וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגור הזה הוא שכפול מדויק של כלב שמת לפני חצי שנה

אילן גלר

1.1.2016 / 6:09

בני זוג שלא הצליחו להתגבר על מותו של כלבם האהוב הצליחו לשכפל מהדי.אן.איי שלו כלבלב זהה לחלוטין, שנולד השבוע במצב בריאותי מעולה. ארגוני זכויות בעלי החיים לא מרוצים אבל אומת הרשת מאוהבת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בריא וחמוד./מערכת וואלה!, צילום מסך

בני הזוג לארה ז'ק וריצ'ארד רמד מאנגליה נאלצו להיפרד השנה מכלבם האהוב דילן, שמת זמן קצר לאחר שנתגלה גידול במוחו. הקשר בינם ובין כלב הבוקסר היה כה קרוב, עד שלא יכלו לשאת את המחשבה של חיים בלעדיו ומיהרו לחפש פיתרון. הם החליטו להקפיא את גופתו של דילן, ואחר כך שכרו את שירותיה של מעבדת גנטיקה בדרום קוריאה - היחידה בעולם מסוגה - המתמחה בשכפול כלבים.

יצירת העתק גנטי לדילן התגלתה כאתגר מיוחד, מאחר ומותו המפתיע של הכלב לא אפשר להיערך מראש. בדרך כלל ממליצה המעבדה הקוריאנית להתחיל בהליך השכפול מיד לאחר המוות, אך במקרה זה הצליחו חברי הצוות ליצור עובר חי - העתק גנטי מדויק - יותר מ-12 יום לאחר מותו של דילן. הכלבלב המשוכפל נולד בשעה טובה בתאריך 26 בדצמבר, ואליו הצטרף אח תאום, גם הוא העתק של דילן, ב-27 בחודש. הלידה, שבוצעה באמצעות ניתוח קיסרי, שודרה בשידור חי ברשת.

תהליך השכפול עלה למשפחה המאושרת לא פחות מ-100,000 דולרים, אליהם יש לצרף הוצאות של עוד כמה אלפי דולרים על הטיסות לדרום קוריאה ובחזרה. בכל זאת, לארה משוכנעת ש-"זה היה לגמרי שווה את זה". בארגוני זכויות בעלי החיים באנגליה נוטים שלא להסכים. "שכפול חיות מחמד צריך להיות אסור בחוק", טוענת מנהלת ארגון GeneWatch הלן וולס. "אין לו שום הצדקה, הוא נידון לכישלון בדרך כלל, וחברות העוסקות בתחום מנצלות את סבלן של משפחות הנמצאות באבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully