וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצחיק: הפרסומת היפנית נגד הליכה ברחוב עם סמארטפון

אילן גלר

9.12.2015 / 11:16

לפי הנתונים כמעט ארבעה אחוזים מהיפנים שנפצעו במהלך השנה האחרונה בזמן נפילה מהרכבת בהו במסך הסמארטפון תוך כדי. זה הספיק לחברת סלולר יפנית לגייס סמוראים, נינג'ות, אצילים ונסיכות לתשדיר משעשע

צילום מסך

רשת הסלולר היפנית NTT Docomo החליטה להילחם בתופעה, שבשנים האחרונות גורמת לרבים להתנגש באנשים זרים, ליפול על הרצפה, לחטוף מכות בזרת של הרגל ובאופן כללי לאבד קשר עם העולם האמיתי - הליכה ברחוב עם העיניים נעוצות בסמארטפון.

לצורך כך החברה הפיקה תשדיר שירות טלוויזיוני, שמטרתו לשכנע את מיליוני לקוחותיה להפסיק ללכת ברחוב כשהם מרוכזים במסך. לטענת החברה, בזמן שכמעט כל היפנים משוכנעים שמדובר בתופעה פסולה, רובם נאלצים להודות כי הם חוטאים בה.

התשדיר מגייס את כל כוחות התרבות היפנית: הוא מצולם בשחור לבן, במאמץ להידמות לסרטי הקולנוע הקלסיים, ומשתתפים בו סמוראים, נינג'ות, אצילים ונסיכות. כולם צועדים זה אחר זה מבלי להסתכל כלל על המתרחש סביבם, וכך נקטלים בחוסר תשומת לב. "בבקשה, הביטו קדימה בזמן שאתם הולכים" היא הסיסמה החותמת את התשדיר. "שימוש בסמארטפון בזמן הליכה הוא מסוכן".

לא מדובר בסתם איום, שכן לפי הנתונים כמעט ארבעה אחוזים מהיפנים שנפצעו במהלך השנה האחרונה בזמן נפילה מהרכבת בהו במסך הסמארטפון תוך כדי. גם בארה"ב מתפרסמים נתונים מבהילים, עם למעלה מ-2 מיליון פציעות המשויכות לחוסר תשומת לב במהלך הליכה בשל שימוש בטלפון. זו כבר יותר מסתם חוסר נימוס, אלא סכנה אמיתית וחוסר אחריות שגובה מחיר אמיתי.

פרסומת יפנית נגד הליכה עם סמארטפון. צילום מסך
%$#%@#$%@#$%234./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully