וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דה וינצ'י מתעורר לחיים בתערוכת הרובוטיקה של טוקיו

אילן גלר

7.12.2015 / 6:01

גדול אמני הרנסנס שוחח עם מבקרים בתערוכת הרובוטיקה בטוקיו בזכות הפיתוחים הטכנולוגיים שהפכו את הרובוט לדמות ריאליסטית במיוחד: "זה הרובוט הראשון שמנסה לחקות דמות היסטורית המוכרת בכל העולם"

בשבוע שעבר נערכה ביפן תערוכת הרובוטיקה השנתית של טוקיו. רוב החברות המשתתפות הציגו לראווה פיתוחים טכנולוגיים, שנועדו לתחום האבטחה והסיוע, כולל רובוטים מהלכים המסוגלים לנוע באזורי אסון, לפתוח דלתות ולחלץ פצועים. אולם חלק מהמוצגים התמקדו במטרות אחרות לגמרי, ושלא במפתיע משכו אליהם את רוב תשומת הלב של הקהל.

"רובוט דה-וינצ'י", שפותח ויוצר על ידי אוניברסיטת אוסקה, הוא שחזור אולטרה-ריאליסטי של האמן והמדען המפורסם ביותר בתקופת הרנסנס, ליאונרדו דה-וינצ'י. הוא משלב בין מערכת מנועים משוכללת המאפשרת לו לשוחח, להביט בקהל, ולהביע רגשות באמצעות הבעות פנים, וגם מערכת שליטה מרחוק באמצעותה יכולים המפעילים להניע אותו באופן מדויק. מטרתו המוצהרת היא לסקרן ילדים ולעזור להם להבין את הפוטנציאל במערכות רובוטיות.

"רוב הרובוטים מתחלקים לשני סוגים: כאילו שמחקים דמויות קיימות, ואחרות שמנסות להיראות כמו דמויות דמיוניות" מסביר יאקאה מאסאזוקה, דובר הפרויקט. "הרובוט שלנו, לעומת זאת, הוא הרובוט הראשון שמנסה לחקות דמות היסטורית המוכרת בכל העולם". דה-וינצ'י אכן עמד יפה בתחרות מול רובוטים בעלי אופי ומראה עתידני בהרבה משלו, כולל אחד בשם PremaidAI שרקד ושר מול הקהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully