וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנקים את הנייד מתמונות: באיזה שירות אחסון בענן לבחור? מדריך

28.12.2015 / 7:26

השירותים המרכזיים אינם זהים לחלוטין, כפי שאולי נדמה לפעמים; מה הם מציעים בחינם, מה בתשלום, ומי מהשירותים עשוי יותר להתאים לכם, בהתאם לצרכי האחסון האישיים שלכם?

סלפי. ShutterStock
כמה צילומי סלפי אתם צריכים שמורים בנייד שלכם?/ShutterStock

בעולם טכנולוגי, הנע בצעדי ענק לקראת מגמת "האינטרנט של הדברים" (חיבור כל מכשירי החשמל לרשת הביתית), לאחסון בענן, הנגיש מכל מיקום במגוון מכשירים, צפוי תפקיד מפתח הולך וגדל מעבר לשירותים שהוא מספק כיום. אלא שלא כולנו עשינו עדיין את המעבר לענן, בין אם באופן חלקי או מלא, ולא תמיד ניתן להבדיל בקלות בין הפלטפורמות השונות, שיכולות לעזור לכם בין היתר במשימה המעיקה של ניקוי התמונות שצילמתם כל השנה.

שירותי האחסון הבאים מציעים את האפשרות להעביר ישירות לענן את הקבצים והתכנים שלכם מכל טלפון, מחשב או טאבלט בעלי חיבור לאינטרנט, לסנכרן ולשחזר או לצפות בהם בעת הצורך. חלק מהשירותים מאפשרים גם גיבוי אוטומטי של תכנים למצבי ביש כמו אובדן, גניבת או קריסת מכשיר, שיתוף קבצים עם אחרים, עריכה ואף יצירה של קבצים אונליין ואפשרויות נוספות, המשתנות משירות לשירות.

אז אם החלטתם שהגיע הזמן לסדר את גלריית התמונות והסרטונים הענקית שהצטברה בנייד שלכם, עשינו עבורכם קצת סדר בין השירותים המרכזיים, שאינם זהים לחלוטין כמו שאולי נדמה לפעמים. מה הם מציעים בחינם, מה בתשלום, ומי מהשירותים עשוי יותר להתאים לכם, בהתאם לצרכי האחסון האישיים שלכם?

Google Drive

שירות הענן של גוגל הוא הבסיס לשירותי החברה המקוונים השונים, ובהם ג'ימייל ושירות התמונות, עמם יצטרכו הקבצים שלכם בענן לחלוק את 15 הג'יגה החינמיים. בנוסף ליצירת מסמכים ועריכתם ישירות מהענן, באמצעות שירות Google Docs (שאינם תובעים נפח ממקום אחסון), תוכלו להעלות קבצים מכל סוג בגודל של עד 5 טרה-בייט (5,000 ג'יגה). כדי להעלות קבצים בנפח שכזה תצטרכו לשדרג כמובן לאחד המסלולים החודשיים בתוספת תשלום: 1.99 דולר ל-100 ג'יגה אחסון, 9.99 דולר לטרה-בייט שלם או כ-300 דולר לאחסון בנפח עצום של 30 טרה-בייט.

גוגל דרייב מצטיין באפשרויות שיתוף ועריכה במקביל, ואם אתם צריכים את הענן שלכם עם ערכת כלים מקוונת מסוג זה, ומחזיקים בגאדג'טים המריצים אנדרואיד, הוא הבחירה המובנת מאליה. כמו כן, השירות נועד לתמוך בבעלי מחשבי Chromebook מבוססי ענן, הזכאים למנוי בן שנתיים לאחסון בנפח 100 ג'יגה.

כדי להשתמש בשירות, מחוץ לגבולות הדפדפן, פשוט היכנסו לחשבון הגוגל שלכם ואז הורידו את התוכנה לכל מחשב, טלפון או טאבלט שברשותכם, מהכתובת הזו (https://www.google.com/drive/download/). לאחר שתתקינו את האפליקציה או התוכנה, תוכלו להתחיל לסנכרן קבצים בין המכשירים השונים, להגדיר עדכונים אוטומטיים, לגשת לגיבויים במידת הצורך ועוד.

גוגל דרייב. ShutterStock
הבחירה המתבקשת למשתמשי אנדרואיד./ShutterStock

iCloud

שירות הענן של אפל, iCloud, נועד לשרת בעיקר את מי שמחזיק במחשב מק, באייפון או באייפד מבית החברה. השירות מגיע עם 5 ג'יגה חינמיים לא מרשימים במיוחד, המוענקים לבעלי חשבון אפל ID, ומאפשרים בין היתר גיבוי ישיר של תמונות לסטרים בענן. את השירות ניתן לשדרג ב-0.99 דולר ל-50 ג'יגה או 2.99 ל-200 ג'יגה. טרה-בייט שלם יעלה 9.99 דולר - פחות או יותר אותו יחס שתקבלו בשירות המקביל של גוגל, בעיקר במסלולים היותר רלוונטיים עבור רוב המשתמשים.

תוכלו להשתמש כמובן בשירות (https://www.icloud.com/) במכשירי iOS ומק, אך גם במחשבי PC בעלי ווינדוס 7 ואילך, וליצור קבצים באמצעות אפליקציות שהותאמו לשירות הענן של אפל בלבד. השירות יעיל במיוחד לאלו העושים שימוש ב-Office for iOS. החיבור לשירות אייטיונס מאפשר אחסון מרוחק של מדיה שנרכשה, והאזנה לשירים בהזרמה ישירות מהענן, מכל מכשיר, כולל העתקה אלחוטית של תכנים שנרכשו באמצעות הענן ישירות למכשירי היעד - פיצ'ר שישמח בעיקר חובבי אפל מרובי גאדג'טים מתוצרתה, אם אין לכם בעיה לשדרג את הנפח הבסיסי בתשלום.

איי קלאוד. ShutterStock
קלאסי למשתמשי אפל./ShutterStock

DropBox

השירות שכמעט נבלע על ידי iCloud אך שמר על בידולו בסופו של דבר, הוא כנראה כלי הענן הפופולרי ביותר שאינו מגובה על ידי יצרנית מערכות הפעלה. לדרופבוקס יותר מ-400 מיליון משתמשים, נכון לקיץ האחרון, ואולי זו הסיבה שהוא נגיש גם למספר הרב ביותר של פלטפורמות מעבר ל-PC ומק, אנדרואיד ו-iOS המובנים מאליהם, כמו בלבקרי, קינדל פייר ועוד. הפלטפורמה מאפשרת גם למפתחים אחרים לעשות שימוש בתשתית שלה לצורך העברת וסנכרון קבצים, מה שצפוי לשמר ולחזק את מעמדה בנישת הענן.

השירות מגיע עם 2 ג'יגה לנרשמים חדשים, אותם ניתן להגדיל בתשלום או על ידי הזמנת וצירוף משתמשים נוספים לשירות - עד 18 ג'יגה סך הכול (חצי ג'יגה לראש); טרה בייט שלם יעלה לכם קצת יותר מאשר אצל המתחרים אבל השירות מציע גם אפשרות לאחסון בלתי מוגבל בפחות מעשרים דולר, שזו עלות שפויה בהרבה ממסלול 30 הטרה של גוגל אם יש לכם צורך בנפחים אדירים שכאלה.

ניתן להשתמש בשירות לצורך סנכרון קבצים ותיקיות תחת תיקיית הענן, סנכרון וגישה מרחוק לאוספי מוזיקה, תמונות וסרטונים ועוד, ואפליקציות חיצוניות יכולות להוסיף לה גם יכולות יצירת ועריכת מסמכים, הנשמרים וזמינים מכל מכשיר ומיקום, כולל חיבור אפשרי למערכת Office 365, כלי מבית מיקרוסופט ואחד מהפיצ'רים של OneDrive דווקא.

אפליקציית דרופבוקס לווינדוז מאפשרת לסנכרן אוטומטית את התכנים שלכם מהמחשב לענן תוך שימוש בתיקייה חכמה, אליה תצטרכו לזרוק את הקבצים - בדיוק כפי שהייתם זורקים לכל תיקייה מקומית אחרת במחשב.

דרופבוקס. ShutterStock
משתלם: אחסון בלתי מוגבל בפחות מעשרים דולר./ShutterStock

OneDrive

לאור הצלחתם הענקית של כלי האופיס המקבילים מבית גוגל, מתחרתה הוותיקה מיקרוסופט מציעה כיום כלי Office Web חינמיים מקוונים, לצד שירות Office 365 המלא המוצע למנויים בתשלום, במסגרת שירות הענן OneDrive. ניתן להשתמש בשירות הענן של מיקרוסופט, הדומה לזה של גוגל, ליצירת ועריכת מסמכים שונים ישירות בענן או סנכרון קבצים מכל סוג בין מכשירים שונים ומחשבי PC עם מערכות הפעלה ויסטה ומעלה.

מיקרוסופט היא כנראה הוותיקה שבשחקניות פלטפורמות הענן, והשירות שלה נועד לשרת את משתמשי PC המרובים ברחבי העולם בצורה האידיאלית, אך משלל סיבות ושינויים שנערכו בו, נראה כי הוא פחות יציב ועקבי לעומת מתחריו. בנוסף, בנובמבר האחרון בוטלה אפשרות האחסון הבלתי מוגבל ב-OneDrive, והוא הונמך בדומה ל-iCloud מ-15 ג'יגה ל-5 גי'גה חינמיים בלבד למשתמשים חדשים (אם הצטרפתם קודם, אתם זכאים ל-15 אליהם נרשמתם) https://preview.onedrive.com/bonus/.

השינוי הזה ללא ספק משפיע על מידת האטרקטיביות של השירות עבור נרשמים חדשים, בעיקר למי שברשותו סמארטפון או טאבלט המריץ iOS או אנדרואיד, ולא ווינדוז-פון, כלומר - רובנו. תוכלו לשדרג את השירות ב-1.99 דולר ל-50 ג'יגה (עלות כפולה מהמתחרים) או טרה-בייט שלם ב-6.99 דולר - הצעה זולה משמעותית לאותו נפח, במקרה זה, הכוללת גם מנוי חינמי ל-Office 365 המלא. כדי להתנסות בשירות הענן תוכלו להתחיל עם הגרסה החינמית שלו, אחרי שתתקינו את האפליקציה או התוכנה במכשירים השונים שברשותכם. https://onedrive.live.com/about/en-il/download/.

וואן דרייב. ShutterStock
מיקרוסופט מנסה לתת פייט גם בתחום הענן./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully