וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סייבר-חולדות: הנשק הסודי של פוטין במלחמה בטרור

אילן גלר

6.1.2016 / 6:19

איומי דאעש לבצע פיגוע, על אדמת רוסיה, האיצו את תכנית אימון החולדות לאיתור חומרי נפץ. החוקרים מקווים שבסופו של תהליך צבא החולדות, שנשתל בהן שבב , יצליח להגיע על המולדת

צילום מסך

החולדה היא חיה שרבים ממהרים לזלזל בה, למרות שהיא נהנית מתכונות טבעיות מרשימות מאוד; אחד החושים המפותחים, של מזוהים עם המכרסם, הוא חוש הריח של ההחולק המדויק אף יותר מזה של כלב - והיא מסוגלת לזהות ריחות ממרחק רב בקלות. את התכונה הזו בדיוק מקווים לנצל כוחות הביטחון הרוסיים, "המאמנים" (בניסויים לא נעימים בעליל) אלפי חולדות לצורך המלחמה בטרור ומניעת פיגועים ברחבי המדינה.

מאז החלה המערכה הרוסית בסוריה, יש חשש הולך וגובר כי דאעש ינסו לנקום על אדמת רוסיה. מאז חודש ספטמבר 2015 מפציץ הצבא הרוסי (מהאוויר ומהים) יעדי תשתית ומטרות של אנשי דאעש. הקמפיין הרוסי גורם לנזק רב ולאלפי הרוגים מדי שבוע, והחשש מפיגועים בערים הגדולות ברוסיה ממשי.

החוקרים לא ממש מתאמצים לשכנע את החולדות לשתף פעולה. התהליך מתחיל בהשתלת שבב המנטר את גלי המוח של המכרסם, ומשדר אותם למפעיל שמסוגל לזהות באמצעות תוכנת מחשב מתי החולדה זיהתה חומר נפץ או אדם חי. הצעד הבא הוא אימונים, הנמשכים כשלושה חודשים, בסופם אמורה החולדה לזהות בקלות חומרי חבלה, ולפעול בזריזות באיתור מיקומם ואפילו הצלת אנשים חפים-מפשע שנותרו בזירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלושה חודשים של "אימון"./מערכת וואלה!, צילום מסך

מאחר ואורך החיים הצפוי לחולדה עומד על כשנה אחת בלבד, תדרש השקעה לא מעטה על מנת לאמן אלפי מכרסמים בכל רגע נתון, כדי שיוכלו להגן על האומה הרוסית. מנהלי הפרויקט משוכנעים שהמאמץ ישתלם, מאחר והחיה מסוגלת למצוא את דרכה דרך מחילות נסתרות וצרות שאף אדם או כלב לא מסוגלים לזחול דרכן.

זו אפילו לא הפעם הראשונה שבה מגויסים מכרסמים למטרות אבטחה: ניסויים דומים כבר נערכו ברבות ממדינות אפריקה, לצורך זיהוי מוקשים, ותאמינו או לא גם בישראל נבדק שימוש בעכברים לצורך אבטחת המטענים בנמל התעופה בן-גוריון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בראשן מושתל שבב המודיע למפעיל מה החולדות מריחות./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully