וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשליית השיחים על מאדים: נאס"א שוב הורסת לחובבי תיאורית הקונספירציה

אילן גלר

2.12.2015 / 9:45

חובבי התיאוריות על קיומם של חיים בכוכב הלכת האדום לא זכו לצהול זמן רב. לא הרבה אחרי שהתמונה החשודה הזו פורסמה על ידי נאס"א, הגיע גם ההסבר שהבהיר שזו לא הוכחה חד משמעית לקיום חיים על מאדים, אלא אשליה אופטית. כרגיל

עמוד היוטיוב Paranormal Crucible

בסרטון: האם נמצאה פירמידה על כוכב הלכת האדום?

לאנשי סוכנות החלל האמריקנית נמאס כנראה לפרסם תמונות שזוכות לפרשנות מופרכת מצד חובבי קונספירציות למיניהן. על כן הם החליטו, במסגרת הקמפיין האחרון, להעלות תמונה שנבחרה בכוונה בכדי להראות משהו שאמור להיות בלתי אפשרי - ומיד לאחר מכן לספק הסבר מדעי מדויק לתופעה הנצפית בצילום המרהיב. למראה שבאמת ראיתם עכבר ענק בתמונה האחרונה שעוררה סערה ברשת.

תופעת השיחים על כוכב הלכת האדום היא צורות שנראות ממש כמו שיחים ועצים הצומחים להם על דיונות חול ורודות. אולם מה שנראה לנו כצמחים הם למעשה משהו שונה לגמרי - אלו הם גרגרי חול שנצבעו בצבע שחור בעקבות חשיפה לכימיקלים שונים, ועם הזמן נעו מטה במורד הדיונה ויצרו מעין שובל שנראה לנו בצילום מלמעלה כמו עץ.

למרות שהמדענים בטוחים לגמרי שהצילום אינו חושף חיים על פני השטח של מאדים, דרך ההיווצרות של הדיונות הללו מותירה הרבה מאוד שאלות. "לחול במאדים יש טקסטורה שונה מזה של כדור הארץ", מסביר מנהל המחקר נתן ברידג'ס. "תנועת החול נרחבת הרבה יותר מבדיונות בכדור הארץ, ואנחנו לא יודעים מדוע בדיוק". הרובוט Curiosity, שנחת על פני השטח של מאדים בשנת 2012, עושה את דרכו ברגעים אלו ממש לדיונה כזו על מנת לצלם אותה מקרוב ולנסות לספק תשובות לשאלות המסקרנות הללו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באמת נראה כמו שיחים./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בזווית הזאתי קצת פחות./מערכת וואלה!, צילום מסך

הרובר מדווח שהוא בדרך לשם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully