וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההריון של בר רפאלי- הסיפורים הכי חמים השבוע בפייסבוק

7.1.2016 / 9:54

הסילבסטר, ההריון של בר רפאלי, האח הגדול, רומן זדורוב והדיון סביב פסילת הספר "גדר חיה". וגם: כמה אחוזים מהגולשים הגיבו למרדף המתמשך אחר המחבל מדיזנגוף באמצעות הומור?

סיכום השבוע של ויגו. חברת Vigo, אתר רשמי
אלה היו 5 הנושאים הכי מדוברים השבוע בפייסבוק./אתר רשמי, חברת Vigo

גם השבוע מדדנו, בעזרת חברת Vigo, את הדופק של החברה הישראלית דרך הפוסטים, התמונות והתגובות שפורסמו בפייסבוק. השבוע היה עמוס באירועים אקטואליים, וגולשים רבים כתבו ברשת בהיקף גבוה פי 1.5 מהיקף השיחות הממוצע. סך הכול נכתבו בשבוע האחרון בישראל כ-7 מיליון פוסטים, שהתחלקו בין עשרות נושאים, בהם גל הטרור (ובעיקר הפיגוע בתל אביב בסוף השבוע שעבר), אירועי ראש השנה האזרחית, ההיריון של בר רפאלי, רכילויות על "האח הגדול", המשך הספקולציות על משפט זדורוב, הוויכוח הציבורי על פסילת הספר "גדר חיה", פרסום התמונות של גלעד שליט בשבי, הדמעה של אובמה, חוק השבת, אסון צאלים, המעצר בעיריית אשקלון ועוד.

חמשת הנושאים הכי חמים השבוע בפייסבוק היו: הסילבסטר, ההריון של בר רפאלי, האח הגדול, רומן זדורוב והדיון סביב פסילת הספר "גדר חיה".

הפיגוע בתל אביב

הפיגוע ברחוב דיזנגוף, במהלכו נהרגו שני בני אדם ונפצעו שמונה, עודד שיח רב ומגוון מאוד בפייסבוק, במהלכו נרשמו כמה מגמות מעניינות:
רבע מהגולשים השתמשו ברשתות החברתיות כדי לדווח ראשונים אודות האירועים השונים (מחסומים ופשיטות משטרתיות, התקדמויות בחקירה, אירועי טרור נוספים וכו'). בין הגולשים מתקיימת תחרות על מהירות העברת המידע ותמונות מהשטח, ולצדה ביקורת על אמצעי התקשורת המערכתיים: על טעויות השידור, הטיות פוליטיות ועוד.
18% מהגולשים מביעים דאגה, רובה של הורים לילדים ובני נוער המתגוררים ברמת אביב, בהרצליה או מחוץ לעיר ומפחדים להגיע אליה.

16% מהגולשים מעלים ספקולציות אודות הסיבות להתרחשויות - החל ממיקומו של המחבל, דרך הערכות אודות שפיותו, מצבו והמניעים שלו וכלה בעתיד הסכסוך. זוהי המשך למגמה שזיהינו בשבועות האחרונים לפיה הגולש הישראלי בטוח בידע שלו ובצדקתו ולכן מרשה לעצמו להמליץ לאישי הציבור כיצד לבצע את עבודתם.

14% מהפוסטים מתייחסים לאירועים באמצעות הומור. בשונה מפיגועים אחרים בהם ההומור מתחיל רק כמה ימים אחרי האירוע, הירי בדיזנגוף הוביל לתגובות הומוריסטיות כבר בדקות הראשונות, דוגמת "רק שהמחבל לא יברח לסנטר, בחיים לא ימצאו אותו שם", בדיחות על המפכ"ל, חיבור לבעיות תל אביביות אחרות ("לפני שאתה נכנס לרכב דפוק על מכסה המנוע, אולי מתחבא שם חתול או מחבל") ועוד.

"ריבוי השיחות ברשת בעקבות אירועי הטרור בשבוע האחרון מראות את סף החרדה הגבוה של הגולשים", מסביר רביב טל, מנכ"ל Vigo. "הישראלים מחפשים להפיג אות המתח באמצעות שיחות וניתוחים של המצב, הבעת דאגה, הומור או באמצעות סיקור יתר של אירועים אחרים. כתוצאה אנחנו עדים להיקף גבוה יותר של פוסטים - משתמשים שמעלים 20-30 פוסטים ביום ויותר.

סיכום השבוע של ויגו. חברת Vigo, אתר רשמי
כך נחלק השיח סביב הפיגוע בדיזנגוף./אתר רשמי, חברת Vigo

בין אינסטגרם לטוויטר

ידוע שהרשת החברתית הפופולרית בישראל היא פייסבוק, עם שיעור חדירה של יותר מ-80% מהגולשים. עד השנה הרשת החברתית המובילה השנייה הייתה טוויטר, אולם סקרי הצריכה האחרונים מראים כי אינסטגרם מתחזקת ומותקנת אצל 20% מהישראלים בעוד טוויטר נחלשת ונשארת אצל 7% מהישראלים בלבד.

עדות נוספת לפער שבין שתי הרשתות ניתן למצוא בפוסטים שעלו בסוף השבוע: בר רפאלי העלתה בליל ראש השנה את פוסט ההיריון שלה, שזכה לממדי מעורבות מהגבוהים ברשתות בישראל עם למעלה מ-100 אלף לייקים, 10,000 מתוכם נרשמו בתוך 10 דקות מפרסום הפוסט המקורי. מנגד, בתכנית הלילה של גורי אלפי הוא העלה ציוץ טוויטר מהנייד של עמית סגל שבו התייחס באופן הומוריסטי ל-"גדר חיה". הפוסט זכה לפחות מ-1,000 לייקים, מרביתם נכתבו על ידי אנשי תקשורת ועמיתים של התכנית. על אף הרכילות, אודות הסרת ההגבלה של מספר התווים המקסימלי בטוויטר בימים האחרונים, נראה כי הרשת מאבדת מחשיבותה ומערכה בישראל והפכה לנחלתם של הברנז'ה התקשורתית וכמה פוליטיקאים מצומצם בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully