וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תקשו על אנשים לאתר אתכם בפייסבוק

14.12.2015 / 7:07

הרשת החברתית נועדה לחבר בין אנשים בקלות, אבל עם 1.5 מיליארד משתמשים, לא בטוח שתרצו שכולם יצליחו לאתר אתכם כל כך מהר. בעזרת הטיפים האלה, תצליחו להישאר קצת יותר אנונימיים

פייסבוק. ShutterStock
פייסבוק/ShutterStock

לשמור על פרופיל נמוך: כולנו מכירים את הרגע ההוא, בו מתקבלת בקשת חברות מבן משפחה, מכר או חבר לעבודה - שלא נעים להודות, אבל ממש לא נרצה לחלוק איתו את תכני הפייסבוק הפרטיים שלנו. הייתם מצפים שניתן יהיה למנוע בקלות מצב כזה, אלא שהאפשרות להסיר עצמכם מחיפוש שמי שהייתה קיימת בעבר נעלמה מהאתר לפני כשנתיים, ולא במקרה.

הרשת החברתית רוצה כמובן להקל ככל הניתן על אחרים לחפש אחריכם ועל כן תכוון כל מי שברשותו כתובת המייל או מספר הטלפון שלכם לפרופיל, ובמידה ואתם מאייתים את שמכם באופן סטנדרטי, תעלו בקלות גם בחיפוש רגיל. במידה ותרצו להימנע מהופעה בתוצאות החיפוש כמה שניתן, בכל זאת, תוכלו לעשות זאת באופן עקיף.

דרך אחת למנוע מהפרופיל שלכם לעלות בתוצאות החיפוש היא באמצעות כניסה ל-Settings ומשם לאפשרויות ה-Privacy בעמודה השמאלית. תחת הסעיף "Who can look me up?" תמצאו שלושה סעיפים בהם תוכלו לאשר או למנוע איתור של שמכם באמצעות חיפוש המייל או הטלפון.

בסעיף השלישי והאחרון תוכלו למנוע ממנועי חיפוש להוביל סקרנים שיעזרו בהם ישירות אל הפרופיל שלכם. כדי לשנות את הגדרות ברירת המחדל לחצו על Edit לצד כל אחת מהאפשרויות, והעבירו אותה למצב הרצוי לכם. ניתן גם להגביל במסך ההגדרות הקודם כך שרק חברים-של-חברים ולא כל משתמש אקראי עם חשבון פייסבוק, יוכלו לפנות אליכם בבקשת חברות, במידה והצליחו לאתר אתכם גם אחרי שינוי ההגדרות הקודמות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השלב הראשון - להיעלם מהחיפוש הכללי./מערכת וואלה!, צילום מסך

אלטרנטיבה נוספת במידה ואתם משתמשים בשם משתמש באנגלית, היא שימוש בתווים ייחודיים, הזמינים כאותיות אהו"י בעיקר, המשמשות בשפות אחרות - הכוונה לתווים בסגנון ù û ü ÿ à â ç æ ê î ô וכו', בהם תוכלו להחליף אותיות אהו"י סטנדרטיות. אפשרות נוספת ויעילה יותר היא פשוט לבחור בכינוי ייחודי כלשהו, כזה המוכר רק לחברים קרובים, בתור שם המשפחה שלכם.

אם אתם חשים פרנויה של ממש, מומלץ להירשם לכתובת מייל נפרדת רק עבור ההרשמה לרשת החברתית, וכן להעלים מפייסבוק כל פרט מידע אישי מזהה כמו מקומות עבודה, השכלה ושאר פרטים אישיים, המקלים על איתורכם גם כן באזור ה-About המוזנח.

אופציה נוספת למשקיענים החרדתיים היא להעלים את עצמכם מפייסבוק בזמן שאינם משתמשים בו באופן אקטיבי, כך שבזמנים אלו לא יהיה ניתן לאתרכם באתר כלל. זאת תוכלו לעשות על ידי כניסה ל-Settings, משם ל-Security, ובחירה באפשרות "Deactivate Your Account", עד שתחיו את החשבון בכניסה הבאה.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully