וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרח מצרי נאסר לשלוש שנים בגלל התמונה הזו של סיסי

אילן גלר

21.12.2015 / 11:43

הצעיר בן ה-22 פרסם תמונה תמימה למראה ברשת החברתית, אך זכה לתגובה חריפה ממערכת המשפט בשל היותו חייל בשירות חובה. למצרים חוקים נוקשים, המגבילים באופן חריף את חופש הביטוי ברשת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוא דווקא נראה מבסוט./מערכת וואלה!, צילום מסך

עמר נוהאן, בן 22 ממצרים, הורשע לפני ארבעה חודשים בפרסום תכנים אסורים לחייל בשירות חובה. בשבוע שעבר גזר בית המשפט את עונשו - שלוש שנות מאסר. ואילו תכנים בדיוק גרמו למערכת המשפט המצרית לגזור על עמר את העונש החמור? צילום של נשיא המדינה, עבד פתח אל-סיסי, כלראשו צמד אוזני מיקי-מאוס עגולות.

למרות שחומרת פרסום זה, לפי החוק המצרי, די בה על מנת להביא למאסר למשך שנים ארוכות, דאגו התובעים להביא שלל הוכחות אחרות להיותו של נוהאן אדם בלתי-נורמטיבי, העלול להתסיס את הציבור כנגד השלטון. בין השאר, דאגה המשטרה לפרוץ לחשבון הפייסבוק של עמר ולהעתיק ממנו שיחות עם אחיו, בפניו התלונן על התנאים הקשים השוררים בצבא.

למצרים חוקים נוקשים, המגבילים באופן חריף את חופש הביטוי ברשת, ואלו הובילו במהלך חמש השנים שחלפו מאז עלייתו של סיסי לשלטון למעצרם של יותר מ-42,000 אזרחים. בחודש מרץ האחרון הוסיף וקבע סיסי כי הרשת מנוצלת על ידי גורמי טרור, סיבה נוספת מבחינתו להחמיר עוד יותר את הפיקוח על הנעשה בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully