וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואו טק: הספר הזה הופך למצלמה מדליקה מנייר. צפו

אילן גלר

8.12.2015 / 6:40

"כשנייר עושה משהו יוצא דופן, כמו ניגון צלילים או צילום תמונות, זה גורם לנו להתחיל לחפש הסבר לכך", מסבירה המעצבת קלי אנדרסון שעומדת מאחורי הפרויקט המדליק הזה

צילום מסך

בעידן הסמארטפונים והדיו האלקטרוני, יש מי שסבור כי בקרוב לא נראה יותר ספרים המודפסים על נייר. למעצבת קלי אנדרסון גישה שונה במקצת; היא רואה בנייר כחומר באמצעותו ניתן לפשט תהליכים טכנולוגיים שנראים מורכבים מכדי שאדם חסר השכלה בתחום יוכל להבינם. הספר הראשון שלה הפך, באמצעות סדרה של גזירות וקיפולים, לנגן תקליטים. ספרה השני והחדש הופך באותה הקלות למצלמה.

מצלמת הנייר של קלי לא ממש מתחרה כמובן במצלמות דיגיטליות מודרניות. למעשה, היא מחזירה אותנו לאחור לראשית עידן הצילום, עם חרך קטנטן שדרכו האור נכנס למצלמה, צמצם הנשלט באופן מכאני לחלוטין, וסרט צילום כימי שנדרש לחשיפה של מספר שניות על מנות ללכוד את התמונה. מצד שני, כל חלקי המצלמה עשויים מנייר ומקופלים להם יחדיו בתוך הספר, כך שהקורא יכול לראות בדיוק ממה המכשיר מורכב וכיצד הוא עובד.

"כשנייר עושה משהו יוצא דופן, כמו ניגון צלילים או צילום תמונות, זה גורם לנו להתחיל לחפש הסבר לכך", מסבירה אנדרסון את יצירתה. "זהו חומר גמיש להפליא. עם מעט מאוד עבודה, אין סוף לדברים שאפשר להשיג באמצעותו". אם גם אתם סקרנים, תוכלו להזמין הספר מהאתר הרשמי במחיר של כשלושים דולרים.

  • עוד באותו נושא:
  • צילום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully