וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גו פרו על טנק ורחפן בשמיים: כך מנסים להפחיד את הצבא האירני

אילן גלר

2.12.2015 / 9:22

מה שנראה כמו משחק מחשב אלים בגוף ראשון הוא למעשה תיעוד מושקע במיוחד, שצולם באמצעות גו פרו ורחפן, של לוחמי ג'בהת א-נוסרה המבריחים את הצבא האירני מעיירה בסוריה

צילום מסך

זו כבר לא חדשה מרעישה שארגוני הטרור הג'יהאדיסטים, בראשם דאעש ואל-קאעידה, מנצלים היטב את חידושי הטכנולוגיה והרשתות החברתיות לצורך הפצת תעמולה ברמת הפקה שטרם נראתה. אולם נראה כי הסרטון הבא קובע רף חדש במידת התחכום שלהם.

לוחמי ג'בהת א-נוסרה, המסונפים לארגון, הצמידו לקנה של טנק מצלמת גו פרו ושיגרו רחפן לאוויר כדי לתעד במקביל קרב אלים בינם לבין כוחות הצבא האירני בעיירה בצפון סוריה. התוצאה מכילה סצנות מזעזעות למדי, אך נראית לעתים כסצנה ממשחק פעולה בגוף-ראשון.

לטענת המחבלים, הקרב המתועד הוביל לכיבושה מחדש של העיירה לאחר שהם נהדפו ממנה במתקפה משולבת של הצבא האיראני וחיזבאללה. במהלך הסרטון ניתן לראות את החיילים האירנים נסים על נפשם בעת התקדמות הכוחות הג'יהאדיסטים לתוך העיירה.

בהיעדר מידע אמין מהשטח קשה להוכיח או לסתור את הסיפור המוצג בסרטון, אם כי ללא ספק הוא צולם ונערך בצורה המחמיאה ביותר שאפשר לכוחות אל-קאעידה. בשטחים המצולמים עדיין לא נרשמה התערבות מערבית או רוסית משמעותית, וכך יכולים המחבלים לפעול בחופשיות יחסית ולהתפאר בהישגיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully