וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל: "אין דמות נשית בשקע ותקע כדי לא לפגוע בחרדים"

30.12.2015 / 14:07

גולש שפנה לחברת החשמל בפייסבוק ותהה מי האימא של שטקר התינוק, זכה לתגובה שהצליחה לערער אותו: "אילו היינו מוסיפים לצדם/במקום אחד מהם דמות נשית, הייתה לנו מגבלה לעשות בהם שימוש בפעילות פרסומית במגזר החרדי"

שקע ותקע. יוסי וייס באדיבות חברת חשמל,
משפחה חדשה, ערכים ישנים./יוסי וייס באדיבות חברת חשמל

כולנו מכירים את הפרזנטורים הפרוותיים של חברת החשמל - שקע ותקע - ובשנים האחרונות גם את התוספת הצעירה למשפחה - שטקר הקטן. אבל מאיפה הגיע התינוק החמוד שמככב בפרסומות החברה הממשלתית?

הגולש רפי תדגי תהה גם, ופנה בפייסבוק לנציגי חברת החשמל. "שלום, מדוע אין דמות אמא לצד שקע ותקע? זה יפה שיש ילד אך מי הוריו", הוא תהה אתמול בערב והבוקר הוא זכה לתגובה: "היי, שקע ותקע נוצרו כדמויות שמעלות אסוציאציה מעולם החשמל. בשפה העברית, המונחים 'שקע' ו-'תקע' הינם בלשון זכר, ולכן התאים 'להלבישם' על דמויות ממין זכר. במהלך השנים, ובד בבד עם התפתחות הפלטפורמה, נוספה בה דמותו של שטקר, ולפי חזותו ניתן להבין שהוא בנו של שקע.

"אילו היינו מוסיפים לצידם/במקום אחד מהם דמות נשית, הייתה לנו מגבלה לעשות בהם שימוש בפעילות פרסומית במגזר החרדי, וגם מהבחינה הזו טוב שיצרנו דמויות כאלה. תודה שפנית אלינו. יום נעים". מדוברות חברת החשמל נמסר היום כי זו אכן המדיניות הרשמית של החברה.

זו לא הפעם הראשונה שנשים מודרות מהמרחב הציבורי בפרסומות הפונות לקהל חרדי, אבל נראה שהפעם ההחלטה לצנזר הגיעה עוד בשלב הקונספט וכלל לא נבעה ממחאה או זעקה ציבורית. הדמות הנשית פשוט נשארה בחוץ מחשש שבעתיד תהיה בעיה לשבץ אותה בפרסומים מסוימים.

"לא ממש מובן איך ייתכן דמות בן ללא אם", אומר לנו היום תדגי. "לשאלתי בעניין הובהר כי זה נוצר על מנת לא לפגוע בקהל חרדי - התשובה שלהם בעניין מקוממת ואין מקום להדרת נשים במגזר כה גדול ומוסדי רק בגלל פחד מצד גורמים דתיים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תגובת חברת החשמל בפייסבוק./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully