וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסוי הזוי: חיברו בלונים לפרות כדי למדוד את כמות הנפיחות

אילן גלר

10.12.2015 / 7:09

הניסוי אמנם נראה הזוי, אבל הבעיה שהוא מנסה להתמודד איתה אמיתית להחריד - כ-18 אחוזים מכל גזי החממה שנפלטים לאוויר וגורמים לתופעת ההתחממות הגלובלית נוצרים על ידי פרות. למקרה שהייתם צריכים סיבה נוספת להפחית את צריכה הבשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה סופו של כל בלון./מערכת וואלה!, צילום מסך

ערוץ המדע הבין-לאומי דיסקברי העלה לאחרונה תכנית טלוויזיה חדשה, הבוחנת תסריטים שונים להיכחדותו של המין האנושי. מתברר שאחד התסריטים הללו - אולי דווקא הסביר והמפחיד מביניהם - הוא חיסולו של המין האנושי בעקבות אסון אקולוגי שיגרם בגלל נפיחות של פרות.

לפי התחקיר ששודר בתכנית, פרה ממוצעת משחררת לאוויר במהלך שבוע אחד די נפיחות על מנת למלא שק זבל ענק. למי שהמספרים לא מספיקים לו, נערך ניסוי של ממש המדגים בדיוק כיצד שק שכזה הולך ומתמלא בנפיחות. המתקן שחובר אל הפרה התנפח בתוך שעות ספורות, מלא בגזים שאינם רק מסריחים, אלא גם מאיימים על הטבע כולו.

למקרה שתהיתם, זו ממש לא בדיחה. כבר עתה, כ-18 אחוזים מכל גזי החממה שנפלטים לאוויר וגורמים לתופעת ההתחממות הגלובלית נוצרים על ידי פרות. תעשיית מוצרי הבשר גורמת נזק אדיר, אולי בלתי הפיך, לכדור הארץ, שמזג האוויר בו עשוי להשתנות באופן קיצוני במהלך העשורים הקרובים. הפתרון יגיע ממציאת דרכים נקיות ויעילות יותר לטיפול בגזים הללו, או מהפחתת צריכת הבשר במדינות העולם המערבי והמתועש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully