וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגמרו הרעיונות הטובים? גרביים שמפיקים אנרגיה משתן

אילן גלר

20.12.2015 / 7:54

למעשה לא מדובר ברעיון כל כך גרוע, אם לוקחים בחשבון את הסיטואציה בו אמורים להשתמש בטכנולוגיה הזו, אבל אם אתם לא תקועים על אי בודד זה כנראה לא בשבילכם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ללכת בפיפי של עצמכם זה העתיד?/מערכת וואלה!, צילום מסך

בימים כתיקונם, הרעיון להסתובב בגרביים המלאים בשתן נשמע כמו סיוט, אולם אם בצירוף מקרים מוזר תמצאו את עצמכם תקועים על אי בודד עם גרביים כאלה, הן כנראה יהיו האביזר החשוב ביותר שיהיה לכם. זאת משום שגרבי השתן שפותחו באוניברסיטת בריסטול שבאנגליה מסוגלות להפוך שתן לאנרגיה חשמלית, ולשדר הודעות אלחוטיות (כמו קריאה לעזרה) למרחק רב באמצעות האנרגיה שהם מפיקים.

החיידקים הם למעשה אלו שעושים את העבודה. הדריכה על הגרביים מביאה להזרמת השתן דרך 24 תאים בהם מתגוררים חיידקים הניזונים מחומרים שונים הנמצאים בשתן, ובתופעת הלוואי של פירוק החומרים הללו מייצרים זרם חשמלי. זהו לא זרם חזק במיוחד, ובוודאי לא יספיק להטענת סמארטפון או הפעלת מחשב, אך אפשר בהחלט לשלוח באמצעותו מסרים קצרים או להפעיל פנס זעיר אם יש צורך בכך.

התכנית למוצר הסופי היא לאפשר למשתמשים להזרים שתן לתוך הגרב בדרכים המקובלות, או לחבר אותם באמצעות צינורית ישירות למקור, וכך להפוך את השימוש בהם לנוח במיוחד. זו לא מערכת האנרגיה מבוססת-השתן הראשונה שאותה הצליח לפתח צוות החוקרים הזה, ובכוונתם להמשיך ולשפר את הטכנולוגיה במהלך השנים הקרובות כך שתוכל להתאים לשימושים רבים ומגוונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully