וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורץ דרך: הצ'יפ שמעביר מידע בדרך חדשה לחלוטין

אילן גלר

27.12.2015 / 9:42

כל השבבים כיום צורכים זרמי חשמל במתח נמוך אך כשהם מנתבים את הזרמים בעשרות מיליוני מעגלים זעירים, השבבים עושים שימוש בלא-מעט אנרגיה. הפיתוח החדש עושה שימוש באור כדי להעביר מידע, וכך חוסך באנרגיה וגם מחמם הרבה פחות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוסך בחשמל וגם מתחמם פחות./מערכת וואלה!, צילום מסך

בעוד שחברות האלקטרוניקה הגדולות משקיעות מיליארדי דולרים בפיתוח סוללות יעילות ואמינות, שיוכלו לספק לנו כמה ימים רצופים של שימוש במכשירי הסמארטפון שלנו, קבוצה של שלוש אוניברסיטאות אמריקניות נחשבות - ברקלי, MIT ובולדר - עוסקות במחקר משותף שעשוי להביא פתרון מהפכני ושונה לחלוטין לייצור מחשבים ומכשירים ניידים מהירים יותר, אך חסכוניים להפליא בחשמל.

הסוד הוא באופן העברת המידע בתוך השבב. כל צ'יפ שאתם מכירים מנתב למעשה זרמי חשמל בתוך מעגלים זעירים. למרות שכל אחד מהזרמים הללו מופעל במתח נמוך מאוד, צירוף של עשרות מיליוני מעגלים זה לצד זה יוצר שבבים הצורכים לא מעט אנרגיה, וגם מתחממים במהירות. השבב החדש, המפותח במחקר, מחליף את זרמי החשמל הללו באור, שנדרשת פחות אנרגיה על מנת ליצור אותו.

האור גם נוטה לחמם את השבב פחות, ולכן הוא יכול להיות "דחוס" יותר, ולפיכך קטן במיוחד - או מהיר במיוחד, לפי הצורך. החוקרים טוענים כי האבטיפוס שלהם מסוגל כבר עתה לפעול באופן זהה לזה של מעבד רגיל, אך כאמור באופן חסכוני יותר. מספר חברות סטארט-אפ אמריקניות כבר הזדרזו לאמץ חלק מתוצאות המחקר הזה, בכדי להתחיל בתהליך שיביא בסופו של דבר לייצור המוני של שבבי האור, ושילובם בכל המכשירים הדיגיטליים בהם אנחנו משתמשים.

  • עוד באותו נושא:
  • שבב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully