וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמארטפונים של 2016: כל השמועות על הניידים השווים שיושקו השנה

6.1.2016 / 4:11

אייפון 7, גלקסי S7, LG G5, אקספריה Z6 וואן פלוס 3 ועוד דגמים חדשים צפויים לנחות בכיס שלנו מתישהו השנה. לרגל פתיחת תערוכת הסלולר הגדולה בלאס וגאס, אספנו עבורכם כמה מהשמועות שרצות ברשת

סמארטפונים. ShutterStock
המבחר ענק, אבל תמיד יש מקום לעוד כמה מכשירים שווים./ShutterStock

השנה החדשה כבר החלה והספירה לאחור לקראת מצעד השקות 2016 מטעם יצרניות הסמארטפונים המובילות בעולם, מתחילה רשמית. תערוכת CES בלאס וגאס תהיה המוקד הראשון שם יחלו לצוץ הדגמים החדשים, אך בינתיים - ועד שיפורסמו כל הפרטים באופן מאומת - אספנו עבורכם שמועות, לחשושים, ספקולציות ותחזיות שנערמו ברשת לגבי שלל מכשירי הדגל הבולטים שאמורים להיכנס לחיינו במהלך השנה הקרובה.

אפל

אחרי ה-6S, יבוא ה-7: השנה צפויה אפל להציג מכשיר "קפיצת דרך" ולא דגם ביניים המשפר יכולות של עיצוב קיים. אייפון 7 (ו-7 פלוס, יש להניח) יושק באופן מסורתי בסתיו אך השמועות עד כה מדברות על מעבד A10 משודרג, שיאפשר למערכת iOS10 - הקפיצה הבאה הצפויה גם במערכת ההפעלה - לרוץ באופן חלק. ייתכן והמכשיר יתמוך ב-e-Sim ואולי בו בלבד, תוך ביטול האפשרות של כרטיס סים מסורתי לגמרי. בנוסף יש לא מעט דיבורים על אפשרות של שינוי חיבור האוזניות הסטנדרטי גם כן למחבר לייטנינג או צימוד בבלוטות' בלבד, מה שיאפשר למעצבים להפוך את המכשיר לדק עוד יותר.

ספקולצות נוספות כוללות אפשרות של מעבר היסטורי לתצוגת OLED, או מסך צד מתוצרת סמסונג ו-LG שישולב במכשיר. יש לא מעט דיבורים על נטישת כפתור הבית האייקוני לטובת מכשיר שכולו מסך מגע חכם בטכנולוגיית 3D Touch, ואפילו שדרוג הסוללה (הידועה כאחת מנקודות התורפה של כל אייפון). שמועות נוספות מדברות על עמידות מוחלטת בפני מים (למרות שאייפון 6 ו-6S כבר עומדים יפה באתגרי רטיבות) ושמועה אחרת גורסת שאפל תכריז גם על דגם אייפון 6c מוקטן עם מסך 4 אינץ', לאלו מכם שממש מתגעגעים לימי אייפון 4.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם כך ייראה האייפון הבא?/מערכת וואלה!, צילום מסך

LG

אחרי ההשקה המוצלחת של ה-G4 יש לא מעט שמועות לקראת LG G5 כבר עכשיו; לפיהן, בין היתר צפויות להתווסף למכשיר יכולות סריקת קרנית, לצד הסטנדרט של זיהוי טביעות אצבע (מה שיאפשר לאבטח את המכשיר עם שתי רמות ביומטריות), מצלמת 20 או 21 מגה-פיקסל שעשויה לאפשר צילום ב-4K (כמו אקספריה של סוני) ושיפורים נוספים בגזרת המעבד, שככל הנראה יהיה סנאפדרגון 820 או מתקדם ממנו. עוד נראה כי LG ילכו על 4 או 5 ג'יגה זיכרון ראם, והערכה נוספת היא כי המחיר יהיה זול מעט ממקביליו בנישת הפרימיום.

לגבי יורשו של LG V10, הדגם הראשון מסדרת V, עוד אין יותר מדי שמועות, אבל לפי ההצלחה במכירות בארה"ב, וההתלהבות שנרשמה מסביב לעולם, נראה שעוד נשמע לא מעט על הדגם הבא בסדרת V. סדרת הביניים החדשה - K - מושקת בימים אלו בתערוכת CES וכמו ב-V10 גם הפעם הושם דגש מיוחד על צילומי סלפי. סביר להניח שהדגמים הבאים של LG ינסו גם לפנות לקהל צעיר ויעשו שימוש בעדשה הקדמית הכפולה של ה-V10 או בפלאש הקדמי של ה-K10.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם כך ייראה ה-G5?/מערכת וואלה!, צילום מסך

סמסונג

אחד ממתחריו המוצלחים והמצליחים ביותר של האייפון - ה-Galaxy S7 - צפוי להיות גולת הכותרת באירוע השקה שיתקיים בתחילת האביב (ככל הנראה בחודש פברואר). לפי הספקולציות הגלקסי החדש יגיע עם מערכת הפעלה אנדרואיד מרשמלו 6.0 מובנית, מעבד ארבע-ליבות 4.0Ghz 64 bit, סנאפדרגון 820 או Exynos 8890, לפי מקור אחר; זיכרון ראם בנפח של 6 או 8 ג'יגה, מחבר USB מסוג C, ותמיכה ברשתות 5G. התצוגה המשובחת של המכשיר תאפשר רזולוציית 4K או אפילו 5K (פי חמישה מ-Full HD) על מסך בגודל 5.5 אינץ', לפי ההערכות. בין השמועות גם טענה כי המכשיר יחקה את טכנולוגית 3D Touch של אפל, ויציע מסך הרגיש לעוצמת המגע.

אם אתם מחובבי הנוט, גם לכם יש למה לחכות במכשיר ה-Galaxy Note 6, עליו צפויה החברה להודיע לקראת סוף הקיץ או תחילת הסתיו. לפי השמועות, המכשיר יציג קונספט עיצוב מחודש עם תצוגה גמישה, יהיה בעל גוף דק במיוחד, ויכלול מעבד מתומן-ליבות Samsung Exynos 9, מצלמת 16 או 30 מגה פיקסל (Isocell או Britcell), 6 או 8 ג'יגה זיכרון ראם, אחסון של עד 256 ג'יגה בייט, תצוגת 5.5 אינץ' ברזולוצית 4K, וכל זה צפוי לפעול על סוללה גדולה בקיבולת של 4,700 מיליאמפר-שעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפי השמועות, כך נראית המסגרת של הגלקסי 7./מערכת וואלה!, צילום מסך

סוני

אחרי שכבר זכתה בשלל דירוגים בתואר סמארטפון המצלמה המשובח ביותר עם מכשיר ה-Xperia Z5 פרימיום, מעוררת הגרסה הבאה של המכשיר מבית סוני עניין רב. ה-Z6 כנראה יוכרז כבר בחודש הבא וצפוי להגיע בכמה גרסאות, לפי ההערכות, בהן גרסאות לייט ופרימיום. השמועות גורסות כי המכשיר לא יאכזב את שוחרי הצילום גם הפעם, עם מצלמת 25 או 27 מגה פיקסל; הוא צפוי להתבסס על מעבד סנאפדרגון 820 או מעבד 3Ghz מתומן-ליבות אחר, עם 4 או 5 ג'יגה זיכרון ראם, תצוגת 5 אינץ' UltraHD ברזולוציית 4K, וחיישן קורא טביעות אצבעות, שהפך כבר לסטנדרט במכשירי דגל. לפי השמועות יכלול המכשיר מחבר USB חדיש מסוג C, יהיה עמיד לא רק למים ואבק אלא גם לזעזועים, ויכלול סוללה בעלת טכנולוגית הטענה מהירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוני אקספריה פרימיום Z5 - ישמרו על העיצוב הבלוקי?/מערכת וואלה!, צילום מסך

OnePlus

היצרנית הסינית, שלא מפסיקה להפתיע לטובה, זכתה להצלחה אדירה עם שני המכשירים הבודדים שהוציאה לשוק עד כה. הדגם השלישי של המכשיר בעל המפרט המרשים והמחיר הנוח כנראה יהיה מבין האחורנים ברשימה זו שיראה אור. הוואן פלוס 3 צפוי להגיע עם מערכת הפעלה OxygenOS, על בסיס אנדרואיד מרשמלו, ושדרוגים כמו סוללת 4,400 מיליאמפר-שעה גדולה, מעבד סנאפדרגון 820, תצוגת 5.5 אינץ', מצלמת 21 מגה-פיקסל אחורית ו-13 מגה-פיקסל קדמית. לפי שמועה נוספת, המכשיר יכלול סוללת 3,200 מיליאמפר-שעה בטכנולוגית Quick Charge 2.0, המאפשרות הטענה של 80 אחוזים מהסוללה בתוך חצי שעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחרי שני דגמים מוצלחים, כולם מקווים שוואן פלוס 3 לא יאכזב./מערכת וואלה!, צילום מסך

וואווי

כוכבת סינית עולה נוספת בשמי עולם המובייל, וואוויי, תציג השנה את דגמי ההמשך למכשירי הדגל שלה, ובראשם ה-P9 שיוכרז רשמית כבר השבוע בתערוכת CES ויכלול לפי השמועות האחרונות מעבד Kirin 950 תוצרת החברה, האחראית כזכור גם להרכבת דגם הפרימיום הטרי של גוגל, הנקסוס 6P. בדיקות ביצועים שהודלפו לכאורה מעידות כי המעבד מציג ביצועים טובים משל ה-Exynos 7420, מה שהופך אותו לדי חסר מתחרים במהירות, נכון לרגע זה, אם אכן מדובר בנתוני אמת. עוד ייתכן ויכלול ה-P9 שתי מצלמות אחוריות, 6 ג'יגה זיכרון ראם וכן חיישן טביעות אצבע אחורי, בדומה לנקסוס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בקרוב נגלה איך נראה היורש של ה-P8./מערכת וואלה!, צילום מסך

HTC

עד לפני כשנה, היצרנית הטאיוונית הייתה פופולרית למדי בעולם וגם בקרב המשתמשים הישראלים; אבל אז היא איבדה את מקומה עם מכשירים לא מלהיבים, וכניסתם של מתחרים חדשים ומרגשים בהרבה לשוק. מכשיר ה-M10 ,שיתווסף לשורת מוצרי החברה השנה, צפוי להמשיך את הקו הסולידי והאיכותי אך יצטרך להפתיע בעיצוב בעיקר, שלפי חלק מהשמועות יכוסה במסגרת מטאלית. ההערכות הן כי המכשיר יוכרז כבר במרץ ויגיע עם מעבד סנאפדרגון 820, 4 ג'יגה זיכרון ראם, מצלמת 27 מגה פיקסל אחורית ו-10 מגה פיקסל קדמית, מסך סטנדרטי של 5 אינץ' (או מסך ענק בגודל 5.7 אינץ', לפי שמועה אחרת) ונפחי אחסון של 64 ו-128 ג'יגה. לפי השמועות המכשיר יכיל סוללה בקיבולת של 3,400-3,500 מיליאמפר-שעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחרי שהשאילו את העיצוב מהאייפון, האם HTC תצליח לשרוד את 2016?/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully