וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסומות מותאמות אישית? זה מה שפייסבוק באמת חושבת עלינו

9.12.2015 / 7:12

אי-פעם תהיתם למה אתם מקבלים פרסומות של דיג, מצעים וחיתולים לצד הפיד שלכם ברשת החברתית? לפייסבוק יש מאגר של מילות מפתח בעלות עניין לכל משתמש, כך תגיעו לרשימה שלכם, ותשנו אותה אם תרצו

פייסבוק תובעת את דיזיינבוק. ShutterStock
לא תאמינו מה נראה לפייסבוק שמעניין אתכם./ShutterStock

מה באמת מוכרת פייסבוק? מבחינת המודל העסקי, המוצר הממשי של הרשת החברתית אינו השירות המקוון שהיא מציעה לכולנו, אלא מאגר הגולשים האדיר הרשום אליה - יותר ממיליארד וחצי משתמשים פעילים מדי חודש נכון לחודש נובמבר. גולשים המנדבים פרטים על עצמם ועל חבריהם ובני משפחתם על בסיס קבוע, זה מכרה הזהב האמיתי ובכל המידע האישי הנאגר עם הזמן, המתלווה לכל פרופיל, פייסבוק חייבת לעשות קצת סדר לפני שהיא מתחילה לדחוף לנו פרסומות "מותאמות אישית".

לצורך כך שומרת הרשת החברתית פירוט של כל פעולה, לייק וחיפוש שתבצעו, ותציע לכם פרסומות ושירותים תואמים, בעוד שאת המידע לגבי תחומי העניין והרכישות האפשריות הבאות שלכם תשמח הרשת החברתית להציע לכל המרבה במחיר. האתר מייצר לכל משתמש רשימת "תחומי עניין" למטרה זו, כלי שימושי במיוחד כשמדובר בפילוח מדויק לפי מילות חיפוש, אבל כפי שתראו בעמוד מילות המפתח האישי שלכם, יש לא מעט דברים הזויים שפייסבוק חושבת שמעוררים בכם עניין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוסף ארוך של מילות מפתח תלושות מהמציאות./מערכת וואלה!, צילום מסך

אז מה פייסבוק באמת חושבת עליכם (או לפחות מה היא חושבת שמעניין אתכם)? ניתן לראות את הרשימה, שמבחינת הרשת החברתית מגדירה אתכם כצרכנים פוטנציאליים ואף לערוך אותה, כך שלא תקבלו לעולם פרסומות בתחומים שאינם מעניינים אתכם (למשל, הנקה וחיתולים, במצב בו אין ילדים בעברכם או עתידכם הידוע), או כדי למחוק את מאגר מילות המפתח שבעזרתן מכווינה הרשת החברתית את הפרסומות המסוכנות ביותר (אלו בעלות סיכויי השכנוע הגבוהים במיוחד) לכיוונכם.

לשם כך הכנסו ל-Settings ובחרו בעמודה השמאלית באפשרות Ads. חפשו את האפשרות "Ads based on my preferences" שאמורה להופיע שלישית ואחרונה, ולחצו על Edit. לחיצה נוספת על "Visit Ad Preferences" תאפשר לכם לערוך בקלות את הרשימה המדוברת. (או שתקליקו על הלינק הזה ותגיעו לשם ישירות)

הרשימה מחולקת לקטגוריות, בהן לייפסטייל ותרבות, קניות ואופנה, עסקים ותעשייה, חינוך, משפחה וקשרים, כושר ובריאות, אוכל ומשקאות ועוד כותרות המחלקות אתכם לפי תחומי עניין שניתן למכור למפרסמים. לחיצה על כל אחת מהקטגוריות תפתח את רשימת ההעדפות הרלוונטית לחשבון המשתמש שלכם. כדי להסיר כל פריט (או את כל הפריטים - ידנית, אחד אחד) לחצו על האיקס הקטן שיופיע כשסמן העכבר מרחף מעליו, וכמובן, קחו בחשבון שהרשימה תתמלא מחדש עם המשך פעילותכם באתר.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully