וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 הפיתוחים הישראליים שהכי אהבנו ב-2015

7.12.2015 / 8:20

עט חכם, שמאפשר לכתוב על כל משטח, מקל סלפי גמיש, מדפסת רובוטית קטנה, מערכת לניטור בהריון ועוד. אומת הסטארט-אפ עשתה חיל השנה - בחרנו את הפיתוחים הכי מבטיחים שהכי אהבנו

סטארט אפ. ShutterStock
תרבות הסטארט אפ לא נחה לרגע./ShutterStock

בשנה החולפת, כמו בשנים קודמות, ניסו מפתחים ישראלים לכבוש את עולם ההיי-טק וזירות מימון ההמון, עם שלל מוצרים, גאדג'טים ואביזרים שונים מתוצרת כחול-לבן. אספנו עבורכם עשרה מהמוצרים המעניינים, המצליחים והמוצלחים ביותר של השנה, עד כה.

G-RO

יעיל במיוחד למטיילים חובבי גאדג'טים: G-RO היא מזוודה ארגונומית וחכמה, שתאפשר לבעליה עד עשר הטענות מלאות של הסמארטפון, תשמש סטנד נוח במיוחד לטאבלט ותציע עוד אפשרויות שעד היום לא ציפיתם למצוא במזוודת טרולי. קמפיין המימון של המוצר בקיקסטרטר גרף סכום מרשים של שניים ורבע מיליון דולר.

הג'י-רו מכיל סוללת ענק בקיבולת של 23,000 מיליאמפר-שעה. גלגלי המזוודה נועדו לעבוד היטב גם על משטחים מאתגרים כמו חצץ, ריצוף רחוב, שלג ועוד, היא קלת משקל באופן יחסי ועשויה לפי יוצריה מחומרים עמידים במיוחד, בין היתר בפני גשם ושאר נוזלים. למזוודה רכיב GPS המאפשר איתור קל ומהיר, שתי יציאות USB ושקע חשמל אוניברסלי, להטענת כמה מכשירים במקביל.

Phree

העט המתוחכם מבית OTM הישראלית, Phree, הוא עוד סיפור הצלחה אדיר במונחי קיקסטרטר, שם גייס הקיץ הפיתוח הזה יותר ממיליון דולרים - פי 10 מיעד הגיוס המקורי שלו. הסכום המרשים נצבר בזכות יותר מ-5,000 תומכים.

המוצר מאפשר לבעליו לאייר בכל מכשיר סלולרי ללא מגע, על ידי שימוש בכל משטח אפשרי, ומשמש גם עכבר בטכנולוגיית בלוטות', כשבניגוד למוצרי עט אחרים בשוק הוא לא דורש פד ייחודי ויקר משל עצמו או מסך מגע. Phree מתבסס על חיישן לייזר המצוי בתחתית העט, שממפה את תנועת המוצר על פני משטח, ומתרגם את התנועה לאיור ישירות למסך הסמארטפון. הוא צפוי להגיע לתומכים הראשונים כבר בחודש מרץ הקרוב.

Gekkopod

Gekkopod היא פיתוח ישראלי שבליבו חצובה גמישה ושימושית במיוחד לצלמים, כולל כאלו שהמצלמה היחידה שברשותם היא זו הכלולה בסמארטפון. את המוצר, שהושק באמצעות אתר קיקסטרטר, פיתחו גל ובועז צוקר מחברת "צוקרים", שהצליחו לגייס קרוב ל-100 אלף דולר מהגולשים, אחרי שביקשו רק 15 אלף.

ה-Gekkopod מורכב מפולימר גמיש ויש לו חמש זרועות סיליקון מחוזקות במתכת; הוא מתאים לרוב המצלמות והסמארטפונים הקיימים וניתן להשתמש בחצובה באופן רגיל, או לכרוך אותה, במידת הצורך, סביב ענף מזדמן, תריס ידידותי, עובר אורח תמים וכל מה שתראו סביבכם.

AllBe1

AllBe1 הוא פיתוח ישראלי רב-שימושי, שהצליח לגרוף את תמיכת הקהל ולגייס הקיץ יותר מ-150 אלף דולרים, שזה כ-271 אחוזים יותר מהיעד המקורי שלו. המוצר מעוצב בפשטות ומציע שימושיות מפתיעה ברבגוניותה.

בית הפלסטיק הקטנה מאפשרת מדידת טמפרטורה, מרחקים, צעדים לשימוש כמוניטור לפעילות גופנית, מד קרינה, אזעקה, לחצן מצוקה ועוד. מפתחי המוצר מבטיחים שהוא "יכול לנטר כמעט כל דבר", מהאבטחה הביתית שלכם ועד שלום הילדים.

Zuta

Zuta היא מדפסת מיני רובוטית כחול-לבן שתוכננה למכשירים ניידים, ונוצרה על ידי טוביה טלבוים ומתן כספי. המכונה הקטנה והשובבה הזו הפכה מהבטחה למציאות בתחילת השנה, לאחר שכבשה את תערוכת CES 2015, במהלכה קטפה את פרס החדשנות ל-2015. כמו שאפשר להבין מהשם, מדובר במדפסת שמתחברת למכשיר הסלולרי, בגודל 10 על 12 סנטימטרים, ובמקום להזריק דף על הנייר, כמו שמדפסות רבות עושות, היא מתגלגלת על גבי הנייר. זוטה משתמשת במחסניות דיו סטנדרטיות של HP ונטענת באמצעות USB. המוצר גייס במקור חצי מיליון דולרים במימון המון ונבחר על ידי פורבס כאחד מהסטארט-אפים הישראלים המבטיחים.

Memory Mirror

המראה הדיגיטלית והתלת-ממדית מבית Memomi lab נכנסה הקיץ לשימוש בבתי הכל-בו של ניימן מרקוס, ומאפשרת ללקוחות בחנויות הבגדים לראות את עצמם ואת האופנה שהם מודדים ב-360 מעלות.

המראה המהפכנית היא פרי פיתוחם של שני ישראלים, סלבדור ניסי וילקובסקי ועופר סבן, העומדים בראש חברת Memomi lab, שעוסקת בהדמיה דיגיטלית. הטכנולוגיה נעזרת במצלמה מוסווית, המחקה את ההתנהגות האדם שעומד מול המראה, מקליטה במשך כמה שניות את דמותו ומאפשרת לייצר הדמיה שלו כדי שיוכל לבחון את הבגד שמדד בזווית של 360 מעלות. המראה מאפשרת החלפה של צבעים או בדים מבלי הצורך להחליפם באמת.

PregSense

מוניטור ההריון החדשני PregSense תוכנן במחשבה על אימהות לעתיד, שנאלצות להתאשפז טרם זמן הלידה, בשל מצבי סיכון הדורשים מעקב. המוצר מאפשר ניטור עוברי מלא, ללא צורך באשפוז, בכל זמן ובכל מקום, באמצעות חיישנים המעבירים מידע ואותות מהרחם, המעידים על מצב העובר והאם. תוצאות הניטור מועברות לאחסון בענן, הנגיש מכל מחשב וסמארטפון, לשימוש ההורים או הרופא המטפל. מהדורה ראשונה של PregSense, שפותחה על ידי קבוצת נובו הישראלית, מושקת בימים אלו בארה"ב, ובהמשך תגיע גם לשימוש בישראל ובאירופה.

ChainFree

אופניים בלי שרשרת, הנוטה לסבך ולהסתבך בשלב מסויים, נראה כמו רעיון שתמיד היה פה. השנה הוא הפך למציאות באתר הדסטארט הישראלי, בפרוייקט של זיו ברוש, שהצליח לגייס 315 אלף שקלים, יותר מפי שניים מיעד הגיוס המקורי, והשאפתני בזכות עצמו.

הפיתוח הישראלי מונע צרות כגון כתמי גריז, צורך בשימון השרשרת, מכות אקראיות ושריטות מגלגלי השיניים ועוד, בהתבסס על מערכת הידראולית ייחודית שפותחה לצורך הקמפיין.

HomeBiogas

מוצר ישראלי חדשני במיוחד, שממשיך לגייס בימים אלו תמיכה באתר אינדיגוגו, לאחר שצבר קרוב ל-140 אלף דולרים ועקף את יעד הגיוס המקורי ב-40 אחוזים, היא מערכת HomeBiogas המאפשרת להפוך פסולת אורגנית (כלומר, את שאריות האוכל שלנו) לגז בישול.

במקביל להפקת הגז, מייצרת המערכת גם קומפוסט איכותי - דשן חינם-אין-כסף לגינה שלכם או של השכנים. המוצר הישראלי, שנמצא רק בשליש הראשון לגיוס שלו וצפוי להגיע ליעדים נכבדים בקצב הזה, מציע גם חסכון בכסף וגם תרומה לשמירה על איכות הסביבה, על ידי הפחתת השימוש במקורות דלק מזהמים. המוצר יגיע לתומכים הראשונים באמצע 2016.

The Right Cup

מה דעתכם על שלוק של מים בטעמים - רק בלי הסוכר והקלוריות? פיתוח ישראלי שכובש את עולם מימון ההמון בימים אלו, בקמפיין שיימשך עד סוף השנה, מציע לעולם כוס שתייה המעניקה את האשליה שאנו שותים מים בטעם פירות, בזמן שמדובר במים רגילים ללא תוספים כלשהם.

המוצר עובד האמצעות שילוב של חומרי הטעם והריח בפולימרים של הכוס עצמה, כך שהם מתנדפים עם הזמן ומייצרים תחושות טעם המבוססות על חוש הריח שלנו. המוצר גייס עד כה יותר מ-120 אלף דולרים, שזה יותר מכפול מהיעד המקורי שעמד על כ-50 אלף דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully