וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה הערכות המרחק של Waze כמעט תמיד ארוכות מדי?

אילן גלר

7.12.2015 / 9:47

בניגוד למה שאולי סיפרו לכם, רכיב ה-GPS שלכם לא מחובר קבוע ללוויינים אלא מתעדכן לעתים קרובות, וכשאתם בתנועה המערכת יודעת לחשב פחות או יותר איפה תהיו ואז בודקת את התחזית. והתחזית שלה היא כמעט תמיד יותר רחוקה מהמרחק בפועל

WAZE ווייז. רויטרס
סטייה קלה, אבל קיימת./רויטרס

אם גם אתם משתמשים לעתים קרובות באפליקציות GPS כמו Waze לצורך ניווט, בוודאי שמתם לב כי המרחק שאותו אתם עוברים לפי נתוני האפליקציה ארוך במקצת מזה המופיע על המפה. מכשירי ה-GPS פשוט מעריכים את המרחק שאתם עוברים בצורה מופרזת - ועושים זאת ושוב ושוב באופן עקבי. בנהיגה ברכב פחות שמים לב לכך, אך בניווט רגלי שגיאת המדידה הזו הופכת ברורה לחלוטין.

למה זה קורה? האם מערכת ה-GPS אינה אמורה להבטיח ניווט מדויק באמצעות לוויינים? ובכן, לא בדיוק. כפי שעולה במחקר שהתפרסם לאחרונה, מכשירי GPS ביתיים אינם מחוברים בכל רגע למערכת הלוויינים אלא בודקים את מיקומכם לעתים קרובות. זה נשמע מספיק בכדי לנווט, ואכן אין לאפליקציה שום בעיה להעריך את מיקומכם ולהמליץ על הנתיב הנכון, אך כל מדידה שכזו מניבה פער של כמה מטרים מהמדידה הקודמת.

החוקר פיטר רנאכר ועמיתיו מאוניברסיטת זלצבורג הגיעו למסקנה שבכל חישוב של מרחק בתהליך של אינטרפולציה יניב שגיאה. לפי המודל מתמטי הסבוך, באופן סטטיסטי רבים יותר הסיכויים שריבוי מדידות שגויות יוסיף למרחק ולא יקצר אותו, וכך יוצא שאפליקציות הניווט מחשבות תמיד את הנסיעה נסיעה כארוכה יותר.

במונחים מספריים, החוקרים בחנו את התיאוריה שלהם בהליכה סביב כיכר בהיקף של עשרה מטרים. בהליכה של מטר אחד, אפליקציית הניווט חישבה מרחק של 1.2 מטרים ובהליכה של 5 מטרים האפליקציה חישבה מרחק של 5.6 מטרים. זו סטייה של עד 20 אחוזים, וזה לא זניח כשמחפשים כתובת מדויקת. כרגע אין דרך טריוויאלית לפתור את העניין הזה, לפחות כל עוד מערכות ה-GPS פועלות באופן שאנו מכירים כיום ולא בחיבור קבוע ללווין.

  • עוד באותו נושא:
  • waze
  • gps

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully