וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגולשים מצביעים: האם להרוס את הציור הזה של פיקאסו?

אילן גלר

25.12.2015 / 5:55

150,000 גולשים, המשחקים ב-"קלפים נגד האנושות", הם שיקבעו את גורל יצירת האמנות חסרת התחליף הזו. הציור נרכש במיוחד לצורך קמפיין השיווק המקורי של המשחק, והכרעת הדין תינתן ב-31 בדצמבר. יש אנשים שפשוט רוצים לראות את העולם נשרף

צילום מסך

"קלפים נגד האנושות" (Cards Against Humanity) הוא משחק קלפים יוצא דופן, במסגרתו מתבקשים המשתתפים לענות על שאלות אקראיות באופן הכי מצחיק (או מגעיל) שהם יכולים. בהתאם לרעיון המופרע הזה, גם מאמצי השיווק של המשחק בהחלט מקוריים, והולידו קמפיין שכמותו כנראה עוד לא ראיתם: הצבעה מקוונת על עתיד ציור של פיקאסו בשם Tete De Faune.

הציור נרכש על ידי החברה, והיא מוכנה לתרום אותו בחינם למוזיאון האמנות של שיקגו; אפשרות נוספת, עליה יכריעו 150,000 מלקוחות החברה ברשת, הוא האם לחתוך את הציור למספר זהה של פיסות קטנות - ולשלוח אותן בדואר לכל אחד מהמנויים. בתאריך 31 בדצמבר תינעל ההצבעה, וימסר גזר הדין של יצירת האמנות חסרת התחליף.

כצפוי, הקמפיין מעורר תגובות סוערות למדי. "מדובר בהרס מוחלט של יצירה מדהימה שלעולם לא תהיה קיימת עוד, סתם בשביל הצחוקים", כותב אחד הגולשים ב-Reddit. "זה הרבה יותר גרוע משריפת ספרים". משתמשים אחרים, עם הרבה פחות כבוד לאמן, מעודדים דווקא את הריסת הציור.

נציין כי Tete De Faune לא נחשבת ליצירה חשובה או מפורסמת במיוחד של פיקאסו, ומחירה בשוק מוערך במעט יותר מ-14,000 דולרים. למרבה האירוניה, ייתכן כי דווקא הפולמוס סביבה שאותו יוצר הקמפיין יביא לעליית ערכה בעיני אספני האמנות.

  • עוד באותו נושא:
  • פיקאסו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully