וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד של הווידאו: ה-BBC עושה ניסוי בסרטונים חכמים המתאימים עצמם לצופה

אילן גלר

11.12.2015 / 7:55

אם הניסוי הזה יסתיים בהצלחה, יכול להיות שבעתיד הקרוב כולנו נצפה באותו הווידאו אבל נראה דברים שונים לחלוטין, בהתאם לגיל, למין, לשירים המועדפים ואולי אפילו למצב הרוח שלנו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אותו סרטון - שתי נקודות מבט שונות./מערכת וואלה!, צילום מסך

רשות השידור הבריטית, ה-BBC, בוחנת במהלך השנים האחרונות גישה חדשה להפקת תכנים המותאמים באופן אישי לצופה. ההישג המשמעותי ביותר של המחקר עד כה הוא סרטון וידאו המוצג בימים אלו בפני מבקרים נבחרים במעבדת הניסוי - אך צפוי לזכות בקרוב לתפוצה פומבית באנגליה. הסרטון, באורך של כמה דקות, נתפר באופן אישי עבור כל אחד מהצופים בו, שעשויים לצאת בתחושות ומסקנות שונות לגמרי.

תחילה מתבקשים הצופים לספק כמה פרטים אישיים כגון גיל, מין, אזור מגורים ורשימת שירים מועדפת. בהתאם לנתונים אלו, יוצרת מערכת ממוחשבת גרסה ייחודית של הסרטון שאמורה להתאים במיוחד לצופה. השינויים עשויים להתבטא בשינוי פס הקול, קיצור סצנות מסוימות או הסרתן לחלוטין, שינוי העלילה וזמן המסך שאותו מקבלת כל דמות.

לצד כל אלו ישנם גם שינויים הרבה יותר עדינים שאמורים לקלוע להבדלי הגישה בין גברים ונשים, כמו זוויות הצילום ואפילו הצבעים והצורות הנראים במהלך הסרטון. בעתיד, מקווים ב-BBC ליצור סרטונים המותאמים גם לפי תחושות אישיות, כך שנוכל לצפות באותו הסרטון כמה פעמים ובכל פעם לראות משהו שונה. כמובן שכל זה יקשה מאוד על "שיחות הברזייה" לאחר שידורו של פרק חדש, אם כל אחד מאתנו יצפה למעשה בפרק אחר לגמרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully