הוא הנייד החכם הראשון שהגיע לישראל עם הגרסה העדכנית ביותר של מערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד 6 מרשמלו (אתמול הושק בארץ גם ה-HTC One A9 שמגיע גם עם מרשמלו). בנוסף, הוא חמוש בחיבור USB מסוג C החדש, שמעניק למכשיר חיי סוללה של קרוב לארבע שעות, בטעינה של עשר דקות. הסמארטפון מאובטח באמצעות מנגנון Nexus Imprint - חיישן טביעות אצבע הממוקם בגב המכשיר וניתן גם יהיה לשלם בעזרתו באמצעות Android Pay, שלא זמין בישראל עדיין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיבור USB מסוג C לטעינה מהירה./מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות שהמפרט לא הכי מרשים, הטלפון זריז כמו שד, מריץ המון אפליקציות במקביל מבלי לגמגם והכול בקלילות גוגלית אופיינית שקשה להסביר. בפראפרזה על קנדי אפשר לומר שלא ברור מה יש לו, אבל יש לו את זה. הבעיה, כאמור, היא המחיר.

אם מעמידים על מאזניים את מחירו מול המפרט שהוא מציע, אין ספק שמדובר ברכישה פחות משתלמת. המארז הפלסטיקי מרגיש קצת כמו צעצוע אבל מצד שני, נגיעה קלה בגלאי טביעות האצבע מאפשרת תחילת עבודה מהירה ואפקטיבית. למעשה, הפיצ'ר הנוח ביותר, והטבעי ביותר, הוא סורק טביעות האצבעות שממוקם בחלק האחורי של המכשיר, בדיוק היכן שהאצבע המורה מונחת; הרבה יותר נוח מקורא טביעות האצבע בכפתור הבית באייפון 6, למשל.

את הסוללה בקיבולת 2,700mAh לא ניתן להסיר, ולמרות שהיא חלשה יותר מסוללות רבות אחרות המוצעות אצל המתחרים, היא מספיקה ליותר מיום שלם של עבודה רציפה. יחד עם העובדה שהוא נטען בזריזות, היא לגמרי מספקת, בתנאי שאתם קרובים למקור חשמל. בנוסף, אנדרואיד 6.0 מאפשר "להרדים" (DOZE) את הנייד כשאתם ישנים או כשאתם עסוקים וכך לחסוך בסוללה.

לפי מסורת הנקסוסים, המכשיר מגיע עם גרסה בסיסית (יש שיגידו "טהורה") של אנדרואיד וככזה הוא לא מעמיס על זיכרון המכשיר. המצלמה (מתוצרת סוני) עובדת מעולה, מגיבה מהר ומאפשרת לנוע בין מצבי צילום בזריזות בזמן אמת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אם הוא רק היה קצת יותר זול, או קצת יותר יוקרתי./מערכת וואלה!, צילום מסך

כאמור, ה-5X מגיע עם אנדרואיד 6.0 וזה אולי עושה את רוב ההבדל. מערכת ההפעלה העדכנית ביותר מבית גוגל מאפשרת שימוש הרבה יותר נוח ונעים, אבל בקרוב נתחיל לראות אותה בעוד מכשירים ואז הנקסוס יאבד את היתרון היחסי שלו.

חיסרון נוכחי נוסף ויתרון עתידי של המכשיר הוא חיבור USB מסוג C. זה אומר שהוא נטען מהר יותר (ולא ניתן להתבלבל באמצע הלילה ולהסתבך עם הניסיון לחבר אותו לחשמל כמו בחיבור USB רגיל) אבל מצד שני תתקשו למצוא מטען מתאים מחוץ לבית, או במשרד, בזמן הקרוב.

השורה התחתונה

הנקסוס 5X הוא טלפון מהיר ונוח לשימוש, אבל לא יוקרתי במיוחד. הוא מגיע עם גרסת אנדרואיד עדכנית, נקייה ומהנה לשימוש המסייעת להתגבר על פערים בחומרה, ומצד שני מציג כמה פיצ'רים יעילים במיוחד, כמו קורא טביעות האצבע. הוא מאוד נוח בכף היד (משהו בו מרגיש מאוד טבעי) ומציג שילוב טוב של ממשק משובח וחומרה בינונית. יש לו את היתרונות היחסיים שלו, אבל לא משהו אחד משמעותי - הנקסוס הזה נמצא בדיוק באמצע; טלפון טוב במחיר מעט יקר מדי. קשה להמליץ עליו יותר מאשר על ניידים אחרים בקטגוריה שלו, אבל גם קשה למצוא סיבה טובה למה לא לרכוש אותו בכלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully