וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: הורים לא עושים מספיק כדי להגן על ילדיהם ברשת

2.12.2015 / 9:54

לפי הנתונים של מעבדות קספרסקי למרות שהורים רבים מודעים לסכנות הם לא משוחחים על כך עם ילדיהם ומי שכן נוקט בפעולות יזומות לא עושה זאת נכון

אילוסטרציה. ShutterStock
אין להורים מושג איך לעזור לילד./ShutterStock

על אף שיותר ממחצית מההורים (52%) מאמינים כי גוברים האיומים שעומדים בפני ילדיהם ברשת , החל מבריונות סייבר ועד לתוכן בלתי ראוי שהם נחשפים אליו, לא יותר משליש מהם מסבירים לילדיהם על האיומים האפשריים - כך חושף מחקר חדש של מעבדת קספרסקי ו-B2B אינטרנשיונל.

המחקר גילה שכל מבוגר חמישי (20%) אינו עושה דבר כדי להגן על ילדיו מפני איומים מקוונים, על אף העובדה שאחוז קרוב לכך (22%) צפה בילדיו נתקלים באיומים ממשיים ברשת, כולל צפייה בתוכן בלתי-ראוי, פגישה עם זרים מסוכנים ובריונות סייבר.

53 אחוזים גם מפחדים שהאינטרנט משפיע על בריאות הילדים שלהם או על איכות חייהם. שליש מההורים (31%) מעידים שאין להם שליטה על מה שהילדים שלהם רואים או עושים ברשת, וכמעט שני שליש (61%) מהם לא טורחים לדבר עם הילדים שלהם אודות איומים מקוונים.

כשננקטת פעולה, על ידי ההורים, היא לרוב לא יעילה, לדוגמה: 28% מההורים אומרים שהם בודקים את היסטורית הגלישה של הילדים שלהם, למרות שבשלב זה יכול כבר להיגרם נזק רב. רק רבע (24%) התקינו תוכנה לבקרת הורים.

"עבור צעירים רבים כיום, שימוש במכשירים ניידים ומחשבים כדי להתחבר לרשת, לעיתים קרובות מחוץ להשגחת ההורים שלהם או בזמן שהם מחוץ לבית, הפך לחלק בלתי נפרד מחייהם", אמר דיוויד אם, חוקר אבטחה ראשי במעבדת קספרסקי. "המחקר מראה כי חלק גדול מההורים מרגיש חסר השפעה על ההתנהלות הדיגיטלית של ילדיהם. עם זאת, ישנם דברים פשוטים רבים שהורים יכולים לעשות כדי להגן על ילדיהם. הדבר החשוב הוא לשלב אמצעים מעשיים, כגון התקנה של תוכנת בקרת הורים, מיקום המחשבים באזורי מגורים משותפים וניטורם, יחד עם שיחה עם הילדים על האיומים האפשריים וכיצד להתמודד עימם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully