וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העוזר האישי הממוחשב קיבל בטעות פקודה מפרסומת בטלוויזיה

אילן גלר

6.12.2015 / 10:43

אם חשבתם שעוזרים אישיים דיגיטליים, שתמיד מקשיבים, מסכנים רק את הפרטיות שלנו, כעת מתברר שהם גם יותר מדי ממושמעים בכל הנוגע לביצוע פקודות שהם מקבלים מאנשים זרים

זוג יושב על הספה. ShutterStock
הלו, אקו. תרגיע./ShutterStock

Echo הוא סייען אישי דיגיטלי מבית אמזון, הדומה לסירי או Google Now בתכונותיו, אך במקום אפליקציה בסמארטפון הוא שוכן בתוך מכשיר ייעודי - מעין צילינדר שחור - ומוכן להקשיב לפקודות בכל רגע. המכשיר החל להמכר כניסוי מוגבל בחודש יוני האחרון, ומאז הפך לאחר הגאדג'טים הנמכרים ביותר בחנות המקוונת. עושה רושם כי רוב הלקוחות מרוצים למדי מביצועיו, ולא חוששים לפרטיותם למרות שאקו תמיד מקשיב.

אולם כמו כל פיסת טכנולוגיה חדשה, לעתים מתרחשות תקלות בלתי צפויות. באחת כזו נתקלו משתמשי אקו בסוף השבוע האחרון, כשבמהלך משדר החג המיוחד בטלוויזיה בארה"ב, שולבה פרסומת למוצר. במהלך הפרסומת ביקש הקריין מאקו "נגן לי פלייליסט של שירי חגים" (Play my holiday playlist), ובאותו רגע מכשירי אקו אמיתיים המוצבים לצד הטלוויזיה קיבלו את הפקודה והחלו בניגון שירים.

"זה נורא הצחיק אותנו", סיפר דניאל אלברטי, אחד הלקוחות שדיווחו על התקלה. "אמרנו לו להפסיק אחרי שצילמנו תמונה לתיעוד". בשירות הלקוחות של אמזון נאמר לו כי מדובר בתופעה מוכרת והחברה עובדת על תיקון בעבורה. נציג השירות העיד כי הוא עצמו נאלץ כמה וכמה פעמים לעצור את אקו לאחר שזו ביצעה פקודות אקראיות שהבינה דרך הטלוויזיה.

זו אולי תקלה משעשעת בשלב הזה, אבל בקרוב מאוד סייענים ממוחשבים כאלה ינהלו לנו את הבית, ויחלשו על כל מוצרי החשמל שיהיו מחוברים לרשת יחדיו. במצב כזה יכול להיות מסוכן לסמוך על גאדג'ט שמקבל הוראות מפרסומות בטלוויזיה. מזל שלא שודר ספיישל סרטי אימה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמזון אקו - עוזר יותר מדי./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully