וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו היו 5 הסיפורים הכי חמים השבוע בפייסבוק

17.12.2015 / 6:47

חג החנוכה, הנשיא ריבלין, מתווה הגז, גל הטרור והמרוץ לנשיאות ארה"ב. וגם: כמה אחוזים מהגולשים הביעו תמיכה בריבלין וכמה הביעו התנגדות למעשיו?

חמשת הנושאים הכי חמים השבוע

סיכום השבוע של ויגו. צילום: ויגו, צילום מסך
סיכום השבוע של ויגו/צילום מסך, צילום: ויגו

גם השבוע מדדנו, בעזרת חברת Vigo, את הדופק של החברה הישראלית דרך הפוסטים, התמונות והתגובות שפורסמו בפייסבוק. עיקר תשומת הלב של הגולשים השבוע ניתנה לאירועים המדיניים והחברתיים ופחות לאירועי פנאי ותרבות (למעט השיח הרב שהיה על חג החנוכה). עיקר העיסוק היה בנושאים רחבים כגון גל הטרור ומתווה הגז, המרוץ לנשיאות ארה"ב ועוד.

חמשת הנושאים הכי חמים השבוע בפייסבוק היו: חג החנוכה, הנשיא ריבלין, מתווה הגז, גל הטרור והמרוץ לנשיאות ארה"ב.

חנוכה

גם השבוע אירועי חנוכה המשיכו להעסיק בעיקר את ההורים הצעירים, שחיפשו תעסוקה ומופעים לילדים. עיקר השיח נרשם בקבוצות האימהות בפייסבוק (מאמאזון, אמהות מבשלות ביחד וכו') ובעמודי העיריות ובעמודים של מקומות הבילוי. דווקא ההצגות ואירועי הענק זכו לפחות אזכורים ברשת מסדנאות וטיולים מקומיים.

סיכום השבוע של ויגו. צילום: ויגו, צילום מסך
עניין בחנוכה ובפעילויות במהלך החג./צילום מסך, צילום: ויגו

רובי ריבלין

ביומיים האחרונים נמשך העיסוק האינטנסיבי בנשיא המדינה, כש-77 אחוזים מהשיח ביקר את התנהלותו. הביקורת התחלקה לשלושה חלקים:

ביקורת עניינית - ביקורת מנומקת על חוסר הממלכתיות של הנשיא בהשתתפות באירוע שנותן במה לקיצוניות אנטי-ישראלית, ביקורת על נקיטת עמדה פוליטית נגד הממשלה, או ביקורת אחרת על התנהלותו של ריבלין. למעלה מרבע מהגולשים בחרו להתבטא בדרך זו, מרביתם הזדהו כימניים וכעשירית מהם כמשתייכים למפלגות השמאל.

ביקורת לא עניינית אך לגיטימית - ביקורת אישית על הנשיא אך ללא שימוש בקללות או הכפשה. בולטת במיוחד מחאת "לא הנשיא שלי" שהגיעה עד כה ל-1,500 אזכורים ברשת. כל המביעים עמדה זו משתייכים למחנה הימין.

ביקורת לא עניינית ולא לגיטימית - ממחקר שערכה Vigo בשיתוף עם קרן ברל כצנלסון נמצא כי נרשמו 1,600 קללות כנגד ריבלין ברשת, כולן מפרופילים ימניים ברשת. הקללות מתחלקות בין 60 אחוזים טענות ברמה האישית ("מטומטם", "גולם", "זבל", "חרא", "נגעל" ועוד) לבין 40 אחוזים טענות ברמה הלאומית: "ריבלין בוגד" (550 פוסטים), "ראוי להיות נשיא פלסטין" (150 פוסטים), או קללות נגד השמאל (250 פוסטים).

כמחצית מהגולשים מביעים את עמדותיהם הפוליטיות ברשת; 33 אחוזים מהגולשים מציעים פתרונות מדיניים/פוליטיים לסוגיית הנשיא, 25 אחוזים מהגולשים פונים לריבלין בגוף שני - "אתה צריך", "מציעים לך" וכו', ו-6 אחוזים מהמבקרים קוראים לריבלין להתפטר או מבקשים את הדחתו.

סיכום השבוע של ויגו. צילום: ויגו, צילום מסך
סיכום השבוע של ויגו/צילום מסך, צילום: ויגו

מגמות נוספות

למרות הבאזז הרב בעולם, הסרט החדש בסדרת "מלחמת הכוכבים" זכה לכאלף אזכורים בלבד, בעיקר בפורומים ובעמודי הפייסבוק של קהילות המעריצים.

בימים האחרונים שוב נרשמות ביקורות של הגולשים על ערוצי התקשורת המסורתיים: הן בהקשר של הקיצוצים בגלובס ובערוץ 1 והן הביקורת הפוליטית על "הארץ" וערוץ 20. בתקופות אלה גולשים מתחילים לשים לב יותר לטעויות והטיות של ערוצי השידור ועשויים ליצור עבורם משברים ברשת.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully