וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הנושא שמעצבן ישראלים בפייסבוק אפילו יותר מפוליטיקה?

29.12.2015 / 9:43

וגם: כמה אחוזים מהצעירים באמת משתמשים בסנאפצ'ט בישראל, כמה אחוזים מהגולשים מודים שהכירו ברשת ומה מידת הפופולריות של פופקורן טיים בארץ? דוח מצב האינטרנט בישראל חושף את הרגלי השימוש שלנו ברשת בשנת 2015

סיפור בדקה

בזק פרסמה אתמול את הדוח השני למצב האינטרנט בישראל לסיכום שנת 2015, הסוקר את מצב האינטרנט בישראל. מהדוח עולה כי בשנת 2015 מספר המשתמשים באינטרנט בישראל עומד על כ-6.3 מיליון. קצב הגלישה ממשיך לעלות בהתאם לשימושים המוגברים ברשת, כשרוחב הפס הממוצע באינטרנט הנייח, עומד כיום על 50 מגה - עליה של 25 אחוזים בהשוואה לשנה שעברה. הגולש הממוצע מוריד כיום קבצים בנפח של כשלושה ג'יגה ביום, באינטרנט הנייח - עליה של 40 אחוזים בהשוואה לשנה שעברה. בכ-12 אחוזים ממשקי הבית בישראל כבר נמצא לפחות מכשיר אחד בטכנולוגיית "האינטרנט של הדברים" (שעון חכם, מצלמה חכמה, מזגן חכם, אזעקה חכמה וכו'), ותחום הענן תופס תאוצה, כש-54 אחוזים מהמשתמשים מגבים תמונות וסרטונים על גבי ענן - עליה של 17% בהשוואה לשנה שעברה.

יושבת מתוסכלת מול מחשב. ShutterStock
פוסטים על טבעונות - הנושא שהכי מרגיז ישראלים ברשת החברתית./ShutterStock

בנוסף לנתונים כמותיים אודות מספר משתמשי האינטרנט, קצב הגלישה שלהם והחלוקה לאינטרנט נייח וסלולרי, נסקרו בדוח נתונים רבים אודות תופעות והרגלים שלנו כמשתמשים, תוך התמקדות בשישה פרקים שהפכו מרכזיים בשנים האחרונות: רשתות חברתיות, אפליקציות וסמארטפונים, שיימינג, צריכת וידאו וחדשות, סייבר וזוגיות.

תופעת "השיימניג ברשת", שבלטה מאוד השנה קיבלה ביטוי גם בסקר שהראה כי 58 אחוזים מהגולשים נחשפו לשיימינג ברשת בשנה החולפת, וכ-11 אחוזים מאלה שנחשפו אליו, המשיכו ושיתפו אותו הלאה ברשתות החברתיות. עוד עולה כי 28 אחוזים מהנוער (עד גיל 18) חווה בעצמו, או מכיר אישית מישהו שחווה, שיימינג ברשת. כמחצית מההורים לילדים בני 6-17 מתארים את התופעה כאחת התופעות ממנה הם חוששים לגבי ילדיהם; 17 אחוזים חוששים ממנה מאוד, ו-30 אחוזים די חוששים ממנה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
תיעוד הפיגוע: המאבטח בודק את התיק - המחבלת שולפת סכין ודוקרת. ספק 500
סרטוני סנאף הציפו את הרשתות החברתיות ואת ווטסאפ./ספק 500

השנה של סרטוני הסנאף

תופעה מדאיגה נוספת היא סרטוני הסנאף, המופצים בעיקר באמצעות הווטסאפ. לפי הסקר ניתן לראות שכ-50 אחוזים מהציבור נחשפו לסרטוני סנאף בווטסאפ, כשבקרב בני הנוער שלושה מכל ארבעה נחשף לסרטוני סנאף. מבין סרטוני הסנאף, מובילים תכנים המציגים פיגועי טרור. 42 אחוזים מהציבור נחשף לתכנים מזירות פיגועים, 29 אחוזים לתכנים בעלי אופי מיני, 29 אחוזים לתכנים המציגים אלימות, 26 אחוזים לתכנים קשים מתאונות דרכים ו-24 אחוזים להתעללות בבעלי חיים.

כ-93 אחוזים מהציבור משתמש בווטסאפ ו-85 אחוזים פעילים בפייסבוק. בקרב הנוער בולטות השנה האינסטגרם וסנאפצ'ט, כש-51 אחוזים פעילים באינסטגרם ו-35 אחוזים פעילים בסנאפצ'ט, לעומת פחות משישה אחוזים מבני 18 פלוס, שפעילים בסנאפצ'ט.

על אף הפופולריות של הפייסבוק, עולה מהסקר כי מרבית הגולשים סבורים כי הוא מעוות את המציאות המוצגת על ידי חברים ברשת, באמצעות תמונה ורודה של החיים ופוסטים חיוביים בלבד. כ-68 אחוזים מהגולשים מציינים שפייסבוק מתאר תמונה ורודה יותר ומעוותת של החיים, כשבקרב בני הנוער אף מתגברת התופעה ו-89 אחוזים סבורים כי התמונה המוצגת בפייסבוק מעוותת. כמו כן, לגולשים נמאס מסוגים רבים של פוסטים המציפים את הרשת החברתית, כש-32 אחוזים מצביעים על פוסטים בנושאי טבעונות וצמחונות ככאלה המעצבנים אותם במיוחד, 30 אחוזים מתעצבנים מפוסטים פוליטיים, 18 אחוזים מתעצבנים מפניות ישירות לבני הזוג ברשת ו-15 אחוזים מתעצבנים מתמונות של אוכל או מצ'ק-אין שמעלים הגולשים מנתב"ג.

יותר משליש הכירו ברשת

34 אחוזים מהנשאלים הודו כי הכירו את בני זוגם באמצעות האינטרנט. בנוסף, הסקר מראה שינויים משמעותיים בהרגלי צריכת החדשות של כולנו. פייסבוק הפכה לפלטפורמה עיקרית בצריכת החדשות של בני הנוער, כש-32 אחוזים מהנוער מדרגים את צריכת החדשות ברשת החברתית כפעילות העיקרית שהם עושים בה. בנוסף, ניתן לראות כי יותר ויותר ישראלים צורכים את מנת החדשות שלהם באמצעות עדכוני Push למיניהם (פוסטים בפייסבוק, התראות נייד וכו'). 50 אחוזים מבני 35 ומעלה ו-68 אחוזים מבני 13-34 קוראים חדשות באמצעות הפניות המגיעות אליהם מאפליקציות, מווטסאפ או מפייסבוק.

אישה מסתכלת על סמארטפון במיטה. ShutterStock
אוהבים לסמס./ShutterStock

האפליקציות הפופולריות

האפליקציה הפופולרית בסמארטפונים שלנו היא, ללא ספק, ווטסאפ. 81 אחוזים הצהירו כי זו אפליקציה שאינם מוכנים לוותר עליה בשום אופן. אחריה, בהפרש ניכר ובסדר יורד: ווייז עם 61 אחוזים, האפליקציות של ג'ימייל ופייסבוק עם 34 אחוזים ואפליקציית יוטיוב עם 17 אחוזים. המסך הראשי בסמארטפון האישי שלנו יכלול בנוסף לאלה גם אפליקציות צילום, דפדפן כרום, לוח שנה, שעון, מזג אויר, מחשבון ומפות, כשאצל בני הנוער יהיו במסך הסמארטפון הראשי גם אפליקציית סנאפצ'ט, אינסטגרם ומוזיקה ואצל המבוגרים, אפליקציות של אתרי חדשות. ייתכן שאנחנו מתחילים להגיע לרוויה מהאפליקציות, זאת משום שבשנה האחרונה, כמות האפליקציות החינמיות שהורדנו ירדה ב-50 אחוזים - מ-32 אפליקציות ל-17 בממוצע.

עוד עולה מהסקר כי צפייה בווידאו הופכת לשימוש העיקרי שלנו באינטרנט; 84 אחוזים מהגולשים צופים בסרטונים ברשת, לעומת 75 אחוזים בדוח המקביל אשתקד. מרבית הנשאלים דיווחו כי הם עושים זאת באמצעות המחשב, או חיבור לטלוויזיה, אולם 14 אחוזים עושים זאת באמצעות הסמארטפון, לעומת 8 אחוזים בלבד בשנת 2014 - צמיחה של 75 אחוזים בשנה אחת בלבד. עוד עולה כי 54 אחוזים מהצופים בווידאו באינטרנט, צופים בתוכן פיראטי. בקרב הצעירים פופולרית במיוחד תוכנת פופקורן טיים, ממנה נהנים כמעט 30 אחוזים מהצעירים.

הסקר בדק גם הרגלים הקשורים לשימוש בסמארטפון בזמן הנהיגה. בעוד 93 אחוזים מהציבור חושבים שזה חוסר אחריות לסמס תוך כדי נהיגה, 46 אחוזים מהנהגים מודים כי הם עושים שימוש כלשהו בסמארטפון כשהם מאחורי ההגה. מבין השימושים בהם בכל זאת מודים כי הם נעשים בזמן הנהיגה, 17 אחוזים מהנהגים מודים כי הם קוראים הודעות טקסט, ו-11 אחוזים גם שולחים הודעות. 42 אחוזים מהנהגים הודו כי כשהם מכניסים פרטי מיקום לאפליקציית הווייז, הם מקישים "אינני הנהג", אף שהם נוהגים ברכב.

לא אוהבים לקנות מהנייד

בתחום המסחר המקוון 53 אחוזים מהישראלים עדיין נמנעים מרכישות באמצעות הטלפון הנייד. eBay הוא האתר המוביל (32 אחוזים)בקניות מהסלולר מבין אתרי הקניות המועדפים על הישראלים ואחריו Aliexpress עם 22 אחוזים. 73 אחוזים מהגולשים מציינים כי הם אינם משלמים כלל עבור מוצרים ושירותים באמצעות הסמארטפון, למעט תחום החניונים, שם כ-16 אחוזים מהישראלים משלמים באמצעות הסמארטפון.

הדוח סקר את הרגלי השימוש וההתנהגות של הישראלים בעידן הדיגיטלי ומבוסס על מחקר מעמיק שערכה החברה על האינטרנט בישראל, המגמות השולטות בו ושימושיו השונים, וכן על נתונים סטטיסטיים אמיתיים מפעילות החברה ומערכותיה. בין השאר נערך לצורך הדוח סקר בשיתוף מכון המחקר TNS, בקרב 1,000 נדגמים כולל בני נוער, הכולל קטגוריות שונות. הסקר ונתוני התשתיות שנאספו ממערכות בזק בצרוף אנליזה של נתוני השוק, משקפים תמונת מצב של החיים בעידן הדיגיטלי לשנת 2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully