וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך האקרים פורצים אליכם בעזרת פרופילים מזויפים ב- LinkedIn?

7.12.2015 / 7:17

חברת אבטחת מידע חשפה עשרות פרופילים מזויפים ברשת החברתית העסקית שהוקמו, ככל הנראה, למטרות פישינג ומתקפות מקוונות נגד במחשביהם האישיים של בעלי מקצוע מוכרים

לינקדאין. ShutterStock
לא כל הגולשים עושים שם עסקים לגיטימיים./ShutterStock

חשבונות פיקטיביים ברשתות חברתיות הם בעיה ותיקה ומוכרת; חלקם משמשים להטרלות, רובם משמשים למכירת לייקים בסיטונאות וחלק גם למעשי נוכלות מקוונת והאקינג. כעת נראה שהתופעה הבעייתית מגיעה גם לרשת החברתית המקצועית-עסקית, LinkedIn.

משתמשי לינקדאין רבים, שאישרו בקשות חברות, בעיקר מצד נשות מקצוע מצודדות-מראה, כמיטב מסורת החשבונות הפיקטיביים בפייסבוק, גילו שמדובר בדמויות שהקשר בינן לבין המציאות רופף עד בלתי קיים.

"הבקשה בלינקדאין נראתה רגילה", נכתב בדיווח שפורסם ביאהו, "כתבת טכנולוגיה בשם ג'ניפר לורנס ביקשה להתחבר אליי. לחצתי על OK בלי לחשוב. אחרי זה עיינתי יותר לעומק בפרופיל שלה".

העיון המעמיק יותר העלה, מעבר לשגיאות באיות שמה של השחקנית המפורסמת, כי כלי התקשורת עבורו עובדת ג'ניפר לכאורה אינו קיים, וקורות חייה היו רצופים שגיאות. החשבון הפיקטיבי הצליח עד אותו רגע להתחבר ל-500 אנשים נוספים, שאישרו את ג'ני בלי למצמץ.

אך בעוד שחשבונות פיקטיביים ברשתות החברתיות או באתרי היכרויות נועדו לעודד אנשים להירשם לשירותים בתשלום, או פשוט לקדם אג'נדות נסתרות, נראה כי מתקפת הפרופילים הפיקטיביים על לינקדאין עשויה לשרת את מי שמעוניין לגנוב מידע פרטי ועסקי, והתופעה רק מתרחבת.

חברת האבטחה סימנטק הודיעה כי חשפה עשרות פרופילים מזויפים ברשת לינקדאין שהוקמו, ככל הנראה, למטרות פישינג ומתקפות מקוונות שנועדו הפעם להכות במחשביהם האישיים של בעלי מקצוע מוכרים. במקרים אלו התחזו בעלי (ובעיקר בעלות) החשבון הפיקטיבי למגייסי היי-טק, המציעים משרות נחשקות ולמעשה מנצלים את הקשר לאחר אישור המשתמש כדי לאסוף מידע שיאפשר שליחת רושעות בהתאמה אישית.

אז מה הפתרון? ללינקדאין כמו לפייסבוק אין משאבים לעלות על כל פרופיל פיקטיבי, ולכן היא נשענת על דיווחי גולשים בעיקר למטרת ניכוש עשבים שוטים. במידה וקיבלתם פנייה מאדם לא מוכר, נסו לברר עמו או עם חברים משותפים במי ובמה מדובר. גלו חשדנות גדולה במיוחד במקרה שמדובר בצעירה נאה, עם פרופיל מלא שגיאות, שמות של חברות לא מוכרות, ובמידה ועליתם על פרופיל מזויף - שווה לדווח כדי לחסוך מעצמכם וחברים לא-פיקטיביים את התענוג המפוקפק שבסינון הבקשה הבאה.

  • עוד באותו נושא:
  • לינקדאין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully