וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Gear S2 החדש - מנצח גם את השעון של אפל. ביקורת

23.12.2015 / 5:29

בעלות של כ-1,700 שקלים, השעון החכם החדש מבית סמסונג שווה את הכסף. הוא מצויד בחומרה משובחת, מורכב בצורה מושלמת ומגיב לכל מחווה ופקודה בזריזות וביעילות. מישהו באפל צריך להתחיל להילחץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גרסת הקלאסיק./מערכת וואלה!, צילום מסך

נתחיל מהסוף: סמסונג Gear S2 הוא ללא ספק שעון היד החכם המוצלח ביותר שיצא לנו לנסות מבין מתחריו של השעון המהולל של אפל (למרות פייט לא קטן מהשעון של וואווי), גם מבחינת איכות השימוש ובעיקר איכות ההרכבה.

השעון שייך לנישה המעוצבת בסגנון מעוגל קלאסי, ומציב רף חדש בין היתר בזכות תצוגה משובחת וממשק משתמש אינטואיטיבי הנשען על החוגה הייחודית והמוצלחת, ושורה של תכונות שמבוצעות באופן כמעט מושלם.

גם חתיך, גם רגיש

ה-Gear S2 מוצע בשני דגמים, ספורט וקלאסיק. עוביו 11.4 מילימטרים ועיצובו הפשוט והסולידי נועד לספק במה לצג sAMOLED (סופר-AMOLED) בקוטר 1.2 אינץ'. המסך הוא מרכיב מפתח ובמקרה זה מדובר בהברקה של ממש, למרות ממדיו הזעירים של המסך מדובר ברכיב רגיש, גם לתנועות בקצה האצבע. השעון מגיב בזריזות ובצורה מושלמת גם בתנועת החוגה למגע העדין ביותר, מה שמאפשר למשל להקליד סיסמאות WiFi בקלות מפתיעה.

סיבוב החוגה מאפשר ניווט בין האפליקציות וההתראות השונות, כששני מקשים נלווים (בית וחזור) מאפשרים לשוב למסך הבית, לעבור למצב ריבוי משימות ועוד. צג השעון מציג תמונה חדה ומהתנסות של כשבוע נראה שהוא פועל היטב בכל מצב סוללה. השעון מריץ את מערכת ההפעלה Tizen 2.3.1 אך נקודת התורפה, כמו בכל שעוני אנדרואיד, היא עדיין מבחר האפליקציות, שאינן רבות במיוחד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גרסת הספורט./מערכת וואלה!, צילום מסך

איכות הרכבה עילאית ומחיר תואם

ה-Gear S2 כולל סוללת 300 מיליאמפר-שעה ו-4 ג'יגה של אחסון פנימי. הוא מבוסס על מעבד כפול-ליבה Samsung Exynos 1 GHz, שעבר אופטימיזציה להתקן לביש. חווית השימוש השוטפת מהירה, נעימה וזורמת; אפליקציות נטענות מיד והאיתות המתקבל בעת התראות שונות, מגב המכשיר אל גב כף היד, גם כשאינכם עסוקים במסך מובחן ומורגש היטב, מה שמצליח לבטל את אחד היתרונות המשמעותיים של ה-iWatch על מתחריו עד כה.

מערך ההתראות שמיש ויעיל, כמו גם האפשרות לקרוא תקצירי מיילים ולפתוח קישורים מכל סוג. השעון כולל חיישנים שונים, ובהם מד תאוצה, ג'ירומטר, מד פעימות, ברומטר, מד תאורה ועוד. ניתן לצמד אביזרים נלווים כמו אוזניות בלוטות'. רכיב GPS הכלול במוצר, בניגוד לשעון אפל היקר, מוסיף לו שורה של אפשרויות חיוניות במיוחד במכשיר לביש, ומציב יתרון גדול נוסף למי שבכל זאת מחפש סיבה טובה להצטייד בגאדג'ט היקר, שהוא ללא ספק עדיין בגדר של מותרות בלבד.

בין היתר מאפשרים החיישנים מעקב אחר נתונים שונים למטרות פעילות גופנית, תשלום באמצעות רכיב NFC וקישוריות דור 3 בזכות ה-e-SIM הראשון בעולם, לטענת היצרנית - עוד הבדל משמעותי מה-iWatch של אפל, בו חסרה עדיין התכונה אבל בוודאי תתווסף בגלגול הקרוב. יש לציין שלמרות הגיור המוצלח לעברית, ניסיון להוריד אפליקציות נוספות מוביל לחנות בסינית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עם רצועה בהירה./מערכת וואלה!, צילום מסך

מי צריך שעון חכם?

השעון מאפשר למשתמשים לעקוב אחר דפוסי השינה, לנהל את הפעילות היומיומית ועוד. כל החיישנים הללו מבטיחים שככל שתתפתח מערכת ההפעלה, ויגדל מבחר האפליקציות הזמין, יהיה למפתחים יותר אופציות להציע עבור ה-Gear S2, כך שעושה רושם שבהחלט יש למה לחכות בגזרה זו.

ה-Gear S2 מתהדר בנוסף לכל האמור לעיל גם בעמידות לאבק ומים בדירוג IP68 , תכונה שצריכה להיות די בסיסית במוצר כל כך יקר וכל כך חשוף לנזקי מזג אוויר אפשריים, אבל משום מה גם עוד לא הגיעה למוצר הדגל המתחרה של אפל. בשורה התחתונה, נכון לרגע זה, האפל ווטצ' פשוט לא מצליח להרשים יותר מה-S2 עשוי פלדת האל-חלד, גם כשמתחשבים בהרכבה והרכיבים המצוינים שבו.

באופן רשמי אמורה סוללת המכשיר להספיק ל-2-3 ימי שימוש שוטפים, הכוללים מעקב בלתי פוסק אחר התראות ושימוש בנגן המוזיקה (עוד פיצ'ר מוצלח במיוחד, בעיקר לאלו העוסקים בפעילות גופנית). השעון מגיע עם רצועה נוספת, קטנה יותר, אותה ניתן להחליף בקלות תוך כמה שניות.

האם אתם צריכים את ה-Gear S2? בסופו של דבר, מדובר עדיין במוצר לא לגמרי הכרחי ונחוץ אבל למי שיעשו שימוש בפיצ'רים הספורטיביים והבריאותיים, מדובר כבר עכשיו במוצר מצוין שיכול להחליף כמה עזרים, ולכל היתר מדובר בגאדג'ט הכי שווה לחובבי טק כרגע, המציע שימושיות לא מבוטלת למי שחיים מול מסך הסמארטפון.

מחירו המומלץ של דגם הספורט בישראל הוא החל מ-1,700 שקלים והדגם הקלאסי יעלה כמאה שקלים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully