וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך להגן על תיקייה בווינדוז עם סיסמה? מדריך

4.1.2016 / 7:34

בלי תוכנות חיצוניות ובלי כלי מערכת אותם ניתן לפרוץ. זה אולי נראה מורכב, אבל אם תעכבו אחר ההנחיות במדויק תוכלו גם אתם להפוך כל תיקייה בווינדוז לכספת אישית, שיהיה לא פשוט לפרוץ

תיקייה מוצפנת. ShutterStock
להפוך כל תיקייה לכספת./ShutterStock

המחשב האישי שלנו נוטה להכיל לא מעט תכנים רגישים, בין אם מסמכים, תמונות או שאר קבצים שנרצה לשמור לעינינו בלבד, מה שעשוי להוות אתגר כשמדובר במחשב הנמצא בשימוש של אנשים נוספים.

יצירת חשבונות משתמש שונים אמנם יכולה להגביל גישה לתכנים ומידע, אך ישנן דרכים להגיע למידע המצוי על הדיסק הקשיח בקלות יחסית, גם מתוך מערכת ההפעלה העצמה, עם קצת עזרה מגוגל.

למרבה המזל, יש דרך יעילה יותר (אם כי לא הכי פשוטה) למנוע גישה לספריות אותן תבחרו לשמור לעצמכם, שיתאים למשתמשים שלא מפחדים מקצת התעסקות במערכת ההפעלה. השיטה הזו רלוונטית לבעלי גרסאות ווינדוז 7, 8.1 או 10 העדכנית. החלק הנחמד הוא שלא תצטרכו להתקין כלים נוספים או תוכנות חיצוניות, אותם ניתן להסיר או לעקוף בקלות יחסית.

מלאו אחר ההנחיות הבאות (למשתמשים פחות מנוסים - זה באמת הרבה פחות מורכב ממה שזה נראה במבט ראשון) ותוכלו להגן בסיסמה על כל ספרייה שתרצו. כך תהפכו כל תיקייה על המחשב לכספת האישית שלכם בכונן, באמצעות ממשק ה-Command וכלי הרשימות (רג'יסטרי) המגיע עם ווינדוז בכל גרסאותיה.

תחילה העתיקו את קטע הקוד הבא לפנקס הרשימות של ווינדוז (חשוב לא להשתמש בכתבן ולא ב-Word) - והחליפו את המילה "סיסמה" המופיעה בו בעברית, בסיסמה הממשית באנגלית בה תרצו להשתמש.

לסיום, שמרו את הקובץ עם הסיומת .bat במקום txt: בחלון שמירת הקובץ בחרו בסוג All Files במקום טקסט, והזינו ידנית את הסיומת, שם הקובץ עצמו לא משנה למטרותינו.

סטודנטים בשיעור. shutterstock, ShutterStock
בלי תוכנות חיצוניות./ShutterStock, shutterstock

את הקוד הזה העתיקו לקובץ טקסט פשוט

cls
@echo off
echo www.techworm.net
title Folder Private
if EXIST TWlock goto UNLOCK
if NOT EXIST Private goto MDLOCKER
:CONFIRM
echo Are you sure you want to lock the folder(Y/N)
set/p "cho=>"
if %cho%==Y goto LOCK
if %cho%==y goto LOCK
if %cho%==n goto END
if %cho%==N goto END
echo Invalid choice.
goto CONFIRM
:LOCK
ren Private TWlock
attrib +h +s TWlock
echo Folder locked
goto End
:UNLOCK
echo Enter password to unlock folder
set/p "pass=>"
if %pass%==סיסמה goto Decrypt
goto FAIL
:Decrypt
attrib -h -s TWlock
ren TWlock Private
echo Folder Unlocked successfully
goto End
:FAIL
echo Invalid password
goto End
:MDLOCKER
md Private
echo Private created successfully
goto End
:End

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

גשו לתיקיה בה שמרתם את קובץ ה-bat והעבירו אותו למקום בו תרצו לייצר את התיקייה הסודית, שתיקרא Private (אם תרצו תוכלו לשנות את שמה בקלות - מצאו ושנו אותו בטקסט שהעתקתם לקובץ, בדיוק כפי ששיניתם את "סיסמה").

פתחו חלון Command באמצעות לחיצה על תפריט ההתחל והזנת CMD בחיפוש, ואז לחיצה ימנית על התוצאה ובחירה ב-Run As Administrator. תוכלו גם ללחוץ לחיצה ימנית על קובץ ה-bat ולבחור באפשרות הזו, בדרך כלל.

כעת תישאלו האם ברצונכם לנעול את התיקייה - לחצו על Y כדי לסמן "כן" ולסיים את התהליך. כעת, כדי להסיר את הנעילה ולאפשר גישה לקבצים, פשוט הריצו בעת הצורך שוב את הקובץ באותו אופן, והפעם ענו "N" במקום "Y", להתרת הגישה לתכנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה מה שאמור להתקבל בחלונית ה-CMD./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully