וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק אינסטגרם חולני: הגולשים קובעים מה יעלה בגורל לוחמי דאעש השבויים

אילן גלר

23.12.2015 / 9:09

לדעת מומחים בתחום, התמונות אכן אותנטיות ומייצגות שיטת פעולה שמטרתה לנסות להפחיד את פעילי דאעש מלפעול בעירק. בפרופיל של Iraqi SWAT הגיבו לפרסומים במילים: "אנחנו לא טרוריסטים - אנחנו פשוט הורגים את כל החראות של דאעש שאנחנו רואים"

סיפור בדקה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שבוי של דאעש./מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר שכבר נחשפנו לאכזריות הרבה בסרטוני ההוצאה להורג שאותם מעלה לרשת ארגון דאעש, עושה רושם כי הארגונים הלוחמים נגדו - הזוכים לעתים לתמיכתן של מדינות מערביות - מנסים להשיב אש באותם האמצעים בדיוק. החידוש האחרון, לפי הדיווחים, הוא משחק אינסטגרם מטריד במיוחד, המנוהל על ידי Iraqi SWAT ("כוח הפעולה המיוחד של עירק"), מיליציה שיעית הלוחמת בכוחות דאעש על אדמת עירק.

המיליציה הזו מעלה לחשבון האינסטגרם הרשמי שלה כמה פעמים בשבוע תמונה של לוחם דאעש שנשבה לכאורה במהלך הקרבות. "האם להרוג אותו או לתת לו ללכת?", נכתב תחת התמונה, ולעוקבים ניתנת שעה אחת להצביע ולהחליט. במקרים רבים, רוב הגולשים מצביעים להוציא להורג את השבוי, ובתום השעה אכן מתפרסמת תמונה מזעזעת המבהירה כי גזר הדין אכן בוצע לפי בקשת העוקבים.

לדעת חוקרים בתחום, התמונות אכן אותנטיות ומייצגות שיטת פעולה שמטרתה לנסות להפחיד את פעילי דאעש מלפעול במדינה - כאמור, אותה לוחמה פסיכולוגית בה עושים שימוש אנשי המדינה האסלאמית. עם זאת, מבהירים החוקרים כי האנשים המצולמים בתמונות עשויים להיות - למרבה הזוועה - אזרחים חפים מפשע שנתפסו במקרה באזור שאליו הגיעה המיליציה. אנשיה אינם מקפידים תמיד לבדוק האם אכן מדובר בלוחם שנותר מאחור, או בתושב שפשוט לא ברח בזמן.

יש לציין כי אחרי פרסום פעילות הגולשים הזו בכמה כלי תקשורת בעולם, חלק מהתמונות הוסרו מחשבון האינסטגרם של המליציה ותגובה ניתנה בצמוד לצילום מסך כי: "אנחנו לא טרוריסטים - אנחנו פשוט הורגים את כל החראות של דאעש שאנחנו רואים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מה נעשה איתו?"./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully