וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה המדינה עם החיבור הכי טוב לאינטרנט? ואיפה ממוקמת ישראל?

4.12.2015 / 6:53

כולנו נוהגים להתלונן על מהירות החיבור שלנו לרשת, אבל מתברר שיש הרבה מדינות בעולם עם חיבור הרבה יותר גרוע מאיתנו. החדשות הרעות: יש עוד כמה עשרות מדינות עם חיבור טוב יותר

עולם אינטרנט. ShutterStock
איזה מקום ישראל?/ShutterStock

מאז שחר האינטרנט נוהגים גולשים להתלונן על מהירות החיבור, על אי-הסימטריות הנצחית בין מהירות ההעלאה וההורדה ועל ניתוקים אקראיים מהרשת. העולם עבר לא מעט מהפכות טכנולוגיות מאז הימים הראשונים של הרשת אבל עדיין תמיד יהיה פער בין חיבורים שונים ומדינות שונות.

כעת מעיד דוח חדש ומסקרן של UTI (אגודת התקשורת העולמית - ארגון המסונף לפעילות האו"ם) כי מצב חיבור האינטרנט הישראלי לא רע כל כך, באופן יחסי לעולם. הדוח חושף מי המדינות המובילות בעולם בחזית האינטרנט המהיר, לצד המדינות המקרטעות בקצה השני של אוטוסטרדת המידע.

דירוג המדינות בוצע על ידי חישוב ציון אינדקס ייחודי, המבוסס על משתנים ובהם מהירות החיבור, מספר המנויים הקבועים לאינטרנט, וכמות משקי הבית המחזיקים במחשב. דנמרק, שהובילה את העשיריה הפותחת בשנה שעברה, צנחה במקום אחד לציון 8.88, ובכך פינתה את המקום הראשון לדרום קוריאה, שזכתה לציון IDI של 8.93. במקום השלישי איסלנד עם 8.86, רביעית הגיעה בריטניה שטיפסה מעלה מהמקום העשירי לאחר שזכתה לדירוג 8.75, ובמקום החמישי שבדיה, עם ציון של 8.67.

וורקוהוליק, אדם שעובד בלילה. ShutterStock
אבל הבטחתם לי מאה מגה!/ShutterStock

דרום קוריאה נחשבת למעצמת גיימינג וטכנולוגיה, מה שבוודאי מעודד את פיתוח התשתיות והצורך בתעבורת הרשת המקומית, המתהדרת במהירויות מרשימות בכל רחבי המדינה. הדירוג השנתי מטעם איגוד התקשורת הבינלאומי מציג את הזינוק המהותי בשנים האחרונות בחיבור לרשת ברחבי העולם כולו, עם יותר מדינות נוכחות ברצועת הדירוג העליונה (ציון 7-8) מאי פעם.

לוקסמבורג, שוויץ, הולנד, הונג קונג ונורבגיה סוגרות את עשירית המקומות הראשונים בעולם, כשישראל, למקרה שתהיתם, ממוקמת במיקום 35 (מתוך 167 מדינות) עם ציון של 7.19, מקום לא רע בכלל באמצע בין צ'כיה (7.21) ובלארוס (7.18). ארה"ב הגדולה במקום ה-15 בלבד, עם ציון 8.19, כשבתחתית הרשימה ניתן למצוא את רפובליקת צ'אד, אריתראה, אתיופיה ומדגסקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully