וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצחיק: האמת מאחורי תמונות האינסטגרם המושלמות

אילן גלר

17.12.2015 / 8:13

כדי להדגים עד כמה עדשת המצלמה יכולה להיות סלקטיבית, הו אן דורק הווייטנאמי החל להראות מה עומד מאחורי הרגעים הקסומים ברשת החברתית לשיתוף תמונות - והתוצאה ממש מצחיקה ומעוררת מחשבה

צילום מסך

לצעיר וייטנאמי בשם הו אן דורק נמאס לראות את פיד האינסטגרם שלו מוצף בצילומים מושלמים, כאילו חיי כולם (חוץ משלו, כמובן) הם רק אוסף של רגעים זוהרים ונהדרים, המתעדים בזווית המושלמת. ולמרבה המזל, הדרך שלו להתמודד עם התופעה מצחיקה ו-ויראלית לא פחות מהתמונות "המושלמות".

תחילה דורק מפרסם "תמונה מושלמת" משלו, ואחר כך חושף את הדרך שבה היא צולמה, ומגלה לגולשים כי מאחורי הקלעים שום דבר איננו זוהר ומקסים כפי שהוא נראה מבעד לפילטר.

לדוגמה, צילום אחד של הו אן נראה כמו רגע פסטורלי בפארק עם חברה, אך במבט מהצד השני מגלה כי למעשה צולמה באופן מוזר ולא טבעי בעליל, על ידי אדם נוסף שרכב על כתפיו של אן. בתמונה אחרת, מה שנראה כמו בילוי נעים בחוף הים הוא למעשה בילוי נעים, הרבה פחות, באתר בנייה בצד הכביש. כך גם צילום בשחור לבן, לכאורה של רגע מלא אווירה, הוא מסגור מבוים לחלוטין בפינה סתמית בעיר.

הו אן לא טוען בהכרח שכל צילום נאה באינסטגרם הוא למעשה זיוף, אך צילומיו שלו עשויים לגרום לגולשים להיות מעט יותר ביקורתיים ולהבין שעדשת המצלמה יכולה להיות סלקטיבית מאוד ובהחלט לא מייצגת תמיד את העולם האמיתי כפי שהוא.

האמת מאחורי אינסטגרם. צילום מסך
קסום./צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully