וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסוי מרתק: מכונית הנשלטת על ידי מחשבות

אילן גלר

11.12.2015 / 6:33

כבר עכשיו המכוניות הטלפתיות של אוניברסיטת טיאנג'ין שבסין מסוגלות להבין מתי הנהג מעוניין להאיץ או להאט, לעבור נתיב או לחנות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
כבר היום ניתן לשלוט במכונית בעזרת המחשבה./מערכת וואלה, צילום מסך

בעוד שחברות רבות ברחבי העולם, בהן גוגל ולפי השמועות גם אפל, עובדות על מכוניות המסוגלות לנהוג באופן עצמאי לחלוטין וללא צורך בהתערבות אנושית, באוניברסיטת טיאנג'ין שבסין עורכים בימים אלו ניסוי הנראה לכאורה כהיפך הגמור - מכונית הנשלטת באופן ישיר על ידי מחשבות הנהג, וממש קוראת את גלי המוח שלו בזמן הנהיגה.

כבר עתה, המכוניות הטלפתיות של האוניברסיטה הסינית מסוגלות להבין מתי הנהג מעוניין להאיץ או להאט, לעבור נתיב או לחנות. התגובה לפקודות המוחיות היא כמעט מיידית, ולטענת החוקרים מהירה יותר מהזמן שנדרש לנהג הממוצע ללחוץ על דוושה או לסובב את ההגה. בכדי להתגבר על הסחות דעת למיניהן, שעשויות לשדר פקודות שגויות למכונית, צוידו רכבי הניסוי גם במערכות לנהיגה אוטונומית והן אלו ששולטות במשך רוב הזמן.

התוצאה הסופית, כפי שאתם מבינים, היא למעשה מכונית עצמאית המקבלת הוראות מהנהג רק בצמתים או ליד הבית, על ידי אמצעי מדויק ואמין יותר מאמצעי השליטה המיושנים שאנו מכירים היום. בשלב הראשון, מקווים החוקרים להציע את המערכת לשימושם של נכים המתקשים כיום לנהוג במכוניות, ומערכת קריאת מחשבות שכזו תוכל להביא למהפך של ממש בחייהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully