וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוד נחשף: מה הם האורות הבוהקים על כוכב הלכת הננסי "קרס"?

אילן גלר

13.12.2015 / 9:23

בתחילת השנה חשפה החללית Dawn אורות משונים על כוכב הלכת הננסי שבין מאדים וצדק. בנאס"א טוענים כעת שמדובר במצבור מלח גדול, המחזיר אור, אבל זה לא מבלבל את חובבי תיאוריות הקונספירציה

NASA Jet Propulsion Laboratory

בחודש מרץ האחרון צילמה החללית הבלתי מאוישת Dawn כמה תמונות תקריב של הכוכב הננסי קרס, הממוקם בחגורת האסטרואידים של מערכת השמש שלנו בין מאדים וצדק. בתמונות המרשימות הללו ניתן להבחין מיד בנקודות זוהרות על פני הכוכב, שזכו מאז לפרשנויות שונות ומשונות - החל במדענים שהעריכו כי מדובר אולי במצבורי קרח, ועד חובבי תיאוריות קונספירציה למיניהם שמיהרו לקבוע כי כי אלו הן ללא ספק ערים חייזריות.

בכדי לקבוע באופן סופי במה בדיוק מדובר, הוחלט לכייל מחדש את מצלמת החללית כך שתתמקד בנקודות הזוהרות. התמונות החדשות נשלחו בחזרה כמה חודשים לאחר מכן, וכעת מתפרסמות מסקנות המחקר. למרבה ההפתעה, אין מדובר בעיר חייזרית - אלא במצבורים של מלח ומים קפואים שמחזירים את האור הנשלח אליהם מהשמש.

זה לפחות מה שטוען החוקר הראשי של ממצאי החללית, כריס ראסל: "אנחנו מאמינים שזה מצבור ענק מלח". את האור קלטה החללית בצילומיה המפורסמים מגובה 4,400 קילומטרים בעוד שהמדענים יודעים להסביר כעת מה בדיוק רואים בצילומים, עדיין חסרה תיאוריה מלאה ומשכנעת לגבי הסיבות להיווצרותם.

אך אל חשש, בנאס"א לא מוותרים כל כך מהר. החללית Dawn נמצאת כעת במשימה לפתור גם תעלומה זו; היא נכנסה למסלול שיביא אותה למרחק קטן מאוד באופן יחסי מפני הכוכב (גובה של כ-370 קילומטרים), ומגובה זה תצלם תמונות רבות ברזולוציה גבוהה שיאפשרו לחוקרים לבצע ניתוח מעמיק ומדויק יותר של פני השטח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי הדליק את האור?/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נראה די חשוד./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully