וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש לכם כלב שאתם לא צריכים?": הרשות למלחמה בסמים מרגיזה את הגולשים

1.12.2015 / 17:23

במסגרת ניסיון להראות עד כמה מסוכנים סמי הפיצוציות, העלו אנשי הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול פוסט בעמוד הפייסבוק וקראו לגולשים לתרום את כלבם לניסוי. הגולשים פחות אהבו את הציניות

כלב על ספה. ShutterStock
נשאר קצת טובי ונייס גאי?/ShutterStock

עמוד הפייסבוק הרשמי של הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול הצליח להבעיר את חמתם של הגולשים היום לאחר שבצהריים פורסם בו פוסט, עם תמונה של כלב חמוד, וקריאה לגולשים למסור את הכלבים "שלא צריך יותר" לטובת ניסוי סמי פיצוציות.

הגולשים מיהרו להביע מחאה ותוך שלוש שעות הפוסט הגיע ל-1,425 שיתופים ומאות לייקים. "הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול צריכה את עזרתכם!", נכתב. "לצורך ניסוי שיעזור לציבור בישראל להבין את ההשלכות הקשות וההרכב המסוכן של סמי פיצוציות, אנחנו צריכים כלבי ניסוי: הכלבים צריכים להיות בגודל קטן עד בינוני, מעל לגיל שנה, רצוי כלבים רגועים ומחונכים מבית טוב. יכולים לעזור? יש לכם כלב שאתם לא צריכים יותר? צרו איתנו קשר. יחד נעלה את המודעות לסכנה בשימוש בסמי הפיצוציות".

שעתיים אחרי פרסום הפוסט הוא נערך והתווספו לו שתי פסקאות: "הניסוי שלנו הצליח. תודה", כתבו אנשי הרשות. "אנחנו ממש לא מתכוונים לנסות את הרעל הזה שנקרא סמי פיצוציות על אף כלב. רק רצינו להזכיר לכם שהגיע הזמן שנעשה משהו כדי להציל את אלפי האנשים שעורכים את הניסוי המסוכן הזה בסמי פיצוציות על עצמם. אנחנו יודעים שאכפת לכם מהחברים שלכם לא פחות מחברינו הטובים על ארבע, אז תהיו ערניים ותזהירו אותם מפני הסכנה בשימוש בסמי פיצוציות שיכולים לגרום למצבים קשים של פסיכוזה, הזיות, חרדות, פרכוסים ואף למוות. כשאתם משתמשים בסמי פיצוציות אתם עושים ניסויים על עצמכם!". אי אפשר להגיד שהופתענו.

הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול צריכה את עזרתכם!לצורך ניסוי שיעזור לציבור בישראל להבין את ההשלכות הקשות וההרכב המס...

Posted by ‎הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול‎ on Tuesday, December 1, 2015

יעל לרקינג, מנכ"ל "תנו לחיות לחיות" התעצבנה גם מהקמפיין. "מדובר בניסיון יח"צני של הרשות הלאומית למלחמה בסמים להפנות תשומת לב ציבורית לנושא סמי הפיצוציות, המועצה מודעת בוודאי לעוצמת ההתנגדות בקרב הקהל הישראלי לניסויים בבעלי חיים ומבקשת לרתום את ההתנגדות הזאת גם לקמפיין שלה. אנחנו קוראים גם לממשלה לשים לב לדעת הקהל נגד ניסויים בבעלי חיים ולרשות למלחמה בסמים להוריד את הקמפיין", היא אמרה.

רבים מהגולשים שהפיצו את הפוסט תהו "מה מעשנים שם ברשות?", חלקם היו בטוחים שמדובר בחטיפת הפרופיל על ידי טרול ורבים בעיקר הביעו את מורת רוחם מהציניות של הקמפיין. תגובה אחת שזכתה למאות לייקים הצהירה: "אני צריכה סמים להרגע מהמודעה הזאת". וגם במערכת הפוליטית מיהרו להביע התנגדות.

איציק שמולי (המחנה הציוני), יו"ר שדולת צער בעלי חיים בכנסת, מסר בתגובה לקמפיין כי "אם זאת החבורה שאמורה למנוע את נגע הסמים בישראל אז המסוממים והאלכוהוליסטים יכולים לישון בשקט. תופעת ההתעללות בבעלי חיים בישראל הגיעה לממדים מבהילים, וזה פשוט בלתי נתפס שרשות ממשלתית שאמורה לסייע במאמץ למנוע זאת - עושה לעצמה פרסומת דרך עידוד מכוער של התופעה".

לדברי ח"כ יעל גרמן (יש עתיד), גם כן יו"ר שדולת צער בעלי חיים בכנסת, "מתן לגיטימציה ופרסום ברבים על ניסויים בבעלי חיים, על אף היותם הומוריסטים, מעודדים התעללות, פגיעה והתנכלות לחיות. לא די שאנו נמצאים בתקופה בה בעלי חיים סובלים מהתעללות יום יומית, אנחנו נתקלים בעידוד לניסויים אסורים ופוגעניים דרך רשתות חברתיות. אנחנו קוראים לרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול לפרסם הודעת התנצלות על הקמפיין המצער שבו בחרה לקחת חלק ולגנות ניסויים בבעלי חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully