וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגאדג'ט שהופך את הסמארטפון למדפסת תלת-ממד

5.1.2016 / 3:21

פיתוח טאיוואני חדש עשוי להפוך את ההדפסה התלת-ממדית לקלה וזולה יותר מאי-פעם. היא מבוססת על חומר המתקשה כשהוא בא במגע עם אור בתדר מסוים וזקוקה רק למכשיר סמארטפון סטנדרטי שעליו מותקנת אפליקציה מיוחדת

צילום מסך

מכירים את הקלישאה השחוקה על "הסמארטפון שיכול לעשות הכול חוץ מלהכין כוס קפה"? ייתכן שבקרוב ניפטר ממנה סוף-סוף - פשוט מפני שהיא כבר לא תהיה נכונה. את משקה הקפה עצמו הסמארטפון אולי לא יוכל למזוג, אך לגבי הכוס כבר מסתמן פתרון אפשרי, עם מדפסת תלת-ממד קטנטנה הפועלת על בסיס התאורה הבוקעת ממסך מכשיר הסמארטפון שלכם.

המדפסת החדשנית פותחה על ידי חוקרים בטאיוואן, ומבוססת על חומר המתקשה כשהוא בא במגע עם אור בתדר מסוים. כך, במקום מדפסת מסיבית, הפועלת על בסיס לייר או קרינה אולטרה-סגולה, המדפסת הטאיוואנית הזעירה זקוקה רק למכשיר סמארטפון סטנדרטי שעליו מותקנת אפליקציה מיוחדת, ופינה אפלה בחדר על מנת שאורות חיצוניים לא יפגעו באיכות ההדפסה.

מאחר וכמות האור הבוקעת ממסך הסמארטפון אינה גדולה מאוד, תהליך ההדפסה המתקבל במכונה החדשה יכול להיות איכותי, אך גם איטי מאוד בהשוואה למדפסות תלת-ממד מקצועיות. החוקרים מחפשים פתרונות לבעיה זו ומתרכזים בפיתוח חומרים רגישים אף יותר לתאורה, בתקווה שיצליחו להציג תוצאות מרשימות בקרוב מאוד, ולהוציא את דגם הקונספט שלהם מהמעבדה לדי חובבי היצירה הביתית.

מדפסת תלת ממדית אישית. צילום מסך
הכי קומפקטית שיש./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully