וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדע מהפנט: לא תצליחו להפסיק לצפות בטיפות השמן הקופאות

אילן גלר

29.12.2015 / 5:52

הניסוי הזה אמנם יסייע לחוקרים רבים לייצר חומרים מלאכותיים בעתיד, אבל כרגע הוא פשוט אחד הדברים המדהימים שתוכלו לראות באינטרנט. כשמדע הופך לאמנות

צילום מסך

את הסרטון הוויראלי הזה לא הפיק אף סלב רשת או משרד פרסום. האחראים לו הם צוות חוקרים משותף מאוניברסיטת קיימברידג' הבריטית ואוניברסיטת סופיה שבבולגריה; הם כנראה לא חשבו שתוצרי מחקרם יהפכו לסנסציית רשת. החוקרים בסך הכול ניסו לבדוק כיצד ניתן להשתמש בחומרים מלאכותיים לצורך יצירת מבנים מיקרוסקופיים מורכבים, שעד כה נוצרו בעיקר על ידי חומרים ביולוגיים.

במהלך הניסוי, נמזג חומר שומני על בסיס של סבון מקורר, ואז עבר תהליך שמטרתו יצירת צורות והרכבים שונים. התוצאה הנראית בווידאו מהפנטת - החומר המלאכותי עושה רושם של תא חי, המקבל באופן כאילו ספונטני צורות שונות ומשונות שמזכירים חומרים ביולוגיים מוכרים. בסוף הניסוי חומם החומר מחדש וחזר בקלות לצורתו המקורית.

המהלך המדעי הזה לא רק נראה נהדר בעדשת המצלמה, אלא יוכל לשמש בעתיד לצורך הכנת תרכובות כימיות שונות באופן זול ומהיר בהרבה. התהליך צפוי לסייע בפיתוח מוצרי קוסמטיקה חדשים, צבעים, אך גם תרופות מצילות חיים. בינתיים שותפים החוקרים לפליאה מכך שלעתים חומרים מלאכותיים לחלוטין עשויים להתנהג ממש כמו תאים חיים, אם מדרבנים אותם לעשות כן.

טיפות שמן קופאות. צילום מסך
כמה פעמים כבר הרצתם את הסרטון להתחלה?/צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • טיפות שמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully