וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדליק: נעליים חכמות עם דוגמה הנשלטת על ידי אפליקציה

אילן גלר

4.12.2015 / 5:11

מבחינה טכנולוגית אין שום מניעה להפוך את הנעליים האלה למציאות, צריך רק מספיק מימון מהגולשים שמצדם הביעו לא מעט התלהבות. למען האמת, זה גם הרבה יותר מדליק מהנעליים ששורכות את עצמן לבד מסרטי "בחזרה לעתיד"

צילום מסך

לצוות הסטארט-אפ הקנדי ShiftWear יש חלום שנראה מופרך מכדי להיות אמיתי: נעליים המצוידות בסוג של מסך, בחלקן החיצוני, המאפשר לעצב אותן באופן מידי ובלתי מוגבל דרך הסמארטפון כך שהם יציגו ציורים, תמונות ואנימציות כרצונכם במקום דוגמה קבועה. היזמים מגייסים כעת את ההון הדרוש על מנת לייצר את הנעליים דרך קמפיין מימון המונים, שהצליח לעקוף בקלות את יעד המינימום שנקבע עבורו, אך גם מעורר לא מעט ביקורת.

תחילה לחדשות הטובות: מפרט הנעליים נראה ריאלי למדי. לב האטרקציה - המסך - מבוסס על טכנולגיית "נייר אלקטרוני" שבהחלט אינה מדע בדיוני וכבר פועלת מזה שנים בספרים אלקטרוניים כדוגמת הקינדל של אמזון. גם הפתרון שאותו מציע הצוות עבור טעינת הסוללה, ייצור אנרגיה באמצעות תנועה, אפשרי בהחלט מבחינה טכנית.

אולם מבקרי הפרויקט סבורים כי מחיר הנעליים, 150 דולרים, אינו ריאלי. בנוסף, הם מצביעים על כך שחלק מהתכונות יפותחו רק אם הקמפיין יצליח לגייס סכומים דמיוניים. את המסך, לדוגמה, נזכה לראות רק אם הקמפיין יגייס יותר ממיליון דולרים. אולם ב-ShiftWear לא נבהלים מהתגובות השליליות, וטוענים כי יש להם כוונה מלאה לייצר את המוצר ולשלוח אותו לכל המצטרפים לקמפיין, ולאחר מכן לנסות ולכבוש באמצעותו את מדפי חנויות האופנה בכל רחבי העולם. אנחנו בעדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully