וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בים, באוויר וביבשה: הרחפן שיודע גם לעוף וגם לצלול

אילן גלר

25.12.2015 / 6:58

"אנחנו למעשה מביסים את הטבע, ולא סתם מחקים אותו", אומר חאווייר דיאז מנהל פרויקט הרחפן באוניברסיטת רטגרס שבניו-ג'רזי. "אנשי הצי אמרו לי שמעולם לא ראו דבר כזה"

צילום מסך

באוניברסיטת רטגרס שבניו-ג'רזי עובדים בימים אלו על השלמת פיתוחו של רחפן חדשני, שעשוי להעיד על עתיד ההמצאות בתחום. ה-Naviator, המפותח באוניברסיטה בזכות מענק נדיב בסך מאות אלפי דולרים מטעם הצי האמריקני, מסוגל לנוע באותה מידה של אפקטיביות באוויר, על הקרקע - ומתחת לפני הים.

"אנשי הצי אמרו לי שמעולם לא ראו דבר כזה", מתאר מנהל הפרויקט חאווייר דיאז את המפגש הראשון עם אנשי הצבא. "עופות מים טובים יותר בתעופה מאשר בשחייה, ודגים מעופפים מצטיינים מתחת למים הרבה יותר מאשר באוויר. המכשיר שלנו מצוין בשתי הסביבות - אנחנו למעשה מביסים את הטבע, ולא סתם מחקים אותו".

אם וכאשר יושלם פיתוח הפרויקט, מצפים לו שימושים רבים. בצבא יוכל ה-Naviator לעקוב אחר ספינות אויב מקרוב, לאתר מוקשים ולספק מודיעין מדויק בכל תנאי שטח. גם גופים אזרחיים יוכלו לנצל אותו לצורך מעקב אחר דליפות נפט בלב ים ומבצעי חילוץ מורכבים. אולם קודם לכן יצטרך הצוות להתגבר על בעיות טכניות רבות, בראשן העובדה כי גלי רדיו, הנדרשים לפיקוד מרחוק על הרחפן, אינם מסוגלים לנוע באפקטיביות מתחת למים.

רחפן צולל. צילום מסך
טס ישירות מתחת למים./צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • רחפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully