וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנתיב המהיר: כך תבחרו את הראוטר הבא שלכם. מדריך

17.12.2015 / 6:39

נתב הרשת הוא, עבור רבים, מוצר גנרי שלא ממש נבדל מראוטרים אחרים, אבל יש תכונות שחשוב להכיר, וגם כמה טיפים שיסייעו לכם לבחור ראוטר שישמש אתכם נאמנה ואולי גם יחסוך כמה שיחות למוקד שירות הלקוחות של ספקית האינטרנט

ראוטר. GettyImages
אחד המכשירים השקופים בבית./GettyImages

הראוטר הביתי שלנו הוא אחד ממוצרי הטכנולוגיה הנפוצים ביותר, אך גם השקופים והמסתוריים ביותר מבחינתנו; עבור רובנו מדובר באביזר שלא ברור בדיוק איך הוא עובד ולכן רבים לא ממש טורחים לבדוק מה הראוטר שלהם מציע, ואיך זה מתאים לצרכים שלהם.

אלא שאיכות הראוטר ויכולותיו משתנות מיצרן ליצרן, ומדגם לדגם, ומשפיעים באופן ניכר על חווית הגלישה שלנו מכל מכשיר בגבולות הבית או המשרד. חיבור רשת לגיימינג, תכני וידאו 4K כבדי משקל וצבא של טריליוני סמארטפונים וטאבלטים תובעים את מנת האינטרנט שלהם, והולכים והופכים את הדרישות שלנו מ-Wi-Fi לכבדות במיוחד - דרישות שלא כל נתב יעמוד בהן.

כשמגיעה העת לבחור ראוטר, כדאי להיצמד לכמה כללי אצבע שיבטיחו שתבחרו את המוצר הנכון עבורכם, כזה שלא יגרום לכם לתלוש שיערות בתסכול, יישאר מעודכן, לא יגביל אתכם ופשוט יספק את הסחורה לאורך זמן.

בחרו נתב מהדור החדש

בבואכם לבחור את הראוטר החדש, ראשית ודאו כי הוא תומך בתקן 802.11ac, הדור האחרון והחמישי המכונה גם Gigabit Wi-Fi, המאפשר גלישה בקצב מהיר במיוחד של עד 1,300 מגה, ונחשב נפוץ וסטנדרטי במכשירים חדשים. אם המוצר לא תומך בו, מדובר בנורת אזהרה.

נתב שכזה יוכל לשמש אתכם גם בעתיד, כשמכשירי החשמל שלכם יתחילו להתחבר לרשת הביתית במסגרת מגמת "האינטרנט של הדברים". בנוסף, תמיד טוב לדעת שאתם קונים מוצר המצויד בטכנולוגיה וברכיבים מהדור החדש. כמובן שהראוטר יתמוך גם בתקני עבר ומהירויות הבינוניות עד איטיות המסופקות בארץ, ויוכל להמשיך לשמש אתכם נאמנה ככל שתתפתח התשתית.

יש לא מעט דגמים בחנויות התומכים דווקא ב-802.11n המיושן, לעתים בעלויות נמוכות אך החיסכון במחיר לא שווה את התסכול, האיטיות, הניתוקים וההמתנה על הקו לנציג שירות של ספקית האינטרנט שלכם.

חיבור אתרנט או USB?

מרבית הראוטרים מגיעים עם כל הדרוש למשתמש הממוצע, אך במידה ויש לכם צרכים מיוחדים, חשוב לוודא שהדגם הנבחר עונה עליהם. במידה ויותר ממכשיר אחד אמור להיות מחובר פיזית ישירות לנתב, ודאו כי לדגם הנרכש יש מספיק מחברי אתרנט זמינים (4 הוא המספר הסטנדרטי). לעומת זאת, חיבורי USB הם עניין נפוץ פחות בראוטרים ישנים, פשוטים או זולים, אבל חיבורים אלו יכולים לאפשר קישור של דיסק חיצוני או מדפסת לרשת, לטובת שימוש כל המכשירים המחוברים אליה, ועבור חלקכם שווה להשקיע במוצר יקר יותר הכולל אפשרות זו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
חיבור אתרנט. ShutterStock
חיבור אתרנט סטנדרטי./ShutterStock

זקוקים ליכולות הגבלת רשת?

במידה והראוטר נועד לשימוש משרדי, או שאתם הורים המנטרים את פעילות הרשת בבית, דגמים מסוימים יאפשרו לכם לקבוע את הזמנים בהם תהיה הרשת זמינה עבור מכשירים ספציפיים המחוברים אליה, ומתי לא. אם תכונה זו נחוצה לכם, חפשו דגם התומך ב-Parental controls, שיאפשר ניהול קל ופשוט יותר של העניין, ולא ידרוש מכם ידע טכני מורכב או פנייה לכתובות mac ויתר סיבוכים.

אפשרות שדרוג עם תוספים

אפשרות נוספת שחשובה לאלו מכם שירצו להעצים את טווח ועוצמת ה-Wi-Fi היא היכולת לפרק אנטנות בסיסיות המגיעות עם הראוטר, ולהחליפן בתוספים שיוכלו להציע יכולות נרחבות יותר, העצמת תדרים ועוד. במידה ותרצו לעשות שימוש באביזר קיים שכזה מראוטר קודם, או לרכוש חדש לשימוש, יש לוודא שהנתב תומך באפשרות.

גלישה מאובטחת לאורחים

ראוטרים מהדור החדש יוכלו להציע גם אפשרות לחיבור עבור אורחים, מבלי לסכן את אבטחת המידע והרשת שלכם. למעשה, מוצרים התומכים באפשרות Guest Network יצרו רשת נפרדת בעלת שם מזהה (SSID) משל עצמה וסיסמה שונה גם כן, כך שלא תצטרכו לחלוק את זו הפרטית והאינטימית שלכם. המשמעות היא קודם כל לא לוותר על הסיסמה שלכם, אבל גם למנוע מהם גישה לכל המכשירים המחוברים לרשת הביתית, שכאמור, הולכת להתרחב ולכלול לא מעט מוצרי חשמל בעתיד הלא-רחוק.

בחרו במוצר מעודכן ומתעדכן

כמו מוצרי חומרה רבים, גם את התוכנה המפעילה את הראוטר ניתן לעדכן. הקפידו על בחירה בנתב בעל קושחה (Firmware) מעודכנת ככל הניתן, בדקו מתי שוחררה הגרסה האחרונה, והקפידו שלא לקנות דגם שנזנח לאנחות לפני כמה שנים ואינו זוכה לעדכונים יותר. זה יסייע לכם להישאר מעודכנים בכל הנוגע לתמיכה בטכנולוגיות חדישות.

טוב שם טוב מראוטר רע

לא תמיד יש הצדקה לבחירה במותג אבל נתבים נדרשים לאמינות ארוכת טווח מאחר והם משפיעים רבות על יכולת תפקודם של כל המכשירים האחרים התלויים ברשת. במקרה הזה מומלץ דווקא ללכת על שמות מוכרים, ובעיקר כאלו שהוכיחו את עצמם כאמינים. מוצרי Linksys למשל נחשבים אמינים במיוחד בשוק הראוטרים, אך מדובר בהעדפה כמו בכל דבר, וגם ל-Asus, D-Link, Netgear ויצרנים אחרים יש מוצרים מעולים ולא מעט מעריצים. כמו בכל מוצר, מומלץ לעבור על ביקורות בהתאם לטווח המחיר הנגיש לכם, ולגלות האם יש בעיות ידועות וחוזרות עם הדגם שאתם שוקלים לרכוש.

ראוטר פשוט. ShutterStock
לא תמיד כדאי לחסוך. ראוטר פשוט./ShutterStock

קונים נתב? זה לא הזמן לחסוך

כבכל מוצר אחר, ככל שתבחרו פריט זול יותר, כך סביר להניח שיכולותיו והמפרט הטכני שלו, ובעיקר איכות חומריו וההרכבה שלו, שיקבעו את אמינותו ואורך חיי המדף שלו, יהיו נמוכים יותר. זכרו שגם הדגמים המהוללים ביותר בביקורות יכולים להגיע בטעות עם פגם או להתקלקל בדרך, זה גם עניין של מזל (או חוסר בו).

לכן חשוב לזכור שגם אם נראה שהראוטר "עושה בעיות", הוא תלוי בעצמו במתאם הרשת, המחשב, ספק האינטרנט, התשתית ועוד ועל כל יש לשלול את הגורמים האחרים קודם כדי לקבוע אם הבעיה היא בנתב, בכל מקרה, בחרו במותג הידוע כמוצלח, המציע עדכונים, תמיכה ותנאי אחריות רחבים ככל הניתן, וכמובן בספק אמין שיאפשר החלפה מהירה במידת הצורך.

עזרו לראוטר לעזור לכם

בשעה טובה, בחרתם ראוטר? נהדר, כעת שווה לעבור על הטיפים שלנו למיקום נכון שלו בחלל הבית, ומיקסום יכולות הנתב , ולאיתור גורמים שעשויים להפריע למהירות הרשת האלחוטית החדשה שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully