וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות, פישינג! משתמשי PayPal בישראל על הכוונת

גיל נוילנדר

16.12.2015 / 8:07

קיבלתם הודעה מהכתובת הישראלית service@paypal.co.il שחשבונכם הוגבל? זו תרמית. גם משתמשי אפל זכו למנת חלקם עם הודעת פישינג תחמנית, המנסה לגנוב את פרטי המשתמשים

לפטופ וכרטיס אשראי. ShutterStock
שימו לב איפה אתם מקליקים./ShutterStock

הונאת פישינג, לגניבת סיסמאות ופרטים אישיים, שעושה את דרכה לעשרות אלפי תיבות דואר אלקטרוני בימים אלה, מנסה לפגוע במשתמשי PayPal. משתמשי PayPal קיבלו התראה שהחשבון שלהם הוגבל עקב "פעילות חשודה", ועל מנת להסיר את ההגבלות, על המשתמשים לספק פרטים אישיים לאימות זהותם.

ההודעה מגיעה מהכתובת הישראלית service@paypal.co.il, ובניגוד להודעות פישינג קודמות היא כתובה בעברית טובה למדי. אם קיבלתם את ההודעה הזו לתיבת הדואר הנכנס שלכם, מומלץ לסמן אותה כדואר זבל וכמובן להימנע מלחיצה על קישורים כלשהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההודעה כתובה יחסית ברמה גבוהה./מערכת וואלה!, צילום מסך

הונאת פישינג נוספת, המופצת בימים אלה לתיבות הדואר האלקטרוני של משתמשי אפל, טוענת שה-Apple ID וחשבון ה-iCloud של המשתמש יוגבל מכיוון שהוא לא סיפק את הפרטים האישיים שלו בזמן.

ההודעה כוללת קישור שכביכול מאפשר למשתמשים לעדכן את פרטיהם באופן מידי ובכך להימנע מהשהיית החשבון, אך למעשה מוביל את הגולשים לאתר מתחזה בו הם מתבקשים להתחבר לחשבון שלהם באמצעות שם המשתמש והסיסמה שלהם – שנשמרת על ידי התוקפים.

אך התוקפים בהונאה הזו לא מסתפקים בסיסמה בלבד. לאחר שהקורבן "התחבר" לאתר המתחזה הוא נדרש למלא מספר טפסים עם כמות נכבדה של פרטים אישיים הכוללים את מספר הטלפון שלו, כתובת מגוריו וכן את פרטי אמצעי התשלום שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פה הם גם רוצים את פרטי כרטיס האשראי./מערכת וואלה!, צילום מסך

גיל נוילנדר הוא מנכ"ל ESET ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully