וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקחנו לבדיקה את מוטורולה X-Play

15.12.2015 / 9:24

מכשיר ה-X Play עשוי פוליקרבונט עמיד ואיכותי, ומבוסס ערכת שבבים בעלת 8 ליבות קוואלקום סנאפדרגון 615 64-bit, עם 2 ג'יגה זיכרון RAM

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוטורולה X-Play - לא נפלנו./מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו עוף החול, גם מותג הסלולר הוותיק מוטורולה, שפעם חלש על שוק המובייל הישראלי ושימש מותג מפתח במרכזי שירות ברחבי הארץ, עושה אצלנו קאמבק בימים אלו, לאחר שבשנה שעברה נרכשה החברה על ידי לנובו העולמית, ובחודשים האחרונים חזר המותג לפעול בישראל, הפעם בחסות יורוקום.

בשנים אחרונות לא יובא המותג ארצה באופן רשמי, אך כעת הוא מוצע שוב לצרכנים בדמות מוטורולה X Play - הגרסה השלישית של סמארטפון הדגל מבית החברה, שראתה אור השנה לאחר ה-X Force בעל המסך החסין וה-X Style המעוצב הנחשב למכשיר הפרימיום של המותג, שהוצגו גם כן השנה ואינם נמכרים בשלב זה.

ה-X Play הוא מכשיר מעניין בעל יכולות מרשימות בגזרות מסוימות, לצד כמה נקודות תורפה מהותיות, שנועד להציע תכונות פרימיום בסכום של מכשיר ביניים - כ-2,300 שקלים. הנייד מוצע בשלב ראשון של חזרת המותג לשוק המקומי לצד מכשיר ה-Moto G, המשווק לצרכנים המחפשים מכשיר בסיסי יותר ביכולותיו ובמחירו.

אחיזה מושלמת, מסך מאכזב

מכשיר ה-X Play עשוי פוליקרבונט עמיד ואיכותי, ומבוסס ערכת שבבים בעלת 8 ליבות קוואלקום סנאפדרגון 615 64-bit, עם 2 ג'יגה זיכרון RAM. נתונים אלו מספקים לעבודה זריזה וקולחת על גבי מערכת לוליפופ 5.1.1 נטולת תוספות המוטמעת במכשיר. הוא מציע 16 ג'יגה של אחסון, עם תוספת של עד 128 ג'יגה בכרטיס microSD. עד כה סטנדרטי למדי.

ה-X Play מצוייד במסך 5.5 אינץ' ברזולוציית Full HD 1080p, ובמקרה זה מדובר בטלפון בגודל נוח מאוד לשימוש גם ביד אחת, שהאחיזה בו נוחה בין היתר בזכות עיצוב הגב הקמור בעל הטקסטורה למניעת החלקה, שתקרוץ יותר כנראה לאלו שאינם מכורים לגימורי אלומיניום מוברש או זכוכית מחוסמת בגאדג'טים שלהם.

עם זאת, משהו חסר באיכות ובחדות המסך, שמשום מה גורם למכשיר החזק למדי הזה להרגיש ולהיראות זול לעין, עם ובלי מצב הבהירות האוטומטית שמציע ה-X Play. לפחות כך זה מרגיש לאלו מאיתנו שהתרגלו למסכי-על מבית אפל וסמסונג. ייתכן והסיבה לכך היא בחירתה של מוטורולה להשתמש בפאנל LCD ולא בתצוגת AMOLED, אך יש לזכור שמדובר בעניין של העדפה אישית, ומחוות דעות של משתמשים רבים נראה כי המסך לא מעורר תלונות מיוחדות; אך מהתנסות עם מבחר דגמים, אכן נראה כי אפילו מתחרות סיניות מובילות דוגמת וואן פלוס או וואוויי מציעות היום תצוגות חדות, מושכות ומוצלחות יותר מזו של האקס פליי.

מצלמת 21 המגה פיקסל אחורית, בעלת מנגון אוטו-פוקוס, מצב HDR ופלאש כפול שבמכשיר, מצליחה ללכוד תמונות באיכות ורמת פירוט מוצלחת למדי, אך אינה מספקת צילום וידאו 4K. התמונות איכותיות במיוחד בתנאי תאורה טבעית, אך אינן מציבות תחרות קשה מדי ליכולות הצילום של מכשירי דגל יוקרתיים או מצדיקות את נתוניה המרשימים של המצלמה, על הנייר. מצלמת הסלפי הקדמית, בת 5 מגה פיקסל, סבירה אך בינונית יותר בבירור בהתאמה לנתוניה הטכניים, וכנראה שלא תהווה סיבה מיוחדת למכורי סלפי, המחפשים את המכשיר האידיאלי למטרה זו.

במבחן מהירות מול ה-LG G4

פצצת אנרגיה שחרחרה

אחד הנתונים היותר מרשימים במפרט של ה-X Play, לצד המצלמה, היא סוללת 3,630 מיליאמפר-שעה, המציבה תחרות לכל מכשיר דגל בשוק כרגע, ואמורה לספק יומיים מלאים של שימוש במכשיר, שמגיע עם טכנולוגיית הטענה מהירה TurboPower, אך ללא מתאם מהיר תואם, שהיה הופך את הנתון המרשים ליתרון משמעותי קצת יותר.

המכשיר מתהדר בתכונות דגל נוספות כמו הגנה מפני נתזי מים, בזכות ציפוי-נאנו יחודי, שכבת Gorilla Glass 3 מגנה על גבי המסך, רדיו FM מובנה ורמקול קדמי בעל ווליום נכבד, תמיכה ברשתות דור 4, איכות שמע מצויינת, ועוד שלל תכונות שמנסות להבדיל בינו ובין דגמי סמארטפון בסיסיים יותר. עם זאת, תכונות אלו אינן בהכרח מצדיקות את מחירו בשוק, הגבוה מהותית ממחירו בעולם, בעיקר בימי עונת הכריסמס. ואם לאמ;לק: ראינו מכשירים טובים יותר בטווח מחירים דומה.

בסופו של דבר, מוטורלה X Play הוא מכשיר שאפתני למדי על הנייר, שלמעט המסך שלו גם מצליח לעמוד במרבית היומרות הללו, רוב הזמן. אלא שמסך במכשיר, שרובו ככולו הוא תצוגה, הוא סעיף קריטי ועל כן במידה ועיצובו ותכונותיו של המכשיר קורצים לכם במחירו, כדאי בעיקר הפעם להתנסות עם המכשיר ועם מסך המגע שלו, טרם רכישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully