וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינוי בפיד של פייסבוק: פחות סיפורים ויראליים, יותר סטטוסים של חברים

אילן גלר

8.12.2015 / 9:26

הרשת החברתית ממשיכה במאמציה להשאיר אותנו בפיד, וכדי להגביר את העניין בפוסטים שאנחנו רואים, פייסבוק מבקשת את עזרת הגולשים. סקר קצר לבדיקת ויראליות של פוסטים מאפשר כעת לשנות את האלגוריתם כך שנראה פחות כותרות קליקבייט

פייסבוק. ShutterStock
נחמד שאתם שואלים מה מעניין אותנו./ShutterStock

ככל שהזמן עובר, לומדת הרשת החברתית הפופולרית בעולם עוד ועוד על העדפות משתמשיה, התכנים שהם מעוניינים לקרוא - ותכנים שרק מעצבנים אותם ומרחיקים אותם מהאתר. דוגמה לסוג שבפייסבוק מנסים לחמוק ממנו הם "פוסטים ויראליים" (בדגש על קליקבייט) הצוברים תאוצה במהירות וצצים תוך שעות בפיד של כולם, למרות שהמידע המופיע בהם הוא פרובוקציה מיותרת, או אולי שיימינג חסר בסיס ושגוי לחלוטין.

הפתרון של פייסבוק לבעיה הזו הוא יצירת מעין סקר מהיר, שיופיע בפני חלק מהמשתמשים וישאל אותם מה דעתם על הפוסט הוויראלי לפני שהספיק לצבור עשרות אלפי שיתופים. במידה וחלק גדול מהעונים לסקר יצהירו כי היו מעדיפים לראות במקום הפרסום הזה משהו אחר, יחל אותו פוסט לשקוע באופן אוטומטי בפיד. למעשה, האלגוריתם של פייסבוק יתעלם מכמות השיתופים והלייקים הגדולה, מתוך הנחה שחלק גדול מהם חסר משמעות אמיתית.

בפייסבוק טוענים כי השינוי לא צפוי להשפיע על מקורות אמינים של חדשות ומידע, שכן אלו מסתמכים לעתים רחוקות על ויראליות בלבד בכדי להשיג צפיות, וכמובן שקיימים גם מדדים אחרים לבדיקת אותנטיות ועניין בכתבה, עליהם מתבסס האלגוריתם. כמו כן, במידה ורוב העונים על הסקר יקבעו שדווקא כן מדובר בפוסט מוצלח, עשוי האלגוריתם להפוך אותו לוויראלי במיוחד והוא יופיע בראש הפיד ליותר ויותר משתמשים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דוגמה לסקר ויראליות./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully