וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הדין יחכה: 11 הרובוטים שעשו לנו את השנה

31.12.2015 / 8:40

ידידו הטוב של האדם הוא עדיין הכלב, אבל עם התפתחות הרובוטיקה בשנת 2015, ובעיקר רובוטי-הלוויה, נראה שהדור הבא כבר לא יזכור איך נראו חיינו בלי היצורים המכניים האלה בכל פינה

בין שלל החידושים הטכנולוגיים שראינו השנה, גם 2015 הייתה גדושה בלא מעט רובוטים מסוגים שונים ומשונים - מבני לוויה חביבים ועד לכלי נשק עתידניים אימתניים. אלו העשרה שכבשו את לבנו השנה במיוחד.

BB-8

אם ראיתם את "הכוח המתעורר", הסרט החדש בסדרת "מלחמת הכוכבים", בטח הבנתם לבד שהגיבור האמיתי של הסרט הוא הרובוט המתגלגל הקטן שנראה כמו כדור חוף משודרג, וגורם לאביו הרוחני, R2D2, להראות כמו חביתוש. זמן רב לפני הגעת הסרט כבר ניתן היה להצטייד בגרסת BB-8 מיניאטורית משלכם - רובוט הצעצוע מבית Sphero, המאפשר הקרנת תמונות וסרטים הולוגרפיים, ובעיקר נע בחמידות אין קץ ברחבי הסלון.

Snake Monster

אם אתם פוחדים מנחשים או עכבישים, ייתכן ותרצו להימנע מרובוט ה-Snake Monster, שפותח במשך עשרות שנים באוניברסיטת קרנגי מלון בארה"ב. הרובוט מבוסס על מודלים שנועדו לאפשר הרכבה מהירה של רובוטים, מכל מני סוגים, גדלים וצורות למטרות שונות, ממש כמו סט חכם של אבני לגו. בין היתר מייעדים המפתחים את הרובוט העמיד והמגוון הזה לשימוש במשימות איתור וחילוץ מאזורים מוכי אסון.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

Mk.II

לא, זה לא המשך לסרט פסיפיק רים, אלא רובוט מפלצתי שבאמת קיים; יצרניות רובוטיקה מארה"ב ויפן הודיעו כי כל מדינה תפתח רובוט ענק משלה, שייכנס חמוש לזירה בשנה הבאה. הרובוט שעומד לייצג את ארה"ב בקרב מכונה Mk.II, מבית היוצר של MegaBots, והעבודה עליו הושלמה כבר בשנה שעברה. את העולם הוא כבש הקיץ, כשנחשף ברשת במלוא תפארתו. הרובוט מתנשא לגובה של כ-4.5 מטרים ויכול לירות טילים במהירות של יותר מ-200 קמ"ש. כעת נותר רק לראות כיצד יעמוד ענק הברזל במבחן מול היריב היפני.

ה-NAO שחש את עצמו

האם הולכים ומטשטשים הקווים בין תודעה אנושית ותודעת המכונה? חוקרי רובוטיקה במכון Rensselaer Polytechnic בניו יורק הצליחו לגרום במהלך השנה לרובוט מסוג NAO להפגין רמזים של מודעות עצמית לפי דיווח ב-New Scientist. הניסוי נערך באמצעות שלושה רובוטים, להם אמרו החוקרים שיקבלו "גלולה" שתבטל את יכולתם לדבר. לחצן שהותקן בהם דימה את הפעולה, אותה הפעילו החוקרים בלחיצה אצל שניים מהרובוטים, שלא היו מסוגלים לענות כשנשאלו איזו גלולה הם קיבלו. הרובוט השלישי שלא "סומם" הצליח לקום ולענות באופן המעיד על חשיבה עצמאית ומודעות עצמית - בניגוד לציפיות החוקרים, יש לציין.

Pepper

פפר הוא רובוט דמוי אנוש שאוזל בכל פעם שהוא עולה מחדש למכירה ברשת. הרובוט, פרי פיתוחה של חברת Aldebaran הצרפתית בשיתוף עם SoftBank היפנית יכול לזהות ולהגיב לרגשות אנושיים. פפר נועד לשמש כבן לוויה לבני אדם בבית ובמשרד, לברך אותם לשלום, לעודד אותם במהלך היום ועוד. אילו הוא רק היה יודע להכין גם קפה.

Geminoid F

הרובוטית Geminoid F הוצגה בתערוכת World Robot בנובמבר ועוררה עניין רב. בתצוגה בביג'ינג הוצגה הטכנולוגיה החדישה, המאפשרת יצירת דמוי אנוש, במקרה זה דמוית, בעלת יכולות להניע את עיניה, להגיב לקשר עין, ואף לזהות שפת גוף. הרובוטית עטויה בעור כמו-אנושי, ועד שתהפוך למוצר צריכה בעלות ביתית סבירה, תוכלו להנות מכישורי המשחק שלה בסרט "סיונרה".

hitchBOT

מדריך הטרמפיסט לגלקסיה בהחלט היה עשוי לעזור לידידנו הבא ברשימה, ה-hitchBOT, שנבנה לשם ניסוי חברתי, במהלכו נדד החבוב הקטן העשוי ממכל בירה ברחבי גרמניה, קנדה והולנד, כשהוא מסתמך רק על טוב ליבם של זרים. בארה"ב הסיפור שלו הסתבך, כשהוא נתקל בכמה אנטי-בוטים מרושעים שסיימו את הניסוי וביתרו את הרובוט לחלקיו הראשוניים (אל חשש, הוא הורכב מחדש כדי שיונצח במוזיאון הטכנולוגיה הלאומי).

הרובו-צ'יטה של MIT

רובו-צ'יטה המסוגל לרוץ אל שדה הקרב יחד עם החיילים, לשאת עבורם משאות כבדים כגון כלי נשק ותחמושת, ובעת הצורך גם להסתער על האויב - נשמע לכם כמו מדע בדיוני? הצ'יטה המכנית של MIT כבר למדה לפני שנה לרוץ באופן עצמאי לחלוטין, והשנה הצליחו המהנדסים ללמד אותה גם לקפוץ באלגנטיות של טורף.

היא עושה זאת תוך שימוש בחיישני לייזר מדויקים, המאתרים מכשולים, ואלגוריתם מתמטי מדויק שמכין אותה לקפיצה ובוחר את זווית הרגליים והעוצמה הנכונה. שימו לב כיצד היא מגיבה בזמן אמת למכשולים בגדלים וגבהים שונים, ומדלגת מעליהם ללא בעיה. כשהמערכת הזו תוכל להפוך למבצעית, זו תהיה ללא ספק מהפכה אדירה בשדה הקרב המודרני - ואלמנט התרעה לא קטן לאויבי המערב.

RoboHon

טומוטאקה טאקאהאשי הוא מתכנן רובוטים יפני שאחראי לשליחת הרובוט המדבר הראשון לתחנת החלל הבינלאומית, וכעת הוא ינסה לייצר רובוט לחלל אחר ומעט קטן יותר - הכיס שלכם. RoboHon הוא רובו-סמארטפון, שנועד להפוך רובוטים לנגישים יותר ומאיימים פחות, בגרסה חמודה לכל הדעות שתגיע לשוק בשנה הקרובה.

Musio

אם אי פעם חיפשתם את הרובוט האמיתי שהכי דומה לאיב הסרט WALL-E אתם יכולים לעצור פה. הרובוט החמוד ביותר ברשימה מכונה מיוזיו והוא אמור לשנות את האופן בו אנו רואים רובוטים עוזרים. הרובוט של חברת AKAStudy, העומלת על תוכנת אינטליגנציה מלאכותית לומדת, יכול לא רק לנהל שיחות שוטפות עם בעליו, אלא אף ללמוד פרטים אישיים עליכם כך שיוכל להתנהג יותר כמו חבר ופחות כמו מכונה. אבל הוא בעיקר נראה ממש חמוד.

Origami Bot

מי שאמר שהגודל קובע לא התעסק ברובוטיקה. חוקרים מ-MIT הציגו השנה רובוט זעיר וקל כנוצה, שיכול לקפל את עצמו, להסתובב, לשאת דברים, לשחות במים ואף להשמיד את עצמו על ידי המסה עצמית באצטון. המנגנון העדין והמיניאטורי הזה לא יחליף את עוזרת הבית בקרוב או בכלל, והוא בשלב מאוד ראשוני של אבטיפוס, אבל בסופו של דבר המטרה היא שהאוריגמי-בוט ישמש כפועל עדין במקומות רגישים וקטנים - ממנועים מורכבים ועד לגוף האדם.

  • עוד באותו נושא:
  • רובוטיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully