וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות רעות: "ביג דוג" של דארפא לא יגיע לשדה הקרב

אילן גלר

1.1.2016 / 4:45

למרות שהוא עמד בכל האתגרים שהוצבו בפניו, במהלך שבע שנות הפיתוח: נשיאה של 180 קילוגרמים של ציוד, זריזות בכל תנאי השטח ועמידות לפגיעות - הפרויקט המפורסם בוטל כי החיילים לא עמדו ברעש הרב שהרובוט עשה

צילום מסך

חדשות רעות למעריצי הרובוט המהלך "ביג דוג" - אחד התוצרים המפורסמים של חברת הרובוטיקה בוסטון דינאמיקס (שנרכשה זה מכבר על ידי גוגל), והכוכב הראשי בלא-מעט סרטונים ויראליים מרשימים. למרות שהצליח להפוך לכוכב רשת, כשל ביג דוג מלהרשים את מקבלי ההחלטות בצבא האמריקני, ואלו החליטו לאחר שבע שנות פיתוח והשקעה של עשרות מיליוני דולרים שלא לצוות את הרובוט ללוחמים בשטח, ובכך לבטל את הפרויקט.

ביג דוג נועד לצאת עם היחידות לשדה הקרב, תוך שהוא נושא על גבו כ-180 קילוגרמים של ציוד, נע בזריזות בכל תנאי השטח ומסוגל להתרומם ולהמשיך לצעוד גם אם נפגע מהדף או מחבלה ישירה. הוא אכן הצליח לעמוד בכל המשימות הללו, אך לרוע המזל המנוע שלו עשה יותר מדי רעש. "החיילים שניסו את הרובוט לא יכלו להתגבר על מגבלותיו", הסביר דובר מעבדת הפיתוח של חיל המארינס האמריקני, קייל קולסון. "הם ראו בו רובוט רעשני שיסגיר את מיקומם לאויב".

ביטולו של פרויקט ביג דוג אינו סוף פסוק לניסיונות הצבא האמריקני - וחברת בוסטון דינאמיקס עצמה - לנסות ולפתח רובוט משא שיוכל לצאת עם הלוחמים לקרב. כבר עתה נערכים ניסויים ראשונים בדגמים משוכללים וטובים יותר, שיוכלו בתקווה לפעול במהירות מבלי לייצר המולה סביבם.

ביג דוג. צילום מסך
לא עבר את המיונים למארינס./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully