וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה זיכרון צריך באמת ומה זה זכוכית גורילה? המדריך המלא לבחירת סמארטפון חדש

אילן גלר

6.12.2015 / 6:19

המבחר העצום של ניידים, סוגי המעבדים השונים, כמות הזיכרון, מקום האחסון, הרזולוציה ופרמטרים נוספים יכולים לבלבל כל אחד, בטח אם אתם צריכים להחליט איך ייראה חברכם הקרוב ביותר בשנה-שנתיים הקרובות. ניסינו לעשות קצת סדר

סמארטפונים. ShutterStock
כל כך הרבה מבחר./ShutterStock

החלטתם לקנות סמארטפון חדש ואתם טובעים בין כל מילות הקוד, שמות המעבדים ולא מצליחים אפילו להבין כמה זיכרון RAM אתם באמת צריכים? אם אתם במחנה של אפל עומדת בפניכם בחירה קלה למדי מתוך מגוון מצומצם של מכשירי אייפון המיוצרים בכל שנה. לעומת זאת, מכשירי אנדרואיד זמינים במאות מפרטים שונים ומשונים, ולא תמיד ברור איזה מכשיר יוכל לספק את כל דרישותיכם. אז מה כדאי לבדוק, ועל אילו רכיבים במפרט אסור לוותר? המדריך המלא.

גודל מסך

האופנה הנוכחית בין מכשירי האנדרואיד היא מכשירים עצומים, שמותירים רושם רב - אך עשויים להיות גדולים כל-כך שפשוט לא נוח להשתמש בהם. מוטב שתנסו להחזיק כמה מכשירים בגדלי מסך שונים, על מנת להבין מהו גודל המסך המועדף עליכם. חשוב לציין: מסך גדול יותר ומכשיר כבד יותר אינם בהכרח מוצמדים למכשיר בעל מפרט טוב יותר. הנוחות באה לפני הכול, והיא זו שצריכה להדריך אתכם בקטגוריה זו. וחשוב לזכור, אם לא היה לכם מעולם נייד בגודל 5.5 אינץ' אל תקנו אחד מבלי להחזיק אותו קודם - הגודל של המסך יפתיע אתכם.

רזולוציית מסך

במפרט מכשיר הסמארטפון מקובל לייצג את הרזולוציה של המסך הן באמצעות כמות הפיקסלים (14402560X, לדוגמה) והן באמצעות צפיפותם, נתון הנמדד באמצעות יחידה בשם PPI. דווקא הנתון השני הוא זה שקל יותר לשפוט את איכות המסך באמצעותו. באופן עקרוני, כל PPI נמוך מ-300 משמעותו מסך מיושן, שתוכלו להבחין מיד בפיקסלים המרכיבים אותו. נתון הגבוה מ-300 יספק בדרך כלל איכות תצוגה חדה ואיכותית למדי. מספרים הגבוהים מ-450 משמעותם לרוב היא גימיק שיווקי - עין אנושית ממוצעת כלל אינה מסוגלת להבדיל בין איכות כזו וצפיפות פיקסלים נמוכה יותר, כך שבהחלט אפשר להתפשר לא על הטוב ביותר בסעיף זה ועדיין ליהנות מאיכות תצוגה מצוינת.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

זכוכית

רוצים מכשיר סמארטפון שיספק הגנה סבירה מפני נפילות וסדקים? פשוט חפשו את צירוף המילים "זכוכית גורילה" (Gorilla Glass) במפרט. הזכוכית הזו חזקה ועמידה במיוחד - אם היא לא שם, סביר להניח שהיצרן בחר בפתרון זול ומוצלח פחות. הזכוכית המתקדמת ביותר כיום היא גורילה 3, שעמידה לנזק פי שלושה יותר מזכוכית גורילה 2, כיוון שהיא עמידה בפני שריטות עמוקות שמחלישות את הזכוכית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נקסוס 5X - מגיע עם אנדרואיד 6.0./מערכת וואלה!, צילום מסך

מערכת הפעלה (אנדרואיד)

הגרסה החדשה ביותר של אנדרואיד היא 6 או "מרשמלו". אם זו הגרסה שמופיעה במפרט - אתם מסודרים. גם הגרסה הקודמת, 5 "לוליפופ" שמישה לחלוטין ומכשיר המצויד בה, סביר שיזכה במוקדם או במאוחר גם לשדרוג. רצוי לא לרכוש מכשירי סמארטפון שנותרו תקועים עם גרסאות ישנות יותר מאחר ורוב הסיכויים שלא תוכלו לשדרג אותם והעדכונים מגוגל ייפסקו בשלב מסוים.

יש כמה סמארטפונים שמריצים גם גרסה של ווינדוז אבל חנות האפליקציות של מיקרוסופט לא מגוונת כמו האפסטור והגוגל פליי, כך שקחו בחשבון שהאופציות שלכם יצטמצמו אם תבחרו במערכת ההפעלה הלא כל כך פופולרית הזו.

מעבד וזיכרון פנימי

קל לטבוע בים ההגדרות הנוגעות למעבד המרכזי (CPU) המותקן במכשיר. מוטב להתעלם מהצהרות הנוגעות לכמות הליבות (משמעותן לרוב שיווקית יותר מאשר מעשית), ולהיצמד לדגמים וליצרנים. סדרת המעבדים המתקדמת ביותר בשוק היא Snapdragon של קוואלקום, ומעבדי 808 ו-810 שלה יספקו ביצועים מצוינים. גם דגמים ישנים יותר מסדרה זו אמורים לספק ביצועים משביעי רצון אם אינכם גיימרים חובבי תלת-ממד ומציאות מדומה.

בכל הנוגע לזיכרון פנימי, 3 ג'יגה RAM הם היום ברירת המחדל במכשירים המתקדמים. אפשר לחיות גם עם 2 ג'יגה RAM אך מוטב שלא פחות מכך מאחר והמכשירים המתקדמים של היום מריצים כמה אפליקציות ושירותים ברקע בכל זמן נתון.

רשתות

הדבר הבסיסי ביותר במכשיר סלולרי נייד הוא מגוון הרשתות האלחוטיות אליהן הוא יוכל להתחבר. האפשרות הבסיסית ביותר היא HSPA, רשת "דור 3" הנפוצה בישראל. נדיר שתמצאו סמארטפון שאיננו מסוגל להתחבר אליה, אך במקרה שכן מובן שהוא כלל לא מהווה אופציה. מכשירי הדור הרביעי הם אלו שמסוגלים להתחבר לרשתות LTE. גם הם אינם מצרך נדיר היום, ומוטב לרכוש אחד כזה במחשבה קדימה. מעבר לזה תתקשו למצוא נייד בלי חיבור Wi-Fi (העברת נתונים באופן אלחוטי באמצעות גלי רדיו) ובלוטות' (תקשורת נתונים למרחקים קצרים בקצבים קטנים).

סים

רוב מכשירי הסמארטפון הנמכרים בשוק הישראלי תומכים בכרטיסי סים בגדלי מיקרו או ננו. לרוב תוכלו לקבל כרטיס שכזה מהרשת הסלולרית שלכם ללא תוספת תשלום, אך כדאי לוודא איזה כרטיס סים יש לכם כרגע אם אתם זקוקים למכשיר חדש שיעבוד מהרגע בו תקנו אותו. בכל מקרה, אם נתקעתם עם הסים הלא מתאים, כך תגזרו אותו.

שטח אחסון

להבדיל מהזיכרון הפנימי, המשמש את מערכת ההפעלה, שטח האחסון הוא זה שבו ישמרו התמונות והמוזיקה שלכם. אם זיכרון המכשיר אינו ניתן להרחבה באמצעות כרטיסי זיכרון מסוג microSD, אל תתפשרו בשום אופן על פחות מ-32 ג'יגה או שתמצאו עצמכם מוחקים בקדחתנות תמונות ואפליקציות ימים ספורים לאחר הרכישה. המצב הזה אמור להשתנות בעתיד, כשכולנו נעבור לשימוש אינטנסיבי יותר בשירותי ענן, ולא רק לגיבוי, אבל כעת תזכרו שתמונות וסרטונים תופסים מקום רב, ורובנו לא אוהבים למחוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוב המצלמות היום יפיקו תמונות מספיק טובות. LG G4/מערכת וואלה!, צילום מסך

מצלמה

נעשה את זה פשוט: כמות המגה-פיקסל הרשומה במפרט אינה דרך טובה לשפוט לגבי איכות התמונה המתקבלת במכשיר, ולרוב מדובר בגימיק שיווקי. אם אינכם מתכוונים לקרוא מבעוד מועד ביקורות על תפקוד המצלמה במכשיר, המעט שתוכלו לעשות הוא פשוט לנסות ולצלם עם הסמארטפון בחנות ולבדוק את התוצאות המתקבלות בצילום אקראי.

עוד טיפ מועיל: השתדלו להיצמד ליצרניות המובילות. עדשות הצילום של סמסונג, LG וסוני נחשבות איכותיות למדי, כשסוני היא כנראה יצרנית מצלמות הסמארטפון המובילה. גם חברות אחרות משתמשות בהן במכשירים שלהם וישמחו לציין זאת במפרט. מה שבטוח, רוב המכשירים העדכניים יספקו תמונות סבירות החל מ-5 מגה פיקסל ומעלה, אבל כאמור - זו ממש לא האינדיקציה העיקרית.

סוללה

ככלל, מכשירים גדולים יותר מסוגלים להכיל סוללות גדולות יותר - ומכאן מספקים זמן פעולה ארוך בין טעינה לטעינה. הנתון המשמש למידת גודל הסוללה הוא - mAhמיליאמפר לשעה. מספר הנמוך מ-1,800, משמעו סמארטפון שיחזיק מעמד בקושי 12 שעות של שימוש סביר. 2,500 mAh יספיק בדרך כלל די ליום לימודים או עבודה מלא, וטעינה במהלך הלילה. כל מספר הגבוה מ-2,900 משמעו בדרך כלל חיי סוללה ארוכים יותר, עד יומיים של עבודה בין טעינה לטעינה. באנדרואיד 6.0 מרשמלו החדש וגם ב-iOS 9 באייפון יש אפשרויות לחיסכון באנרגיה אבל קיבולת הסוללה עדיין משמעותית בעבודה אינטנסיבית עם הנייד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully